  • 31. Data: 2016-03-14 22:42:19
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 marca 2016 20:01:54 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Już w poniedziałek 14.03 o godz. 21:50 premiera dwóch pierwszego i
    > drugiego odcinka Sondy 2.
    > Jestem pełen obaw bo fragmenty programu raczej formuły dawnej Sondy
    > nie przypominają....

    Kiszka. Amatorzy na youtubie robią bardziej zaawansowane programy. Zero materiałów
    filmowych, stockowe zdjęcia, jakieś piłeczki na sznurkach, jednym słowem nędza. Zero
    budżetu. Doktor Rożek ze swoja angielszczyzną na poziomie Kunta Kinte też nie porywa.
    Będzie się musiał bardziej postarać, bo straci widza po miesiącu. A w sumie, może to
    teraz adekwatny poziom dla przeciętnego oglądacza rządowej telewizorni...

  • 32. Data: 2016-03-15 01:18:03
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-03-14 22:42, Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    teraz adekwatny poziom dla przeciętnego oglądacza rządowej telewizorni...

    dokładnie. Np. youtubowy kanał SCIFUN bije sondę2 na głowę (tematami,
    zaangażowaniem i sposobem przedstawiania).

    Ja prawie zasypiałem już na drugiej części - nudne strasznie (skakanie z
    tematu na temat, płytkie przedtsawianie dlaczego tak a nie inaczej).

    Brak polemiki, czyli przedstawienia danego problemu z różnych punktów
    widzenia (jak w sondzie 1: inżynier vs fizyk), w której na spokojnie
    dwie strony przedstawiały swoje refleksje (podkreślam zwrot 'na
    spokojnie'). U dr Rożka zabrakło tego spokoju i pewności w głosie
    (króki oddech to oznaka, że trema go trzymała - a może wiele powtórek
    kręcili i dlatego tak wyszło....)

    Tematy jakie pokazali - to jakieś takie...... oklepane (dobrze się
    zaczynało a potem zeszli do poziomu gorszego od np. deFacto (choć akurat
    jako tako deFacto lubie - chodzi mi o dobór tematów do programu stricte
    popularno-naukowego).

    Może poczekam jeszcze do następnych odcinków i jak będzie zero zmiany to
    sobie daruję.

  • 33. Data: 2016-03-15 11:07:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Mar 2016 14:42:19 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > ł bardziej postarać, bo straci widza po miesiącu. A w sumie, może t
    > o teraz adekwatny poziom dla przeciętnego oglądacza rządowej

    Przyznaj, że ta wstawka Gościu Niedzielnym na końcu miażdży :).

    Podzielam uwagi. Ktoś napisał, że może forma wyewoluuje, oryginalna
    sonda też nie była na początku taka jak później.
    Ale jeśli się nie zmieni to faktycznie za miesiąc już nikt programu
    nie zauważy.
    Nie do końca rozumiem sens tych wstawek starej sondy - zapowiadano,
    że będzie komentarz do starych fragmentów aby pokazać co się
    zmieniło. Nie zauważyłem aby te wstawki były jakoś specjalnie
    komentowane. Np. te fragmenty o konstrukcji skrzydeł, brak
    współczesnego komentarza o podobnej głębi merytorycznej.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-03-15 11:53:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 marca 2016 11:07:25 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Zero m
    > telewizo
    >
    > Przyznaj, że ta wstawka Gościu Niedzielnym na końcu miażdży :).

    No, zaraz po ogłoszeniach parafialnych.

> [...]
    > komentowane. Np. te fragmenty o konstrukcji skrzydeł, brak
    > współczesnego komentarza o podobnej głębi merytorycznej.

    To jest chyba program zrobiony w jakimś strasznym pośpiechu. Nie chcę powiedzieć 'na
    odpierdol', ale gdzieś w tamtym końcu skali zaangażowania firmy. Oczywiście nie
    przesądzam że prowadzący nie ma szansy na ogarnięcie się, ale po pierwsze w
    dzisiejszej telewizorni musiałby być sprawnym managerem, showmanem, leaderem zespołu,
    redaktorem merytorycznym, organizatorem, negocjatorem, słowem człowiekiem-orkiestrą.
    A po drugie musi się mierzyć z legendą, bo taka jest formuła. Przecież to jasno widać
    że ani jedno ani drugie nie jest mocną stroną Rożka. Dyrekcja po prostu źle to
    zorganizowała. Albo wybrała nie tego człowieka, albo dała jednemu człowiekowi za duży
    temat do ogarnięcia. Powinien mieć więcej czasu na przygotowanie pierwszych odcinków,
    więcej ludzi do stworzenia/zdobycia materiałów, dogadania odwiedzin w miejsach gdzie
    jest coś do pokazania. A czasu miał więcej niż tydzień. Teraz będzie miał tylko
    tydzień na przygotowanie dwóch nastepnych. Zresztą, dwa krótkie odcinki, zamiast
    jednego długiego, mam nadzieję że to nie Rożek wpadł na ten głupi pomysł.

  • 35. Data: 2016-03-15 14:11:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-15 11:07, Marek wrote:
    > Nie do końca rozumiem sens tych wstawek starej sondy - zapowiadano, że
    > będzie komentarz do starych fragmentów aby pokazać co się zmieniło. Nie
    > zauważyłem aby te wstawki były jakoś specjalnie komentowane.

    One nawet nie były jakoś specjalnie sensownie zmontowane. Ogolnie montaż
    pierwszego/drugiego odcinka wola o pomstę do nieba. Gwałtowne urwania,
    ktoś zapomniał o fade tylko od razu dup z nowej klatki i nowy temat.
    Czyżby montażystów też zwolniki i przyszli specjaliści z Gościa
    Niedzielnego? Żenada. Ponadto chyba kasy na celuloid nie stykło skoro
    scene grzebania w lepkiej mące należało przeciagnąć na ochlapywanie
    podłogi i kamizelki co wyszło przekomicznie. Pan profesor juz wychodzi?
    Niech pan warca! Ojej, ochlapało nie ta stronę koszuli? Trudno, alleluja
    i do przodu. Duble? Panie, jakie duble. To jest *zastanawiające*. Czy to
    było na żywo? W starej Sondzie przynajmniej wyjaśniali że dubli nie ma
    bo dewiz nie ma na taśmę.

    Kiepsko, magicy z TV.

    PS. Zastanawia mnie kilka razy ponowiona opinia ze pierwsza Sonda
    powstała "z okazji Voyagerów". Dziwne, Siudym o tym nie wspomniał w
    książce. Sukcesy amerykanów to nie jest rzecz z której robiło się
    program w TV w latach 70tych.

    PS2. Niestety nie zawiodlem się. Mniej więcej to samo co w necie, tylko
    obrazkami i bardziej chaotycznie. Polecam BBC The Planets gdzie wywiady
    z autorami misji Voyager sa nieco bardziej techniczne.

  • 36. Data: 2016-03-15 16:31:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Mar 2016 03:53:55 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >Zresztą, dwa krótkie odcinki, zamiast >jednego długiego
    > , mam nadzieję że to nie Rożek wpadł na ten głupi pomysł.

    Przecież to stara metoda tvp na wciśnięcie reklam w jeden blok
    tematyczny. Przerwać pogramu reklamą nie mogą, to dają dwa odcinki
    lub dwie części jedna po drugiej.
    I reklama między nimi.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2016-03-15 17:00:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-15 o 11:53, Konrad Anikiel pisze:
    (...)
> [...]
    jednego długiego, mam nadzieję że to nie Rożek wpadł na ten głupi pomysł.

    Uważam, że to draństwo z podpinaniem się pod dawne autorytety.
    Byli Kurek z Kamińskim, robili kultowy program i pozostała po nich
    piękna legenda.
    Teraz ktoś chce nam odebrać tą legendę, zapaskudzić. ;)
    Tylko czekać, jak pojawi się jakiś Lem 2 i będzie się podszywał pod jego
    autorytet. ;)

    Pozdrawiam WM

  • 38. Data: 2016-03-15 20:24:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 marca 2016 17:00:53 UTC+1 użytkownik WM napisał:
> [...]
    > Teraz ktoś chce nam odebrać tą legendę, zapaskudzić. ;)
    > Tylko czekać, jak pojawi się jakiś Lem 2 i będzie się podszywał pod jego

    Pomysł nie jest zły sam w sobie. Było kiedyś "W starym kinie" Janickiego. Albo
    pokazywał fragmenty i przeplatał je komentarzem, albo cały film z bardzo bogatym
    wstępem. To był naprawdę dobry program, ale Stanisław Janicki to był mistrz. W
    przypadku Sondy2 sama formuła nie wystarczy, sam Rożek nie wystarczy, same fragmenty
    oryginalnych programów nie wystarczą, materiały filmowe, studio, goście, przyniesione
    przez nich rekwizyty itd. To tak nie działa. To trzeba umić. Oryginał był skierowany
    do ambitnej widowni, Sonda2- dokładnie do tej samej, bo młodzież która nie widziała
    oryginału nie zainteresuje się kopią. A Rożek sprawia wrażenie jakby gadał do
    ciemnego luda. Takiego co wszystko kupi, jak to jego szef mawia...

  • 39. Data: 2016-03-15 21:37:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    oryginału nie zainteresuje się kopią. A Rożek sprawia wrażenie jakby gadał do
    ciemnego luda. Takiego co wszystko kupi, jak to jego szef mawia...

    "młodzież" która widziała oryginał to ma juz dzieci w swoim ówczesnym
    wieku :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 40. Data: 2016-03-16 00:05:53
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-03-15 21:37, masti wrote:

> [...]
    ciemnego luda. Takiego co wszystko kupi, jak to jego szef mawia...

    > "młodzież" która widziała oryginał to ma juz dzieci w swoim ówczesnym

    moje dziecię (15lat) widziało większość oryginalnych odcinków sondy
    (przy niektórych się nudził, natomiast niektóre o charakterze
    ponadczasowycm obejrzał z zainteresowaniem do końca).
    Wczorajszą Sondę2 skwitował krótko "wolę zobaczyć SciFuna".