  • 1. Data: 2017-07-09 01:50:38
    Temat: Głośność mierników uniwersalnych - na wesoło :-)
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Do utworzenia niniejszego wątku skłonił mnie mój miernik UNI-T UT71-D
    oraz jeszcze jeden UT-602. Właśnie przed chwilą rozebrałem ten pierwszy
    aby dodać w szereg z buzzerem rezystor 22k. Piszczał jak opętany. Nie
    dosyć, że ranił moje uszy, to również budził kota, który przybiegał z
    piętra poniżej aby zobaczyć co się dzieje :-D (to nie żart)

    Czy również odnosicie wrażenie, że głośność mierników uniwersalnych jest
    przesadzona? Mam nadzieję, że tak, gdyż w przeciwnym razie będę musiał
    się udać do psychologa :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-07-09 02:30:53
    Temat: Re: Głośność mierników uniwersalnych - na wesoło :-)
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-07-09 o 01:50, Marek S pisze:
> [...]
    >
    > Czy również odnosicie wrażenie, że głośność mierników uniwersalnych jest
    > przesadzona? Mam nadzieję, że tak, gdyż w przeciwnym razie będę musiał

    Też to zauważyłem. Być może głośność jest dobierana tak, żeby elektryk
    wykonujący pomiary w pomieszczeniu z pracującą przetwornicą wirującą był
    w stanie usłyszeć buzzer.

    Ale drugie wyjaśnienie jest takie, że po prostu tak jest taniej: buzzery
    fabrycznie są głośne, a rezystor kosztuje :D

    A psy i koty są raczej bardziej niż człowiek wrażliwe na wysokie tony,
    znajomy nie może wozić psa nowszymi wagonami kolejowymi z przetwornicą
    impulsową 3kV/n.n. Ja stojąc na peronie słyszę te przetwornicę, w środku
    już nie, a pies znajomego nawet w środku wył i chciał uciekać. Natomiast
    w starych wagonach, tych z przerośniętym dynamem rowerowym, pies był
    spokojny.

  • 3. Data: 2017-07-09 09:39:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-07-09 02:30, SnCu wrote:

    > Też to zauważyłem. Być może głośność jest dobierana tak, żeby elektryk
    > wykonujący pomiary w pomieszczeniu z pracującą przetwornicą wirującą był
    > w stanie usłyszeć buzzer.

    Niekoniecznie przetwornica, otwarta przestrzeń, duża hala z pewnym
    poziomem hałasu...

> [...]
    >
    > A psy i koty są raczej bardziej niż człowiek wrażliwe na wysokie tony,
    > znajomy nie może wozić psa nowszymi wagonami kolejowymi z przetwornicą

    Czestotliwość pracy tejże?

> [...]
    > już nie, a pies znajomego nawet w środku wył i chciał uciekać. Natomiast
    > w starych wagonach, tych z przerośniętym dynamem rowerowym, pies był

    :-)

    WW

  • 4. Data: 2017-07-09 11:01:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/9/2017 2:30 AM, SnCu wrote:
    > Być może głośność jest dobierana tak, żeby elektryk
    > wykonujący pomiary w pomieszczeniu z pracującą przetwornicą wirującą był
    > w stanie usłyszeć buzzer.

    Problem w tym że 99.9% zastosowań multimetru takiego jak UT71 nie ma
    absolutnie żadnego związku z elektryka. Co prawda sam widzialem jak
    jakiś Kaziu w berecie z antenka skakał po budowie z Sanwa 5000, ale to
    przypadek tego promila. Pozostałe przypadki to cisza i spokój. Sam
    zmniejszyłem głośność w moim Uni-t bo nie dawałem rady.

    Co tu silić sie na wyjasnienie, chińczycy nie mają kontroli jakości
    innej niż "działa-nie działa" o ile w ogóle mają.

  • 5. Data: 2017-07-09 11:26:56
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-07-09 o 09:39, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Czestotliwość pracy tejże?

    Słychać ją na peronie jako piszczenie. Obstawiam 10-12 kHz.

  • 6. Data: 2017-07-09 12:04:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SnCu" <t...@e...ca> napisał w wiadomości

    > Słychać ją na peronie jako piszczenie. Obstawiam 10-12 kHz.

    A przedziałowe przetwornice od świetlówek? Mnie też niekiedy dawały po
    uszach, zwłaszcza, gdy coś spsowane było, a bywało, że wyłączyć nie szło.
    Też stawiam na kilka(naście) kHz, choć nie pamiętam psa, który by narzekał.
    Czy to nie ten kaliber i głośność do strawienia?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 7. Data: 2017-07-10 11:02:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Co tu silić sie na wyjasnienie, chińczycy nie mają kontroli jakości
    > innej niż "działa-nie działa" o ile w ogóle mają.

    Pewnikiem mają klient zapłaci/klient nie zapłaci ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-07-10 18:49:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Sam
    > zmniejszyłem głośność w moim Uni-t bo nie dawałem rady.

    Wow, to jest nas dwóch! Zawsze raźniej ;-)
    Kiedyś było w zwyczaju dawania w setupie urządzenia z buzzerem typu
    stare telefony, budziki etc "głośność: off, 1, 2, 3". Zapewne w imię
    upraszczania życia oraz ogólnego spadku IQ społeczeństwa ograniczono się
    do on/off :-)

    > Co tu silić sie na wyjasnienie, chińczycy nie mają kontroli jakości
    > innej niż "działa-nie działa" o ile w ogóle mają.

    Oni nawet poszli dalej z tym schematem. Zdarzyło mi się na eBay kupić
    całkiem drogi przedmiot od Chińczyka parę razy. No i w dwóch przypadkach
    było "nie działa" lub "zepsuło się". Reklamacja polegała na zrobieniu
    zdjęcia, wysłaniu go wraz z opisem i dostaniu kasy lub rekompensaty
    jeśli sam naprawiłem. Zero odsyłania itp. Może warto aby teraz wszystko
    się zepsuło, co do tej pory kupiłem? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek