eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚlizgawka a hamulec ręczny... na przódRe: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
    Date: Sun, 13 Nov 2011 19:05:14 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <j9p0sh$s1u$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4eba2b65$1@news.home.net.pl> <j9dakd$n17$1@inews.gazeta.pl>
    <4eba3f4f$1@news.home.net.pl> <j9e208$51v$1@news.onet.pl>
    <j9e2cs$9d9$14@node2.news.atman.pl> <j9e2jq$5r4$5@inews.gazeta.pl>
    <j9e2qt$9d9$15@node2.news.atman.pl> <j9e3j4$l8l$1@mx1.internetia.pl>
    <j9e3ol$9d9$16@node2.news.atman.pl> <j9ed64$5rc$1@inews.gazeta.pl>
    <j9efmb$ai8$1@mx1.internetia.pl> <j9egm7$uqq$2@news.onet.pl>
    <j9gt3e$g41$1@inews.gazeta.pl> <j9gufc$kcv$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.233.215.131
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1321207505 28734 62.233.215.131 (13 Nov 2011 18:05:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Nov 2011 18:05:05 +0000 (UTC)
    X-User: ziwk
    X-Antivirus: avast! (VPS 111113-0, 2011-11-13), Outbound message
    In-Reply-To: <j9gufc$kcv$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412983
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-11-10 17:34, Michał Baszyński pisze:

    > jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa
    > przepustnica, tylko zawór EGR. Dawanie przepustnicy byłoby raczej bez
    > sensu, zwłaszcza jak się jeszcze wprowadza doładowanie silnika(czyli
    > celowo zwiększa ilość wpychanego do cylindrów powietrza).
    > A zawór EGR jak sama nazwa wskazuje służy do dawkowania do kolektora
    > dolotowego odpowiedniej ilości gazów wylotowych (czyli spalin) aby
    > zredukować ilość powstających tlenków azotu.
    Widzisz - w moim dieslu (2001) zaworowi EGR (wpuszczającemu spaliny do
    kolektora dolotowego) towarzyszy przepustnica w kolektorze (za turbo)
    dławiąca przepływ powietrza aby silnik zassał więcej spalin...

    > Gdyby diesle miały przepustnicę, to na przykład w moim staruszku nie
    > byłoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko
    > podciśnienie byłoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w
    > benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.
    Pompę podciśnienia też mam na pokładzie - obsługuje: hamulce, sterownie
    turbosprężarką, EGR-em, przepustnicę i zawirowacze (?) w kanałach głowicy.

    Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy -
    hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.

    --
    Wojciech Smagowicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: