  • 31. Data: 2010-01-06 17:27:56
    Temat: Re: Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 06 sty 2010 o 15:24 GMT, Waldek Godel napisał(a):

    > Szkoda czasu. W Warszawie sporo arterii ma, a przynajmniej miało zieloną
    > falę. Były tylko dwa problemy - po pierwsze trzeba było jechać 50-60 (a tym

    Na Rosoła aby zalapac sie na zielona fale trzeba przekroczyc ograniczenia,
    i jechac ok 70-80 minumum...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 32. Data: 2010-01-06 18:24:40
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Użytkownik "Grzenio" <g...@a...pl> napisał w

    > Pytanie podstawowe czy system jest wspomagany przez kamere lub patrol, bo
    > inaczej to moze wyrobic zwyczaj olewania czerwonego swiatla :-)

    Kamera robiaca zdjecia przejezdzajacym na czerwonym - patent stosowany w
    wielu krajach i niezwykle skuteczny. Po jednym takim 3 lata temu nie
    pamietam, zebym wpychal sie na pozne zolte kiedykolwiek. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 33. Data: 2010-01-06 18:37:21
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    W tv właśnie ponownie mówili o tych światłach.. i ten co jedzie za szybko
    bez problemu przejedzie, bo czerwone zapala się zbyt późno :) Polska

  • 34. Data: 2010-01-06 20:27:39
    Od: Luca <l...@g...com>

    On 6 Sty, 17:27, Brzezi <b...@g...com> wrote:
    > ro, 06 sty 2010 o 15:24 GMT, Waldek Godel napisa (a):

    > Na Roso a aby zalapac sie na zielona fale trzeba przekroczyc ograniczenia,
    > i jechac ok 70-80 minumum...

    Na Pulawskiej 90-100 ... i to jest baaardzo dobra predkosc dla tej
    ulicy ;-)
    Tylko w ciagu dnia ciezko utrzymac :( Za duzo spiacych za kolkiem.

    Kiedys probowalem zalapac 'zielona fale' przy przepisowych 50
    (chwilami 70) ... nie ma bata, w polowie miedzy Usrynowem i
    Piaseczniem lapie czlowieka czerwona fala i nie da rady tego
    odrobic :P

    Pzdr

  • 35. Data: 2010-01-06 20:39:38
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    kogutek wrote:

    > Nie rozpoznaje. Nie stać mnie było na wersję MIX. Kupiłem więc z
    końcówką W.
    > Były jeszcze z końcówkami B. Sprzedawca mówił żebym nie brał tamtego
    bo ciężko
    > poziom czerni ustawić.

    To dobrze, bo mnie ubawiła ta kamera nierozpoznająca sporej części
    populacji największego rynku konumenckiego śwata (licząc wg siły
    nabywczej, nie liczby osób)
    :-)

    --
    Bydlę

  • 36. Data: 2010-01-07 00:14:49
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Grzenio" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zarząd Dróg Miejskich zamontował system skutecznie zapobiegający
    > przekraczaniu prędkości. Przy ulicy Lucerny postawiono układ powiązanych
    > sygnalizatorów świetlnych oraz detektorów prędkości. W momencie
    > przekroczenia obowiązującego ograniczenia prędkości do 50 km/h
    > sygnalizator
    > wyświetla sygnał czerwony, obligując prowadzącego do zatrzymania pojazdu.
    > przypadku zwolnienia do 50 km/h sygnał zmieni się na pulsacyjny
    > pomarańczowy
    > i pozwoli na kontynuowanie jazdy.

    Taki system często widuje na wioskach przy przejściu dla pieszych. Najgorsze
    jest to, iż nawet jak jedziemy z dozwoloną prędkościa to potrafi się zapalić
    czerwone, wymuszając bezsensowne zatrzymanie. Efekt jest taki iż lokalni już
    olewają te światła i jadą na czerwonym a to może kiedyś się skończyć
    tragedią. Jedyna zaleta jest taka, że policja ma łatwe miejsce do zarobku.

    W Gorzowie też są jedne światła których w nocy nie da się przejechać w żaden
    sposób bez zatrzymania się - pytanie po co to komu potrzebne?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 37. Data: 2010-01-07 00:24:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Leszek,

    Thursday, January 7, 2010, 12:14:49 AM, you wrote:

> [...]
    > W Gorzowie też są jedne światła których w nocy nie da się przejechać w żaden
    > sposób bez zatrzymania się - pytanie po co to komu potrzebne?

