  • 11. Data: 2024-07-12 16:56:13
    Temat: Re: SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimnxIUga3J3acSFLi4u
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 lip 2024 o 02:26, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Nie, podaję tobie poradę.

    Rozminąłeś się z zapotrzebowaniem:

    - problem dotyczył wysłania klimatyzatorowi stosownego kodu/polecenia
    - pomógł smartfonowy pilot, od którego naukę pobrał kupiony na AE
    (osuszaczowy nie był dostatecznie rezolutny)

    > To nie ja skomlę o atencję :) Ty to robisz.

    Właśnie w tej chwili jakiś warunek (jest ich wiele) sprawił,
    iż osuszacz wyłączył się -- a przed wyłączeniem przedmuchał
    to i owo... Czyli ewidentnie mój cel (przedmuchanie) został
    osiągnięty...

    Warunkiem wyłączenia było osiągnięcie względnej wilgotności
    na obu miernikach poniżej 43%... (tak mówią logi)

    Oczywiście nie piszę do Ciebie -- nie nie zrozumiesz...
    Ale poza Tobą są rozumni ludzie...

    -=-

    Polecam Tuyę/SL -- bardzo tanio i sprawnie...
    Chińczycy rządzeni przez pekińskich Mandżurów dobrze pracują.
    [ciekawe, jak są waleczni... chyba właśnie ćwiczą na Białorusi...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 12. Data: 2024-07-14 13:38:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 lip 2024 o 16:56, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Oczywiście nie piszę do Ciebie -- nie nie zrozumiesz...

    + Oczywiście nie piszę do Ciebie -- nie zrozumiesz...

    > Ale poza Tobą są rozumni ludzie...

    > -=-

    > Polecam Tuyę/SL -- bardzo tanio i sprawnie...

    [smartfon służy tu jedynie do sterowania zabawkami jako terminal
    a usługi ulokowane są w chmurze? -- co tedy z funkcjonalnością
    w pogodne/słoneczne/bezchmurne dni?...]

    Można zadbać o niezalewanie (pralką czy umywalką bądź zlewem)
    podłogi? -- ale te zabawki widzę na AE tylko łażące po Zigbee...
    Potrzebna kolejna bramka... Mam BT-WiFi i IR-WiFi -- teraz trzeba
    by Zigbee-WiFi?... Ogólnie zabawki Zigbee są droższe od zabawek
    BT czy WiFi. Wolałbym wszystko mieć via BT, ale z jakiegoś powodu
    wymyślono Zigbee... Wszystko na WiFi nie może być z wielu
    powodów -- choćby domowy/tani routerek nie obsłuży zbyt
    wielu urządzeń i WiFi jest energożerne...

    Potrzebne mi akumulatorki AAA NiMH... Czujki są zasilane guzikami
    CR2032 bądź AAA... Na oko czujka bez wyświetlacza zasilana dwiema
    AAA powinna wytrzymać ~99 razy dłużej niż czujka z wyświetlaczem
    zasilana guzikiem CR2032 -- ale tak nie jest...

    -=-

    Wylewam (do pralki -- podczas prania) dziesiątki litrów wody -- rzecz
    jasna nie codziennie tyle... Dziennie zbieram kilka litrów...
    Pięciolitrową butelkę po mydle łatwo zapełnić w kilka godzin...

    -=-

    Najgorzej jest nocą -- po prysznicu drastycznie wzrasta względna
    wilgotność w łazience a do rana nie można włączyć osuszacza, bo
    ów trochę ;) hałasuje...

    -=-

    Jak wyglądać będzie przeciętny dom za kilkanaście lat? 5G z internetem
    rzeczy?... Okienne zasłony, oświetlenie, regulacja temperatury czy
    wilgotności, garażowe bramy... Wszystko będzie obsługiwane bezpośrednio
    via pojemne 5G? Bez bramek BT-WiFi czy BT-5G?... Wątpię... Raczej
    pozostaną bramki: BT-WiFi, Zigbee-WiFi, WiFi-5G... Zanikną urządzenia
    sterowane pilotami IR... (kiedyś nawet zwykłe komórki miały IR)

    Ale routerki 5G można mieć zasilane solarkami... Zero druciarstwa?
    Zasilanie ze Słoneczka i akumulatorów, ze światem połączone via 5G
    a z domem połączone via WiFi?...

    Kurtki i buty będą też sterowane podobnie?... -- podgrzewane zimą...

    Internetowe pralki czy piekarniki bądź lodówki już są...
    Ale zasilane są miedzią ze ściany...

    -=-

    Moje balkonowe połączenie wczoraj weszło na -64dB -- dając ponad
    50 Mb/s w obie strony i ping około 4.5 ms... To wyniki Ookli; nie
    są osiągnięciami pomiędzy hybrydami -- ping na tym połączeniu jest
    niemierzalnie mały a szybkość momentami dopełza do 100 Mb/s i jest
    dławiona fastethernetem...

    Zwykle jednak mam słabszy sygnał (w okolicy -69dB) i znacznie
    mniejszą (dla mnie zdecydowanie dostatecznie dużą) szybkość...

    Urządzenie są profilaktycznie restartowane codziennie a poza przerwami
    związanymi z tymiż restartami łączność jest stabilna i ciągła, ale Dunaj
    normalnie ogranicza transfer do ~30/7 a u mnie *momentami* spada to aż
    do kilku Mb/s w obie strony...

