  • 31. Data: 2009-12-04 22:41:34
    Temat: Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-04 20:12:52 +0100, Jester <j...@t...net.pl> said:

    > Ohjooooo - jak mawiał Krecik.
    > Dzięki za recenzję - mogę iść spać...

    Bardziej produktywnie byłoby do książek (o CM) lub poeksperymentować i
    pomyśleć. Ale oczywiście - jak wolisz. Miłych snów.

    de Fresz

  • 32. Data: 2009-12-05 01:08:10
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    de Fresz wrote:

    > Bardziej produktywnie byłoby do książek (o CM) lub poeksperymentować i
    > pomyśleć.

    Piętnaście lat temu myślałem, teraz mi się nie chce - jakoś samo
    wychodzi. Na wypadek gdybyś nie zauważył - to nie ja mam jazdy z kolorami.

  • 33. Data: 2009-12-05 09:09:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-05 02:08:10 +0100, Jester <j...@t...net.pl> said:

    > Piętnaście lat temu myślałem, teraz mi się nie chce

    15 lat temu o CM? Nie wierzę. No chyba że to taka ogólna refleksja... ;-)

    > - jakoś samo wychodzi.

    Szczęściarz!

    > Na wypadek gdybyś nie zauważył - to nie ja mam jazdy z kolorami.

    Lub nie wiesz, że masz ;-) Pisząc nieprawdę nie specjalnie niesie się pomoc.

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-12-05 12:29:19
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    de Fresz wrote:

    > 15 lat temu o CM? Nie wierzę. No chyba że to taka ogólna refleksja... ;-)

    No - jakoś musieliśmy sobie wtedy radzić, żeby kolory w druku były
    takie, jak na zdjęciach. Skanery też już wtedy były od jakiegoś czasu...
    Widzisz tu jakąś nieścisłość?

    > Szczęściarz!

    Rutyna. I nie szukam pomocy na forach foto, więc mam łatwiej :)

    > Lub nie wiesz, że masz ;-)

    Uważasz, że wiesz lepiej i że masz monopol na wiedzę tajemną jaką jest
    CM? Ja twierdzę, że nie mam.
    EOT, nudne to się robi jak esej o ostrości 5D jednego fachowca z wątku
    obok ;)

  • 35. Data: 2009-12-05 13:45:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-05 13:29:19 +0100, Jester <j...@t...net.pl> said:

    > No - jakoś musieliśmy sobie wtedy radzić, żeby kolory w druku były
    > takie, jak na zdjęciach. Skanery też już wtedy były od jakiegoś czasu...
    > Widzisz tu jakąś nieścisłość?

    Owszem, bo CM jako taki wtedy ledwie co raczkował i możliwe były
    conajwyżej protezy pt. gięcie ustawień monitora pod proofa itp.

    > Uważasz, że wiesz lepiej i że masz monopol na wiedzę tajemną jaką jest CM?
    > Ja twierdzę, że nie mam.

    Nic nie twierdzę, przypuszczam na podstawie tego, co sam
    zaprezentowałeś parę postów wyżej. Co do wiedzy tajemnej - no jakoś tak
    wyszło, że osoby które mają jakieś głębsze pojęcie o CM na tej grupie
    da się policzyć na palcach jednej ręki. I niestety odzwierciedla to
    trochę ogólną sytuację wśród wszelkiej maści (foto) grafików. Taki lajf.

    de Fresz

  • 36. Data: 2009-12-08 11:02:54
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Sprawdzalem jeszcze profile ICC drukarki w 3 systemach operacyjnych: dziwne,
    bo w XP i Viscie jest ich wiecej (sa profile zwiazane z papierami hp:
    advanced, premium, plus), a w Win7 jest tylko Adobe RGB
    Zdjecia wrzucilem tutaj (kilka ostatnich):
    http://picasaweb.google.com/mwlodarc/TestDrukarki

    Ostatnie wydruki byly z Win 7 - moze tutaj jest pies pogrzebany?
    Chyba, ze sterownik drukarki ma zapisane gdzes (niewidoczne z poziomu Windows)
    wszystkie potrzebne profile.

  • 37. Data: 2009-12-09 12:33:40
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Dziękuję wszystkim (szczegolnie Zbyszkowi Krukowi) za porady - wydaje mi się,
    że problem mam już rozwiąany i zrozumiałem jak działają profile kolorów w
    praktyce.

    Zastanawiają mnie tylko róznice w sterowniku drukarki dla WinXP, Visty i Win7
    - zobaczcie zdjecia 13, 15 i 16 tutaj:
    http://picasaweb.google.com/mwlodarc/TestDrukarki
    Czy Windows 7 widzi tylko jeden profil ICC, czy tez sterownik ma zaszyte
    jeszcze gdzies inne profile, niewidoczne z poziomu Windows?

    Ale wydruki z WinXP i Win7 wyszly bardzo podobnie (moze XP troche jasniej),
    ale na pewno nie ma takich dramatycznych roznic jak wczesniej.

    Zobaczcie jeszcze zdjecia 17 i 18 - ten sam sterownik, ale w werjsach EN i PL.
    Jak widac tlumaczenie "HP Advanced Photo Paper" (tego uzywalem przy testach)
    jako "Profesjonalny papier fotograficzny HP" tez mi sporo namieszalo, bo
    najczesciej ustawialem albo Automatic, albo "Inny papier foto" - dopiero jak
    przeinstalowalem sterownik i wymusilem angielska wersje, to zobaczylem co jest
    co...