    Nieśmiało przypominam, że w nocy w zabudowanym wolno jechać 60km/h a
    te automaty tego zazwyczaj _nie_ uwzględniają. W ogóle dokładność
    pomiaru wzbudza raczej spore wątpliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 38. Data: 2010-01-07 09:43:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Waldek Godel pisze:

    > Zobacz sobie łaskawie koszta zainstalowania kamer z okablowaniem, koszta

    Widzę że jesteś zorientowany w temacie. A te kamery to przystosowane do odczytu
    numerów rejestracyjnych w obrębie całego skrzyżownia? Precyzyjniej: wszsytkich
    tych miejsc w których może dochodzić do łamania wymienionych przepisów?
    Załóżmy nawet że ograniczamy się do dnia i dobrej widoczności.
    Nielichą to musi mieć rozdzielczość, a i okablowanie niezłe pasmo puszcza,
    bo oczywiście nie jest to zwykła jakość TV, a i HD może nie wystarczyć.
    Nie dziwota że kosztuje krocie. Szacunek. Mógłbyś podesłać fotkę z takiej
    kamery, jeśli dysponujesz?

    (No, bo jeśli to są zwykłe rozdziałki TV przystosowane tylko do obserwacji
    ruchu, to w dupa blada, panie dzieju - przy kątach, jakie taka kamera
    obejmuje, numer niektórych pojazdów odczytasz, przy sporej dozie szczęścia
    tzn. jak podjedzie tuz przed nią)

    > zrobienia centrum nadzoru z okablowaniem oraz koszta kilku komputerów z
    > oprogramowaniem, w zasadzie prawie z półki.

    Zostaje tylko oznakowanie pasów tak jak w Anglii pod analizę obrazu (zmiany
    w ustawach to mały pikuś). Dalej, automatyczne rozpoznawanie numerów rejestracyjnych.
    Przydałaby się tez marka i kolor samochodu dla zmniejszenia niepewności
    identyfikacji.
    Dalej, zintegrowanie systemu z ogólnopolską bazą pojazdów dla ustalenia danych
    osobowych właściciela plus najlepiej weryfikacja marki pojazdu. Potem już tylko
    automatyczne generowanie mandatów zgodne z polskim prawem (czy aby urządzenie
    ma prawo taki wystawić? Jeśli nie - kolejne zmiany w ustawie jak przypuszczam)
    i ich dystrybucja. Do wszystkiego trzeba zatrudnić firmę konsultacyjną,
    wykonawcę, integratora, koordynatora itd... rozwiązanie z półki.

  • 39. Data: 2010-01-07 10:55:53
    Temat: Re: Skuteczny bat na piratĂłw juĹźw Warszawie???
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > I na co drugim rondzie kilkupasowym korki od następnego dnia się
    > wydłużą, bo mamy całą kupę kretynów, którzy przy skręcie w lewo
    > zajmują tylko jeden pas z trzech-czterech dostępnych. Patrz
    > skrzyżowania Kasprzaka i Wolskiej z Prymasa Tysiąclecia...

    Tia, tak na rondzie ONZ jadąc od dworca skręcają w lewo ze środkowego
    pasa. Sprytni.
    Że niby szybciej, bo po skręcie jest tam pas prawy nie zajmowany przez
    ludzi z pasa do skrętu w lewo, więc oni sobie ze środkowego tam wjadą.
    Gorzej jak jednak jest już zajęty ten prawy, to cały środkowy stoi i
    czeka za takim debilem, bo po prawej to śmigają i nie ominiesz ciula.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 40. Data: 2010-01-07 11:58:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 09:43:07 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

> [...]
    > bo oczywiście nie jest to zwykła jakość TV, a i HD może nie wystarczyć.
    > Nie dziwota że kosztuje krocie. Szacunek. Mógłbyś podesłać fotkę z takiej

    Wpisz sobie w google "automatic number plate recognition" to dostaniesz
    kilkaset wyników, w tym conajmniej kilkanaście gotowych rozwiązań "z półki

    > Zostaje tylko oznakowanie pasów tak jak w Anglii pod analizę obrazu (zmiany
    > w ustawach to mały pikuś).

    o.. następny co nie zna przepisów...

    > automatyczne generowanie mandatów zgodne z polskim prawem (czy aby urządzenie
    > ma prawo taki wystawić? Jeśli nie - kolejne zmiany w ustawie jak przypuszczam)

    no i właśnie zniknąłeś fotoradary

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel