  • 21. Data: 2016-03-12 02:36:40
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 02:06:38 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Niech Pan nie przesadza, dajmy programowi szansę.
    >Tak BTW u Was tu raczej nasz "bieżący nurt" chyba raczej popieramy
    >przez większość Polonii w USA?

    Tak. 90% Polonii popiera PiS, wyznaje religie Zamachu Smolenskiego
    itede. Malo co z tego wynika

    Zas jak idzie o Sonde, to czasy sie troche zmienily, w szczegolnosci
    edukacja i zaawansowanie technologiczne spoleczenstwa. Latwo bylo
    prowadzic Sonde gdy tranzystor byl nowoscia a komputery na horyzoncie
    Dziiaj o czym beda mowic?...

    A.L.

  • 22. Data: 2016-03-12 03:04:20
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > edukacja i zaawansowanie technologiczne spoleczenstwa. Latwo bylo
    > prowadzic Sonde gdy tranzystor byl nowoscia a komputery na horyzoncie

    program nr. 1

    - Najnowsze technologie wytwarzania dużych ilości helu
    - Metody wytwarzania sztucznej mgły i dymu na wielką skalę

    program nr. 2

    - ładunki wybuchowe nowej generacji
    - wpływ wybuchów na samoloty

    program nr. 3

    - sposoby badania wytrzymałości konstrukcji na przykładzie puszki do piwa
    - badania zderzeniowe z użyciem parówek

    dodatek specjalny - czy drzewo jest mocniejsze od aluminium ?

    program nr. 4

    - tajne bronie ZSRR
    - broń psychotroniczna ( na przykładzie zmuszenia pilotów do nie
    słuchania komunikatów "pull up! pull up!"
    - kto rządzi światem ? (Iluminaci, Rosjanie, Szatan)

  • 23. Data: 2016-03-12 09:08:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2016 03:04:20 +0100, sundayman napisał(a):

> [...]
    > słuchania komunikatów "pull up! pull up!"
    > - kto rządzi światem ? (Iluminaci, Rosjanie, Szatan)

    LOL
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2016-03-12 14:46:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Mar 2016 19:36:40 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Dziiaj o czym beda mowic?...

    Ależ dzisiaj jest pełno ciekawych tematów, kilka przykładów:

    -dyskusja nad wyższością ios nad androidem i na odwrót. Wystarczy na
    siebie napuścić dwóch ajatollahów obu systemów i pouczająca dyskusja
    z elementami rozrywki zapewniona.

    - Nowoczesne interfejsy użytkownika. Dlaczego brak responsywności
    ciągle jest cool po kilkudziesięciu latach rozwoju systemów
    operacyjnych. Metody obrazowania i wizualizacji komunikatu "proszę
    czekać".

    -Word3000 czyli nowoczesne oprogramowanie do edycji i tworzenia
    tekstów. Wyjaśniamy dlaczego edytor potrzebuje min. 8GB RAM i 3 GHz 8
    corowy procesor.

    - Nowoczesne systemy drukowania. Czyli jak jak się produkuje drukarkę
    za 100 PLN z wymiennymi tuszami za 300 PLN. Praktyczne zastosowania
    licznika limitu wydrukowanych stron.

    -Teraz Polska czyli Polski super szybki procesor klasy 8051 czyli
    jak się tworzy najszybszą furmankę na świecie

    - Nowoczesne metody wzornictwa, czyli wyższość patentu Appla na
    ikonę bez kantów nad innym wzornictwem

    -Nowoczesne elektroniczne systemy płatnicze czyli odpowiedź na
    pytanie współczesnego ich użytkownika: "gdzie są moje pieniąszki z
    konta przecież w url była kłódka!"

    -Współczesne pojazdy elektryczne, czyli dlaczego dojazd z Warszawy do
    Łodzi na jednym "tankowaniu" ze średnią prędkością 120km/h to sukces
    współczesnej technologii napędów elektrycznych

    - Samochody i ekologia czyli jak się współcześnie tworzy systemy
    kontroli poziomu spalin w pojazdach i dlaczego VW jest w tym
    najlepszy

    - Nowoczesne metody kontroli życia produktów, czyli dlaczego
    współczesny produkt naturalnie musi się popsuć dzień po utracie
    półrocznej gwarancji i jakie z tego mamy korzyści

    - Nowoczesne źródła światła. Jak się produkuje inteligentne żarówki
    LED o deklarowanej żywotności 20 tys. godzin ale świecące tylko pół
    roku.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2016-03-12 20:05:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-12 o 14:46, Marek pisze:

    > - Nowoczesne źródła światła. Jak się produkuje inteligentne żarówki LED
    > o deklarowanej żywotności 20 tys. godzin ale świecące tylko pół roku.

