  • 1. Data: 2017-07-09 16:12:08
    Temat: Aku Panasonic 2700 mAh (nie Eneloopy)?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy ma ktoś z Was doświadczenie z aku paluszkami AA Panasonic 2700 mAh (nie
    Eneloopy)?
    Generalnie interesuje mnie trwałość i czy nie wylewają.
    Właśnie zaczęły mi wylewać 2,5-3 letnie Eneloopy (białe 2100 mAh, przy minusowym
    końcu), szczęśliwie w torbie (wrzucone jako zapas), a nie w lampie błyskowej czy
    innym urządzeniu - z której to przyczyny białych eneloopów w najbliższej przyszłości
    nie zamierzam kupować.
    Mam jeszcze czarne Eneloopy Pro, ale mimo, że Pro są bardzo dobre, to jednak są
    drogie (ok. 100 zł za 8 szt. - tyle bym dodatkowo potrzebował - czarne Eneloopy Pro
    można kupić też prosto z Japonii, ale wychodzi drożej z wysyłką około $32 za 8 szt.),
    a te AA Panasonic 2700 mAh mają teoretycznie większą pojemność (minimum 2500 mAh) i
    są tańsze (ok. 100 zł za 12 szt. - tyle bym kupował z lekkim zapasem).
    Myślę, że skoro to Panasonic, to mogą mieć technologię podobną do eneloopów?
    Najbardziej teraz boję się wylewania, ale chciałbym również, żeby nie padały jak
    muchy (przykładowo AA zielone DC1500 Duracell 2650 mAh szybko mi padały - przez co
    zraziłem się do Duracelli - podobnie AAA Tronic z Lidla).
    Zastosowanie to m.in. lampa błyskowa oraz ręczne skanery (skaner wg instrukcji wymaga
    2x 1,5V alkali, a z aku 1,2V łykał z powodzeniem tylko eneloopy, na innych aku
    wyłączał się w chwili zaświecenia lampy skanera), do tego jakieś radia i zabawki
    (dobre zabawki - jakieś kolejki itp. - są drogie i nie warto ryzykować wylewającymi
    aku, a przy bateriach alkalicznych można zbankrutować ;-) ).
    Może ktoś zna krzywe rozładowania Eneloopów i tych "zwykłych" 2700 mAh?

  • 2. Data: 2017-07-09 17:57:38
    Temat: Re: Aku Panasonic 2700 mAh (nie Eneloopy)?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09.07.2017 o 16:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Myślę, że skoro to Panasonic, to mogą mieć technologię podobną do eneloopów?

    Czy czasami obecnie Panasonic nie jest właścicielem marki Sanyo i
    Eneloop i producentem tych aku??

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2017-07-09 19:27:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-07-09 16:12, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Generalnie interesuje mnie trwałość i czy nie wylewają.
    > Właśnie zaczęły mi wylewać 2,5-3 letnie Eneloopy (białe 2100 mAh, przy minusowym

    wlasnie szybko poogladalem bo nieco mnie zmartwiles

    eneloopow mam jakies 30 glownie aa ale kilka aaa tez

    niektore w sprzecie ktory przelezal zime na dworze (latarki w
    samochodach, czujniki temperatury ze stacji pogodowej)

    niektore maja ponad 5 lat, zadnych wyciekow czy innych problemow

    jestes pewien ze to nie uszkodzenie mechaniczne?

  • 4. Data: 2017-07-09 20:26:25
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-09 o 19:27, m4rkiz pisze:
> [...]
    Ponoć ta marka jest masowo podrabiana. Tak już jest z takimi "wielce
    firmowymi" produktami (a już szczególnie jakimiś drobiazgami), że
    wybierasz je, no bo "powszechnie wiadomo że najlepsze", więc kupujesz, a
    to jakieś żółte rączki ponalepiały na swe produkty pięknie wyglądające,
    "firmowe" nalepki.

    Ale jest też inna możliwa przyczyna, że Ci tak szybko padają
    akumulatorki: może masz kiepską ładowarkę, która permanentnie
    przeładowuje. Nawet najlepsze ogniwa mogą od tego się popsować...

    > jestes pewien ze to nie uszkodzenie mechaniczne?

    Też jakiś trop.

  • 5. Data: 2017-07-09 21:10:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

    Sunday, July 9, 2017, 7:27:44 PM, you wrote:

> [...]
    > niektore maja ponad 5 lat, zadnych wyciekow czy innych problemow
    > jestes pewien ze to nie uszkodzenie mechaniczne?

    Mogę tylko potwierdzić - moje, nawet najstarsze, nie mają żadnych
    problemów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2017-07-09 21:14:15
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Mogę tylko potwierdzić - moje, nawet najstarsze, nie mają żadnych
    > problemów.

    no ale ty kupiłeś w unii europejskiej...

  • 7. Data: 2017-07-10 09:33:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Uszkodzenie mechaniczne w miękkiej kieszeni torby? Dwóch aku na raz, w identyczny
    sposób (od "dupki" z minusem)?
    Ładowarka od 2,5 lat oryginalna Panasonic BQ-CC16 0,55A (wcześniej Ansmann Energy 16,
    ta dając 700 mA potrafi przeładowywać/przegrzewać).
    Śledzę, że te dwa wyciekające kupiłem (łącznie paręnaście sztuk) w czerwcu 2014 w
    usiech na amazonie (Sanyo HR-3UTGA, nabite daty 13-06 IP, 13-06 IQ), niż w styczniu
    2015 w Bratexie (Panasonic BK-3MCCE, nabita data 14-05LE) - z amazona były na
    blisterze:
    www.amazon.com/gp/product/B004UG41XW
    a z Bratexu w pudełeczkach po 4 szt. z opakowania zbiorczego.

    Dla porównania czarne Pro kupione w styczniu 2014 na amazon.com mają oznaczenia Sanyo
    HR-3UWXA (nabita data 13-09 SH), a kupione w styczniu 2015 w Bratexie Panasonic
    BH-3HCCE (nabita data 14-03 YO).

    Na pierwszy rzut oka amerykańskie od europejskich łatwo rozróżnić po dużych znakach
    recyklingu (na amerykańskich dodatkowy symbol RBRC dla USA&Canada).

  • 8. Data: 2017-07-10 10:57:03
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 10.07.2017 o 09:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > Uszkodzenie mechaniczne w miękkiej kieszeni torby? Dwóch aku na raz, w identyczny
    sposób (od "dupki" z minusem)?
    [...]
    Może Ci upadły na twardą powierzchnię, one tego bardzo nie lubią. Mam
    Eneloopy w różnym wieku, nigdy nie miałem problemów z wyciekiem. Ładuję
    tylko BC700.

    P.P.

  • 9. Data: 2017-07-10 12:44:39
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mogło tak być (z takimi czy z innymi) - co się wtedy dzieje?

    -----

  • 10. Data: 2017-07-10 13:29:32
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Generalnie interesuje mnie trwałość i czy nie wylewają.

    Jedyne akumulatorki jakie wylały, to brandowane jako Elemis. Kupione w
    ramach eksperymentu "co są warte aku. w cenie baterii".
    Eneloopy mam jeszcze Sanyo i mają się świetnie (czyli sporo latek mają).
    Panasonica po przejęciu Sanyo też. 2 nawet przeżyły rozładowanie do 0.
    Nie wiem, co tym Twoim mogło zaszkodzić. Może za gorąco im było. Choć u
    mnie w stacji pogodowej II rok takie AAA działają na słoneczku pełnym i
    w mrozy siarczyste;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa