  • 11. Data: 2009-12-02 20:35:48
    Temat: Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > i jest ok, wyswietlam na monitorze i tez jest ok. Ale jakkolwiek nie
    > chcialbym tego wydrukowac z komputera, to wychodzi zle. Zdjec nie
    > obrabialem, co najwyzej jakies przyciecie, wyprostowanie, itp. Nie
    > ruszalem kolorow, kontrastu, jasnosci, itp - niczego co moglbym
    > popsuc wyswietlajac zdjecie na zle ustawionym monitorze.
    >
    > Aha, jesli wydrukuje zdjecie z plazy, lasu, czy nawet podworka to
    > jest ok (pewnie te kolory drukuja sie w miare sensownie). Problem
    > jest bardzo widoczny w przypadku zdjec robionych w pomieszczeniach
    > (gdzie jest sztuczne swiatlo, a kolory to beze, ecru, zolte).

    1. pokaz to zdjęcie
    2. a nie ma jakiegoś programu HP do drukowania (na płycie?) bo coś mi mówi,
    że może na siłę soft Ci coś wciska - albo coś źle ustawiłeś

    drukowanie zdjęć sRGB przez sterownik drukarki powinno zadowalać 95%
    użytkowników
    oczywiście - sprofilowany wydruk nawet oryginalnych atramentów i papieru da
    99% poprawności (dla 6 kolorowej drukarki)

    i nadal upieram się że profil icc otrzymany na płycie nie jest potrzebny -
    jest on w sterowniku

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 12. Data: 2009-12-02 20:38:14
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    de Fresz wrote:

    > I bardzo często ten sam profil jest na płycie jako .icc lub do
    > ściągnięcia na www. Sterowniki drukarek czasem potrafią zafundować
    > niezłe voo-doo oraz nie dają pewnych możliwości, jakie daje taki PS.
    > Dlatego celem dojścia co bruździ, najlepiej jest wyeliminować wszelkie
    > ćwierć-enteligentne automaty i zaufać czemuś, co wiadomo że działa
    > dobrze.

    profil icc robi się dla określonej kombinacji papier + atrament+ jakość
    o ile atrament mamy stały to możliwości wyboru jakości 2-3 może 4
    teraz zobacz ile w sterowniku możliwych papierów - czyli na oko 30-50
    profili icc
    nie ma czegoś takiego jak uniwersalny profil icc dla drukarki

    tak samo jak nie ma czegoś takiego jak uniwersalny profil icc dla monitora

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 13. Data: 2009-12-02 22:09:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-02 21:38:14 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

> [...]
    > nie ma czegoś takiego jak uniwersalny profil icc dla drukarki
    >
    > tak samo jak nie ma czegoś takiego jak uniwersalny profil icc dla monitora

    Ależ ja to wszystko wiem i się z tym zgadzam. Ale przeczytaj jeszcze
    raz uważnie tytułowego posta i zastanów z jaką skalą problemu mamy
    tutaj do czynienia. Aby CM przynosił naprawdę dobre efekty, musi być
    stosowany od deski do deski. Podejście "troche tu, troche tam"
    niekoniecznie da lepsze efekty niż niestosowanie go wcale.

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-12-02 22:24:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-02 21:35:48 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > i nadal upieram się że profil icc otrzymany na płycie nie jest
    > potrzebny - jest on w sterowniku

    I gdyby wszystko działało jak trzeba, pewnie nie byłoby konieczności po
    niego sięgać (choć daje pewne dodatkowe możliwości, które nie każdemu
    są potrzebne/nie każdy będzie potrafił wykorzystać). Jednak szukając
    przyczyn problemu łatwiej jest wyeliminować niepewny element sterownika
    który sam może być problemem w pewnych sytuacjach.

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-12-02 22:32:48
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma czegoś takiego jak uniwersalny profil icc dla drukarki
    >
    > tak samo jak nie ma czegoś takiego jak uniwersalny profil icc dla monitora

    A czy druk bezpośrednio z karty przez czytnik drukarki podpada pod jakiś CM
    ?
    JDJ

  • 16. Data: 2009-12-03 08:36:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    JackDeJack pisze:

    > A czy druk bezpośrednio z karty przez czytnik drukarki podpada pod jakiś
    > CM ?

    Podpada pod jakieś tajemnicze przetwarzanie wewnątrz drukarki, które ma
    sprawić żeby klient był zadowolony i za 2 lata kupił kolejny model firmy.

  • 17. Data: 2009-12-03 10:37:59
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > 1. pokaz to zdjęcie

    Tutaj wrzucilem 3 fotki:
    http://picasaweb.google.com/mwlodarc/TestDrukarki#

    Zdjecie testowe zrobilem Olympusem Stylus 1030 SW - na tyle prosty, ze sam nic
    nie namiesza, zdjecie slabe, ale nie o to chodzi.

    Pierwsze zdjecie to zdjecie dwoch zdjec (gorne wydrukowane prosto z aparatu,
    dolne przez PC). Zdjecie zrobione na szybko, nie kombinowalem lepiej z
    balansem bieli. Chodzi mi o to, aby pokazac roznice i nie chodzi tylko o to,
    ze to dolne jest ciemniejsze, ale o to, ze kolory sa inne (szare zamiast
    zolto-bezowych).

    Drugie zdjecie to plik z aparatu Olympus

    A trzecie to testowy obrazek sciagniety z www. Tutaj jak wydrukuje
    bezposrednio z czytnika drukarki to jest ok, ale przez komputer widac, ze te
    kobieta jest bardziej szara, a to okno, w ktorym siedza dzieci tez jest
    bardziej szare.

    Wyglada wiec na to, ze komputer miesz mi cos z bezami, zlotym kolorem, czyli
    glownie zle drukuje jasne wnetrza, czy ludzi (kolor skory).

  • 18. Data: 2009-12-03 19:17:34
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > roznice i nie chodzi tylko o to, ze to dolne jest ciemniejsze, ale o
    > to, ze kolory sa inne (szare zamiast zolto-bezowych).

    no i teraz powiedz co było zaznaczone w PSE
    zarządzenie kolorem po stronie PSE czy bez zarządzania kolorem?

    czy możesz zrobić zrzut ekranu tam gdzie masz wybór kto zarządza kolorem?
    czy w PSE jest zakładka Color Settigns? jeśli tak to zrób zrzut ekranu
    i do tego zrzuty ekranu sterownika drukarki

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 19. Data: 2009-12-03 21:50:47
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > ze to dolne jest ciemniejsze, ale o to, ze kolory sa inne (szare zamiast

    Nie czytałem całości, więc może już ktoś to wyjaśniliście, ale czy ten
    Photoshop nie ma w zarządzaniu kolorem ustawionego automatycznego
    aplikowania jakiegoś profilu wszystkim plikom, które w nim otwierasz? Bo
    on tak potrafi i nie pamiętam jak to jest defaultowo ustawione, tym
    bardziej w wersji 7... W każdym razie absolutnie możliwe jest, że samo
    otworzenie zdjęcia w Photoshopie to już przekonwertowanie z sRGB do
    jakiegoś innego profilu... i kolory na wydruku będą wtedy na 100% inne
    niż bezpośrednio z pliku sRGB.
    Może - jeżeli nie wiesz jak to ugryźć - otwórz jakąś maleńką fotkę w
    Photoshopie, zapisz ją bez żadnych korekcji jako jotpega i powieś gdzieś
    w sieci - sprawdzenie jaki profil siedzi w tym zdjęciu to dla kogoś
    kumatego sekunda i przynajmniej jedna możliwość zostanie wyeliminowana?

  • 20. Data: 2009-12-03 21:52:20
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    >
    > Wyglada wiec na to, ze komputer miesz mi cos z bezami, zlotym kolorem, czyli
    > glownie zle drukuje jasne wnetrza, czy ludzi (kolor skory).

    Nie czytałem całości, więc może już sobie to wyjaśniliście, ale czy ten