  • 1. Data: 2009-01-31 02:37:18
    Temat: Pentax i Tamron 18-250
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam
    Przyznac sie - kto uzywa takego zestawu.
    Albo, zeby poszerzyc krag poszukiwan - kto uzywa tego Tamrona??
    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2009-01-31 03:58:40
    Temat: Re: Pentax i Tamron 18-250
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Przyznac sie - kto uzywa takego zestawu.
    > Albo, zeby poszerzyc krag poszukiwan - kto uzywa tego Tamrona??
    > Pozdrav
    > TA

    Ja uzywalem i uwazam za dobry obiektyw - wrecz wysmienity z granicach 34 -
    150 , do tego stopnia , ze nie warto w zakresie 34 - 77 zupelnie kupowac
    stalki. Powyzej aberacje chromatyczne a od 180 mleko i gorsza rozdzielczosc.
    Ponizej beczka.

    http://www.photozone.de/canon-eos/293-tamron-af-18-2
    50mm-f35-63-di-ii-ld-aspherical-if-macro-canon-lens-
    test-report--review?start=1

  • 3. Data: 2009-01-31 09:02:19
    Od: Bogdan G <b...@i...pl>

    U...@s...in.the.world pisze:
    > Witam
    > Przyznac sie - kto uzywa takego zestawu.
    > Albo, zeby poszerzyc krag poszukiwan - kto uzywa tego Tamrona??
    > Pozdrav
    > TA
    Używam na Canonie 400D. Długi koniec mydli. W pozostałym zakresie ostro
    rysuje. Na obu końcach trochę winiety, ale mi nie przeszkadza. Na
    krótkim jest beczka, która ginie przy dwudziestu paru milimetrach.
    Dobry uniwersalny obiektyw na zewnątrz.
    Jedyne czego mi w nim brakuje to stabilizacja, ale będziesz ją mieć w body.

  • 4. Data: 2009-01-31 12:11:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm0i9q$ece$1@news.onet.pl>, "Pikus'" <p...@o...eu>
    wrote:

    > Ja uzywalem i uwazam za dobry obiektyw - wrecz wysmienity z granicach 34 -
    > 150 , do tego stopnia , ze nie warto w zakresie 34 - 77 zupelnie kupowac
    > stalki.
    No nie. Bez jaj, ja powaznie pytam.

    TA

  • 5. Data: 2009-01-31 13:56:55
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Witam. Przy okazji mam do Ciebie (ale także innych) pytanie, dlaczego
    bierzesz pod uwage Tamrona, Pentax robi blizniacze szklo i z tego co się
    orientuje ceny są bardzo podobne. W czym ten Tamron jest lepszy od pentaxa?
    Niedługo pewnie będzie też Sigma z mocowaniem pentaxa o identycznych
    parametrach. Czy wybór spośród tych trzech producentów ma jakieś znaczenie,
    czy w zasadzie ze względu na uniwersalność tego typu zoomów, jedyne
    kryterium może stanowić cena?

    pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-31 14:12:44
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm1lb9$sli$1@inews.gazeta.pl>,
    "Tomek" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Witam. Przy okazji mam do Ciebie (ale także innych) pytanie, dlaczego
    > bierzesz pod uwage Tamrona, Pentax robi blizniacze szklo i z tego co się
    > orientuje ceny są bardzo podobne. W czym ten Tamron jest lepszy od pentaxa?

    Bo jak go kupowalem, to Pentaxa jescze nie bylo.

    > Niedługo pewnie będzie też Sigma z mocowaniem pentaxa o identycznych
    > parametrach.

    A skad ta pewnosc, ze identycznych?

    >Czy wybór spośród tych trzech producentów ma jakieś znaczenie,

    Pentax=Tamron. Sigma to co innego.

    TA

  • 7. Data: 2009-01-31 14:55:45
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości >

    > Bo jak go kupowalem, to Pentaxa jescze nie bylo.

    Myslałem, że dopiero chcesz kupić tego tamrona i szukasz opinii :)

    > A skad ta pewnosc, ze identycznych?

    Być może nie identyczny, ale bardzo podobny
    http://www.swiatobrazu.pl/nowy_zoom_sigma_18250_f356
    3_dc_os_hsm.html

    > Pentax=Tamron. Sigma to co innego.

    Tamron podobnie jak Sigma robi też szkła dla innych producentów, więc nie
    wiem nie stawiałbym znaku równości pomiędzy nim a pentaxem.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-31 15:23:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm1opi$fgl$1@inews.gazeta.pl>,
    "Tomek" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Tamron podobnie jak Sigma robi też szkła dla innych producentów, więc nie
    > wiem nie stawiałbym znaku równości pomiędzy nim a pentaxem.

    Mialem na mysli, ze w tym przypadku sa to te same obiektywy.

    TA