-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
Date: Sun, 13 Nov 2011 19:05:14 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 25
Message-ID: <j9p0sh$s1u$1@inews.gazeta.pl>
References: <4eba2b65$1@news.home.net.pl> <j9dakd$n17$1@inews.gazeta.pl>
<4eba3f4f$1@news.home.net.pl> <j9e208$51v$1@news.onet.pl>
<j9e2cs$9d9$14@node2.news.atman.pl> <j9e2jq$5r4$5@inews.gazeta.pl>
<j9e2qt$9d9$15@node2.news.atman.pl> <j9e3j4$l8l$1@mx1.internetia.pl>
<j9e3ol$9d9$16@node2.news.atman.pl> <j9ed64$5rc$1@inews.gazeta.pl>
<j9efmb$ai8$1@mx1.internetia.pl> <j9egm7$uqq$2@news.onet.pl>
<j9gt3e$g41$1@inews.gazeta.pl> <j9gufc$kcv$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 62.233.215.131
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1321207505 28734 62.233.215.131 (13 Nov 2011 18:05:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Nov 2011 18:05:05 +0000 (UTC)
X-User: ziwk
X-Antivirus: avast! (VPS 111113-0, 2011-11-13), Outbound message
In-Reply-To: <j9gufc$kcv$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412983
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-11-10 17:34, Michał Baszyński pisze:
> jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa
> przepustnica, tylko zawór EGR. Dawanie przepustnicy byłoby raczej bez
> sensu, zwłaszcza jak się jeszcze wprowadza doładowanie silnika(czyli
> celowo zwiększa ilość wpychanego do cylindrów powietrza).
> A zawór EGR jak sama nazwa wskazuje służy do dawkowania do kolektora
> dolotowego odpowiedniej ilości gazów wylotowych (czyli spalin) aby
> zredukować ilość powstających tlenków azotu.
Widzisz - w moim dieslu (2001) zaworowi EGR (wpuszczającemu spaliny do
kolektora dolotowego) towarzyszy przepustnica w kolektorze (za turbo)
dławiąca przepływ powietrza aby silnik zassał więcej spalin...
> Gdyby diesle miały przepustnicę, to na przykład w moim staruszku nie
> byłoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko
> podciśnienie byłoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w
> benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.
Pompę podciśnienia też mam na pokładzie - obsługuje: hamulce, sterownie
turbosprężarką, EGR-em, przepustnicę i zawirowacze (?) w kanałach głowicy.
Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy -
hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.
--
Wojciech Smagowicz
Następne wpisy z tego wątku
- 13.11.11 19:07 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 13.11.11 19:11 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 13.11.11 20:45 Karolek
- 13.11.11 22:15 nazgul
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=