  • 41. Data: 2010-01-07 12:11:55
    Temat: Re: Skuteczny bat na piratĂłw juĹźw Warszawie???
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-07, Massai <t...@w...pl> wrote:

    > Tia, tak na rondzie ONZ jadąc od dworca skręcają w lewo ze środkowego
    > pasa. Sprytni.
    > Że niby szybciej, bo po skręcie jest tam pas prawy nie zajmowany przez
    > ludzi z pasa do skrętu w lewo, więc oni sobie ze środkowego tam wjadą.
    > Gorzej jak jednak jest już zajęty ten prawy, to cały środkowy stoi i
    > czeka za takim debilem, bo po prawej to śmigają i nie ominiesz ciula.

    Nigdy tamtędy nie jeździłem często, nie mówię że na każdym skrzyżowaniu
    jest tak jak na opisanych przeze mnie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2010-01-07 12:14:32
    Temat: Re: Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Waldek Godel pisze:

    > Wpisz sobie w google "automatic number plate recognition" to dostaniesz
    > kilkaset wyników, w tym conajmniej kilkanaście gotowych rozwiązań "z półki

    Ja się pytam o konkretne TE KONKRETNE zamontowane kamery i ich możliwości.
    Bo widziałem obraz jaki daje kamera monitoringu placu wielkości średniego
    skrzyżowania, i tam o rozpoznaniu numerów w obrębie całego obszaru
    nie ma mowy. Najwyżej przy samej bramie wjazdowej.

    To jest możliwe w kamerach specjalnie ustawionych w tym celu (wąskie
    kąty, niewielkie pole widzenia ustawione na newralgiczne punkty)
    Ogólny widok na skrzyżowanie, to IMHO dokładnie odwrotne wymagania.

    > no i właśnie zniknąłeś fotoradary

    Jeśli fotoradary wysyłają automatycznie mandaty, to zgoda.
    A sądziłem że jednak fotkę ogląda człowiek i to on wystawia mandat.

  • 43. Data: 2010-01-07 12:48:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 12:14:32 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

> [...]
    > skrzyżowania, i tam o rozpoznaniu numerów w obrębie całego obszaru
    > nie ma mowy. Najwyżej przy samej bramie wjazdowej.

    TO nie jest problem kamery, to jest problem obiektywu. Wszystkie systemy
    poboru opłat w centrach miast - np. w Londynie i gdzieś tam w Szwecji
    opierają się o kamery. Systemy bez trudu rozpoznają numery rejestracyjne i
    robią fotki auta na mandat jak nie wpłynie opłata.

    Oprócz tego nawet jeżeli byłaby konieczna wymiana kamer, to zapewne tak
    samo jak fotorarady - zwrócą się w tydzień.

    > Jeśli fotoradary wysyłają automatycznie mandaty, to zgoda.
    > A sądziłem że jednak fotkę ogląda człowiek i to on wystawia mandat.

    Owszem, końcowe fotki ogląda człowiek i odsiewa np. niewidoczne twarze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 44. Data: 2010-01-07 13:03:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Waldek Godel pisze:

    > TO nie jest problem kamery, to jest problem obiektywu.

    Nie obiektywu tylko roszdzielczości wyjsciowego obrazka
    i kąta widzenia kamery.

    Tu są zdjęcia pewnego skrzyżowania, w rozdzielczości ciut lepszej
    niż z kamery TV. Jakość tych obrazków jest zresztą wręcz genialna
    w porównaniu ze stopklatką z typowej kamerki, bo to są resample z foto.
    Jak widać, starałem się objąć w miarę skrzyżowanie ale nic ponadto.
    Czyli kąt możliwie najwęższy ale jeszcze dający ogólny obraz.

    http://img141.imageshack.us/img141/5980/cross1i.jpg
    http://img301.imageshack.us/img301/8375/cross2x.jpg
    http://img301.imageshack.us/img301/6342/cross3f.jpg

    Konia z rzędem temu kto odczyta choć jeden numer.
    A to jest naprawdę b. małe skrzyżowanie...

