  • 21. Data: 2009-12-03 21:55:33
    Temat: Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Jester wrote:

    > Może - jeżeli nie wiesz jak to ugryźć - otwórz jakąś maleńką fotkę w
    > Photoshopie, zapisz ją bez żadnych korekcji jako jotpega i powieś gdzieś
    > w sieci

    Aneks: tylko nie wieszaj w Picasie, bo nie wiem, czy ona z kolei nie
    robi czegoś z jotpegami (taka teoria spiskowa :) ). Powieś gdzieś jako
    zipa po prostu.

  • 22. Data: 2009-12-03 23:07:21
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-03 22:52:20 +0100, Jester <j...@t...net.pl> said:

    > W każdym razie absolutnie możliwe jest, że samo otworzenie zdjęcia w
    > Photoshopie to już przekonwertowanie z sRGB do jakiegoś innego
    > profilu...

    Co wcale akurat nie musiałoby oznaczać tragedii.

    > i kolory na wydruku będą wtedy na 100% inne niż bezpośrednio z pliku sRGB.

    Gie prawda.

    de Fresz

  • 23. Data: 2009-12-04 10:15:35
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    de Fresz wrote:

    > Co wcale akurat nie musiałoby oznaczać tragedii.

    > Gie prawda.

    Po konwersji do jakiegoś z kosmosu wziętego profilu? Raczej prawda.
    Zaryzykowałbym tezę, że problem w tym wątku jest właśnie spowodowany
    czymś takim. Ale ja się - w przeciwieństwie do Ciebie - nie znam.
    Walcz dalej.

  • 24. Data: 2009-12-04 10:43:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-04 11:15:35 +0100, Jester <j...@t...net.pl> said:

    > Po konwersji do jakiegoś z kosmosu wziętego profilu? Raczej prawda.

    Po konwersji? Nie (w 95% przypadków). Po _przepisaniu_ (assign) do
    innego profilu - jak najbardziej. To robi kluczową różnicę. A programy
    nie kumające CM potrafią taki brzydki numer wyciąć. Lub użyszkodnik
    klikający w PS na oślep.

    > Zaryzykowałbym tezę, że problem w tym wątku jest właśnie spowodowany
    > czymś takim.

    Dużo ryzykujesz.

    > Ale ja się - w przeciwieństwie do Ciebie - nie znam.

    Przez grzeczność nie zaprzeczę :-P

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-12-04 13:31:50
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > no i teraz powiedz co było zaznaczone w PSE
    > zarządzenie kolorem po stronie PSE czy bez zarządzania kolorem?

    W PSE zaznaczone bylo zarzadzanie kolorem po stronie PSE (i wtedy sterownik
    drukarki automatycznie ustawial sie na "zarzadzanie kolorem przez aplikacje")

    > czy możesz zrobić zrzut ekranu tam gdzie masz wybór kto zarządza kolorem?
    > czy w PSE jest zakładka Color Settigns? jeśli tak to zrób zrzut ekranu
    > i do tego zrzuty ekranu sterownika drukarki

    Zrzuty ekranu wrzucilem tutaj:
    http://picasaweb.google.com/mwlodarc/TestDrukarki#

    Wielkie dzieki za pomoc!

  • 26. Data: 2009-12-04 13:59:12
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marcin wrote:

    > Wielkie dzieki za pomoc!

    wysłałem Ci maila

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 27. Data: 2009-12-04 14:34:18
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-04 14:31:50 +0100, "Marcin" <m...@g...pl> said:

    > Zrzuty ekranu wrzucilem tutaj:
    > http://picasaweb.google.com/mwlodarc/TestDrukarki#

    Fota nr 7 - ta drukarka nie ma raczej sama z siebie gamutu sRGB (a
    wyraźnie większy), więc taki wybór jest niewłaściwy - tu powinieneś
    wybrać profil z płyty/www dla swojej drukarki i papieru jakiego używasz.

    Fota nr 9 - rodzaj papieru - jakie tam są opcje? Czy aby nie "zwykły",
    "foto matt", "foto glossy" itepe? Jeśli tak, zdecydowanie nie powinny
    być zostawione na auto.

    de Fresz

  • 28. Data: 2009-12-04 17:27:02
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > innego profilu - jak najbardziej. To robi kluczową różnicę. A programy
    > nie kumające CM potrafią taki brzydki numer wyciąć. Lub użyszkodnik

    A PSE to program kumający CM? Bo nie wiem?

    > Dużo ryzykujesz.

    Nic nie ryzykuję.

    > Przez grzeczność nie zaprzeczę :-P

    To moje to była ironia... ;)

  • 29. Data: 2009-12-04 17:48:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-04 18:27:02 +0100, Jester <j...@t...net.pl> said:

    > A PSE to program kumający CM? Bo nie wiem?

    Ułomnie, ale owszem.

    > Nic nie ryzykuję.

    A to szkoda, liczyłem na kolejny mały palec do kolekcji :->

    > To moje to była ironia... ;)

    Naprawdę? Pewnie nie skumałem dlatego, że wcześniej napisałeś głupotki.

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-12-04 19:12:52
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    de Fresz wrote:

    > Naprawdę? Pewnie nie skumałem dlatego, że wcześniej napisałeś głupotki.

    Ohjooooo - jak mawiał Krecik.
    Dzięki za recenzję - mogę iść spać...