    Ani ulewny deszcz, ani upał, ani nasłonecznienie na razie (te hybrydy
    pracują u mnie 103 dni) nie zrywa połączenia... Tuż po kupnie miałem
    -56dB -- ale taki stan minął... Być może za sprawą liści na drzewach...

    Transmit CCQ mam teraz w okolicy 96% -- kiedyś przebijał 98%...
    90% jest bardzo dobrym wynikiem...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 13. Data: 2024-07-15 00:15:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > + Oczywiście nie piszę do Ciebie -- nie zrozumiesz...

    Oczywiście, że rozumiem ciebie jak człowiek mrówkę. To ty dzwonisz a ja
    olewam dupotruja, który jest na poziomie pantofelka :) Dzwoń dalej :)
    Mnie nie nabierzesz na swoje ograniczenia :] Jestem kilkaset poziomów
    wyżej i znam historię usenetu, co dojebałeś i ilu ludzi "naciągnąłeś" :)
    Bywaj :) Pa!
    BTW, dodaj mnie do pląka na tej grupie. Ucieszę się :)...Tak, nie wiesz
    dlaczego. Nie musisz wiedzieć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2024-07-15 00:35:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nie musisz wiedzieć.

    Nie zrozumiesz :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2024-07-15 12:36:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lip 2024 o 06:10, Eneuel pisze:

    > Redmi Note 9 pro wygląda jak nowy po ~44 miesiącach używania...
    > Qpiłem go na chwilę... Prowizorki są najtrwalsze? Wymaga częstego
    > ładowania, bo jest przeeksploatowywany a jego ekran w słoneczne
    > dni jest makabrycznie energożerny...

    Przy każdych przenosinach numerku jest wymiana SIMki ciągnąca
    za sobą konieczność zdjęcia kejsu -- pod którym widać telefon
    w stanie niemal fa_brycznym...

    LordBluzg może powiadomić policję -- mnie to nie wzrusza. :)
    Źle trafił, bo naprawdę w poniedziałek nie miałem wychodnego.
    Mogłem włożyć jakąś inną kartę? Problem w tym, że z kilkunastu
    moich numerów żaden nie miał w poniedziałek wychodnego. Mogłem
    dzwonić z cudzego? -- dzwoniłem jeden raz z ojca telefonu, aby
    upewnić się, że jest OK, ale zdecydowanie nie do Lorda. Ojciec
    zwykle coś przestawia w swym telefonie (kupił smartfon z uwagi
    na Libre Style i raczej nie lubi swojego nabytku) a w szpitalu
    (skąd zadzwoniłem podczas odwiedzin) był bardzo słaby zasięg,
    więc z ojca telefonu raz zadzwoniłem do mej matki -- czyżby LB
    był moją matką?... ;) (raczej nie, bo matka odebrała...)

    Ciekawostka -- choć od kilkunastu lat jestem dostępny pod tym
    samym numerem 'Mój Eneuel' -- nie narzekam na nieproszonych
    gości zaglądających do mnie tą drogą. :) Często odwiedzają
    mnie kur_jerzy (dziś wyjątkowo była ku_jerka -- właśnie
    przed chwilą) więc nie wyłączam na noc, by nie rozminąć
    się z proszonymi gośćmi... Nadto ojciec często czegoś
    chce ode mnie? -- można tak wyłączyć, by konkretne
    numery przepuszczać, ale tego też nie czynię...

    Do matki czasami dzwoni fotowoltaika -- do mnie
    nawet to nie dzwoni...

    Podobnie z m@ilem -- ten sam od kilkunastu lat, lecz niemal bez
    spamu. :) Matka ma co najmniej cztery różne m@ile, ojciec -- co
    najmniej trzy, ale mnie wystarcza jeden do wszystkiego. :)

    -=-

    BTW niechcianych gości:
    https://youtu.be/dWS1vyp4PnY?t=1615

    -=-

    Czas na poranną ;) toaletę (czyli prysznic) i śniadanie oraz
    sprawdzenie dzisiejszej paczuszki... Wszystko makabrycznie
    tanio, choć czasami bardzo dobrze... W razie czego ;) można
    zrezygnować bez podania przyczyny... Gdy kolejny raz zaniosłem
    odsyłkę włożoną do mej koperty z bąblami -- dostałem od DPD
    kilka (chyba sześć) ich karto_nowych kopert...

    Sprawnie, szybko, bardzo tanio... Ale czasami qpuję też
    w ,,marmurowych'' sklepach... Choćby węża ;) do qchni...
    Na AE znalazłem 3 razy tańszy, ale że czas naglił... Do
    łazienki chyba też qpię węża -- brak mi sił na łatanie
    staruszqw...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 16. Data: 2024-07-15 12:51:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lip 2024 o 12:36, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > moich numerów żaden nie miał w poniedziałek wychodnego. Mogłem
    Dopiero teraz załapałem -- w niedzielę, nie w poniedziałek. :)
    Poniedziałek jest dziś. Jutro idę do dentystki... Szkoda zębów...

    -=-

    Numeryczne przenosiny są zwykle bezproblemowe, ale pozytywny
    pakiet skończył się wcześniej niż konto...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 17. Data: 2024-07-15 13:13:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lip 2024 o 06:10, Eneuel pisze:

    > Akurat w poniedziałek nie miałem wychodnego. Play skasował mi

    W niedzielę. Cała niedzielę (z uwagi na koniec pakietu)
    i (z uwagi na przenosiny) kilka godzin poniedziałku...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s