  • 11. Data: 2017-07-11 14:29:51
    Temat: Re: Sonda logiczna z ali
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 13:16, sundayman pisze:
    > Nie mam niestety - bo wiadomo, szewc bez butów...
    >
    > Jak bym miał coś skośnego kupować, to na oko bardziej pasuje mi toto;
    >
    > Logic Probe Elenco LP-560 ( na ebayu ), albo inne modele Elenco
    >
    > Jakaś taka forma poręczniejsza.
    >

    > Ale zawsze myślę, że przecież sam bym sobie zrobił lepsze :)
    > Tylko jakoś od 20 lat nie mam czasu zrobić...
    > A faktycznie, czasem by się przydało.

    Mam dwie i nie używam, próbowałem ale jak się sprawdza stany i próbuje
    analizować to się okazuje że oscyl lepszy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-07-11 15:22:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mam dwie i nie używam, próbowałem ale jak się sprawdza stany i próbuje
    > analizować to się okazuje że oscyl lepszy.

    No jak analizować to na pewno. Ale do takich trywialnych rzeczy, jak
    sprawdzenie czy 0 czy 1. Niby można miernikiem, ale pewnie wygodniej sondą.

    Kiedyś, jakieś 100 lat temu, jak jeszcze robiłem głównie na UCY74xx to
    taką sondę samoróbną miałem. Nawet jeszcze leżą jej fragmenty w pudle
    archeologicznym...

  • 13. Data: 2017-07-11 21:34:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 15:22, sundayman pisze:

    > No jak analizować to na pewno. Ale do takich trywialnych rzeczy, jak
    > sprawdzenie czy 0 czy 1. Niby można miernikiem, ale pewnie wygodniej sondą.
    Ale trzeba zasilanie do niej szukać, jak z zasilacza to masę spinać, już
    się robi plątanina, a za chwilę okazuje się że jednak trywialne
    przestaje być takie i trzeba sięgnąć po oscyl, dlatego odpuściłem sobie
    i nawet przy czytej cyfrówce podpinam oscyloskop, po prostu prościej
    jest.

    > Kiedyś, jakieś 100 lat temu, jak jeszcze robiłem głównie na UCY74xx to
    > taką sondę samoróbną miałem. Nawet jeszcze leżą jej fragmenty w pudle
    > archeologicznym...
    Też taką mam, jedynie nad jaką bym się zastanawiał to nad "strzelającą"
    impulsem ale nie generator bo taką też miałem ale to dziadostwo było.
    Strzelająca daje możliwość sprawdzenia wejścia w układzie bez
    uszkodzenia wyjścia innego scalaka, kiedyś tak robiłem na ttl-ach ale na
    cmos-ach nie próbowałem. Ale obecnie nie mam takiej a czasu na zrobienie
    także :( więc leży w planach.

    --
    Pozdr
    Janusz