    > Wszystkie systemy
    > poboru opłat w centrach miast - np. w Londynie i gdzieś tam w Szwecji
    > opierają się o kamery. Systemy bez trudu rozpoznają numery rejestracyjne i

    Jakbym ustawił kamerę na jakiś pas w odpowiedni sposób, to też
    by się zarejestrowały numery. Ale żeby w ten sposób obstawić
    spore skrzyżowanie to trzeba by 4-8 osobnych i odpowiednio
    umieszczonych kamer.

  • 45. Data: 2010-01-07 13:59:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 13:03:36 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Konia z rzędem temu kto odczyta choć jeden numer.
    > A to jest naprawdę b. małe skrzyżowanie...

    Weź sobie znajdź dowolną fotkę z fotoradaru, przypatrz się jej, wyciągnij
    jakieś wnioski i przestań marudzić, dobrze? To JEST MOŻLIWE TECHNICZNIE bez
    większego wysiłu.

    > Jakbym ustawił kamerę na jakiś pas w odpowiedni sposób, to też
    > by się zarejestrowały numery. Ale żeby w ten sposób obstawić
    > spore skrzyżowanie to trzeba by 4-8 osobnych i odpowiednio
    > umieszczonych kamer.

    A jakby babcia miała pantograf, to byłaby tramwajem. Nie chce mi się
    wstrząsać powietrza - po raz kolejny i ostatni: to jest możliwe, nakłady
    nie sa bardzo wysokie, są GOTOWE rozwiązania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 46. Data: 2010-01-07 15:50:52
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Grzenio" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    > hmm ciekawe, jak to się sprawdza w praktyce - jechał już kto????
    > grzenio
    >
    > http://moto.onet.pl/1592445,1,skuteczny-bat-na-pirat
    ow-juz-w-warszawie,artykul.html

    > Skuteczny bat na piratów już w Warszawie!
    >
    > Na ulicy Lucerny będzie bezpieczniej.

    nooo. wczoraj w TV mówili jak bezpiecznie. urządzenie jest "za wolne" i jak
    pirat zapierd__a, to czerwone światło widzi kierowca pojazdu za nim.
    pzdr
    Piotr

  • 47. Data: 2010-01-07 15:58:54
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

> [...]
    > http://img301.imageshack.us/img301/6342/cross3f.jpg
    >
    > Konia z rzędem temu kto odczyta choć jeden numer.
    > A to jest naprawdę b. małe skrzyżowanie...

    Ale te zdjęcia są z rozdzielczością ok. 0,5 Mpix i bez problemu można
    odczytać już nieco większy od tablicy rejestracyjnej numer autobusu
    (2521), czy nazwy ulic na tablicach. Do odczytania tablic
    rejestracyjnych wystarczy naprawdę niewiele więcej. Tymczasem
    współczesne komórki (nie mówiąc już o aparatach nawet tych tanich) mają
    nawet dziesięciokrotnie większą rozdzielczość. Byle kompakt kosztujący
    ca. 300 zł ma już rozdzielczość matrycy przekraczającą 10 Mpix. Jeśli do
    tego zastosujemy w miarę dobrą optykę to będzie można nie tylko utrwalić
    numer rejestracyjny ale i twarz kierującego (o ile będzie zwrócony
    przodem do aparatu) tak jak to ma miejsce w przypadku fotoradarów.
    Widzisz w tym jakiś problem? :-)

    > Jakbym ustawił kamerę na jakiś pas w odpowiedni sposób, to też
    > by się zarejestrowały numery. Ale żeby w ten sposób obstawić
    > spore skrzyżowanie to trzeba by 4-8 osobnych i odpowiednio
    > umieszczonych kamer.