    Gratuluję inwencji, pełnej humoru, ale przytaczam tylko fragment, do
    którego mam komentarz specjalny: właśnie padł mi pierwszy LED, po
    okresie świecenie coś pomiędzy 2, a 3,5 miesiąca. Tyle że to był taki
    najtańszy, żaden markowy, pewnie z Chin.

    A co do tych Twoich "propozycji", to całkiem sporo nadaje się do
    realizacji! A to mi przypomina bon-mot pewnego powszechnie znanego
    jąkały, byłego opozycjonisty. Dotyczył kawałów o absurdach komuny,
    opowiadanych w okresie PRL-u:
    Wwwy nnie oppowiadajcie ttttakich dddowcipów, bbbo oni to... zrobią!

  • 26. Data: 2016-03-12 20:24:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JaNus pisze:

> [...]
    > okresie świecenie coś pomiędzy 2, a 3,5 miesiąca. Tyle że to był taki
    > najtańszy, żaden markowy, pewnie z Chin.

    Kurde a mi już chyba z 5lat najtańsze nonamy z chin działają.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 27. Data: 2016-03-12 20:59:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 19:24:45 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Kurde a mi już chyba z 5lat najtańsze nonamy z chin działają.

    Na razie zauważyłem taką prawidłowość, że im mniejsza gabarytowo tym
    szybciej pada. I tak w rzeczy samej, "żarówki" 230V z gwintem E27
    faktycznie jak na razie święcą u mnie 4 rok, natomiast miniaturowe G9
    o mocy ok 5-7W padają po kilku miesiącach.
    Wiedzą Rozebrałem jedną by sprawdzić poszczególne diody. Okazało się,
    że wszystkie są spalone a jedna ma nawet wypaloną czarną dziurkę. A
    liczyłem, że to tylko problem z układem ich zasilania.

    Szkoda, że te żarówki są ciężko rozbieralne aby nie było można sobie
    po prostu wymienić pojedynczy komponent.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2016-03-13 11:11:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 20:05:49 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > A co do tych Twoich "propozycji", to całkiem sporo nadaje się do
    > realizacji!

    Wbrew pozorom wcale to nie był żart. Chciałem jedynie zwrócić uwagę
    na niedostateczną ilość krytyki lub jej kompletny brak wobec tematów
    jakie poruszają współczesne takie programy. Z reguły są albo
    lokowaniem produktu, albo pustym zachwytem nad produktem, albo próbą
    mówienia o czymś co można znaleźć w innych źródłach i wszyscy jużo
    tym wiedzą.

    A program powienien mieć konwencję najpierw krytyka a później
    ewentualnie poróba obrony tematu a całość powinna być w formie
    dyskusji. Jak dla mnie to nawet tej obrony nie musiałoby być, sama
    krytyka wystarczy. Uważam również, że zbędna jest nadmierna konwencja
    popularno-informacyjna. Ktoś już w tym wątku zauważył, że w czasach
    Sondy to ona była praktycznie jedynym źródłem informacji o
    nowościach. Powtarzanie tej konwencji programu dzisiaj się nie
    sprawdzi. Teraz jest tyle źródeł informacji, z których jesteśmy na
    codzień bombardowani, że współczesny widz ma już dosyć kolejnego
    "źródła nowości". Forma krytyki jaką proponuję, z ewentualną próbą
    obrony w dyskusji byłaby własnie tym ukłonem w stronę dawnego
    programu i jego twórców, którzy na takiej konwencji sporu entuzjasty
    i sceptyka ten program tworzyli.

    Taki program wcale nie musi być telewizyjny. Ba nawet taki już jest.
    Dużo ciekawej dyskusji, krytyki i złośliwości w kierunku koncernów
    moto i ich produktów jest w programie "magazyn motoryzacyjny" duetu
    Balkan & Paruszewski (tokfm). To są na razie jedyni, o których można
    powiedzieć, że są godnymi spadkobiercami Kurka i Kamińskiego, bo
    potrafili zachować tą konwencję programu.
    Parę lat temu była też jaskółka p.t. Zwierzozbliżenia z duetem
    Kruszewicz & Kłosowski, forma była dość dziwna ale dyskusja między
    tymi panami fascynująca, pouczająca i pełna humoru.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2016-03-14 08:43:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-03-10 o 20:01, Marek pisze:
    > Już w poniedziałek 14.03 o godz. 21:50 premiera dwóch pierwszego i
    > drugiego odcinka Sondy 2.
    > Jestem pełen obaw bo fragmenty programu raczej formuły dawnej Sondy
    > nie przypominają....

    Zaraz czyli o 8:45 w TVPinfo Tomasz Rożek będzie gościem.

    Robert

  • 30. Data: 2016-03-14 15:56:09
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Kaczin" <j...@p...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Co masz na myśli pisząc "Burdel"?

    Może coś takiego?
    https://www.google.pl/maps/@-19.255244,146.7043559,1
    5z

    > Obecny stan naszego państwa? Zgoda w 100%.

    To swoją drogą.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.