    Jaki problem? Coraz częściej montowane są sygnalizatory razem z
    kamerami/aparatami. Myślisz, że to tylko straszaki? ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 48. Data: 2010-01-08 12:20:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Waldek Godel pisze:

    > Weź sobie znajdź dowolną fotkę z fotoradaru, przypatrz się jej, wyciągnij
    > jakieś wnioski

    Wnioski:
    - fotka to nie kamera (fotografia ma o wiele wyższą rozdzielczość)
    - fotoradar jest ustawiony na konkretne miejsce w sposób optymalny
    (kąt i pole obserwacji)

    > i przestań marudzić, dobrze? To JEST MOŻLIWE TECHNICZNIE bez
    > większego wysiłu.

    To możliwe technicznie. Oczywiście!

    Ale ty twierdzisz cos zupełnie innego. Mianowicie, że to jest możliwe
    *w oparciu o już zainstalowane kamery monitoringu*. Spróbuj wykazać,
    że to nie mrzonki. Bo wg mnie tak, i napisałem już wystarczająco
    dokładnie dlaczego tak sądzę.

    > A jakby babcia miała pantograf, to byłaby tramwajem.

    No właśnie - jakby te już istniejące kamery były ustawione jak trzeba,
    miały właściwe dobrane pole widzenia, rejestrowały obraz z odpowiednią
    rozdzielczoością - to by system mógł wystawiać mandaty.

    Świetnie podsumowałeś z ta babcią.

  • 49. Data: 2010-01-08 12:33:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    R2r pisze:

> [...]
    > (2521), czy nazwy ulic na tablicach. Do odczytania tablic
    > rejestracyjnych wystarczy naprawdę niewiele więcej.

    Toteż chciałbym zobaczyć te zdjęcia z już zamontowanych kamer monitoringu
    które chce wykorzystać Waldek. Bo może się mylę, ale wg mnie one nie dają
    nawet tej jakości jak moje foty. Jak to typowe kamery tv.

> [...]
    > ca. 300 zł ma już rozdzielczość matrycy przekraczającą 10 Mpix. Jeśli do
    > tego zastosujemy w miarę dobrą optykę to będzie można nie tylko utrwalić

    "Jeśli zastosujemy" - czyli popierasz mnie? Wszak właśnie o takie różne
    "jeśli" i "wystarczy" rozbija się propozycja twórcy wątku, do której się
    odnoszę. On widzi ten system jako już niemal gotowy, prawie bezkosztowy...

  • 50. Data: 2010-01-08 12:45:44
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.
    Nie sugeruj się tym że jak otworzysz stronę z kamerami przy drogach to jest
    słaba rozdzielczość. Transmisja idzie poprzez sieci komórkowe. Teraz nie musi to
    działać z pełną rozdzielczością to i jakość jest byle jaka. Jednym naciśnięciem
    klawisza można kazać kamerom przesyłać zdjęcia o bardzo dobrej jakości. W
    przeciwieństwie do Ciebie ja nie sądzę tylko wiem to z pierwszej ręki, mojej
    ręki. Miałem z tym jakiś czas temu bezpośredni kontakt. To nie mrzonki. System
    automatycznego wystawiania mandatów już jest, może jeszcze nie ma wszystkich
    kamerek i fotoradarów. Ale w oparciu o te co są można go włączyć za 15 minut.
    Nie działa bo jeszcze od strony prawnej jest nie załatwione. Docelowo
    przeciętnie co 2 kilometry będzie coś co pilnuje prędkości i nie tylko. Można do
    systemu wprowadzić numery samochodów bez przeglądów, bez ważnego OC. Można
    również kazać mu cykać zdjęcia samochodom zarejestrowanym na osoby którym
    zabrano z jakiś powodów PJ. Jak uruchomią to będzie na początku na drogach
    prawdziwa rzeź. Będą i pozytywne strony. Ukradziony samochód będzie szukany
    przez maszynę od razu w całej Polsce a nie metodą rozpytania przez dzielnicowego.