  • 81. Data: 2012-11-25 20:36:17
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-25 10:16, Shrek pisze:
    > Może byś zrozumiał, że pieredolisz od rzeczy jakby ci nie wypłacili
    > pensji, twierdząc, że nie możesz twierdzić, że pensja nie została
    > wypłacona dopóki nie stwierdzi tego uprawniony organ.

    Bardzo dobrze! Jak stwierdzisz, że została wypłacona jeśli nie otrzymasz
    potwierdzenia od banku? :-)

    > Właśnie tak.

    Aha. No to trudno. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 82. Data: 2012-11-25 20:51:13
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-25 10:09, Shrek pisze:

    > Pierdolisz.
    To ma być argument czy jakaś próba wzmocnienia się? Nadużywanie
    wulgaryzmów wywołuje u mnie skutek odwrotny od - jak sądzę -
    zamierzonego przez Ciebie, więc może daruj sobie...

    > Widzę jak jeden koleś podchodzi do samochodu strzela
    > drugiemu w łeb i odjeżdza tym samochodem. Trupa nie ma śladów też, są
    > tylko moje zeznania - jest przestępstwo czy nie?
    No gdzie jest? :-)

    > Widzę ja nie zatrzymujesz się na zielonej strzałce, stopie, wyprzedzasz
    > mnie jak jadę 80@50? Widzisz analogie?

    Kupiłem kiedyś pewną rzecz od pewnego gościa na Allegro. Wpłaciłem
    należną sumę (cena + koszty wysyłki). Minęło kilka dni, zero odzewu.
    Minęły dwa tygodnie - gość nie odpowiada na maile, telefony. W końcu po
    ponad miesiącu zgłaszam sprawę na policję. Mija kolejny miesiąc,
    pieniędzy nie mam, towaru nie mam. Facet dysponuje sobie jak chce moimi
    (i nie tylko moimi jak się zorientowałem) pieniędzmi. Wreszcie gośc
    orirntuje się, że robi się koło niego ciepło i bez słowa wyjaśnień po
    ponad dwóch miesiącach przesyła z powrotem na mój rachunek (inni podobno
    tez otrzymali zwroty) moje pieniądze. Było przestępstwo (spowodowanie
    niekorzystnego rozporządzenia moim mieniem)?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 83. Data: 2012-11-25 20:55:57
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-25 17:30, J.F. pisze:
    > Ja tam naciskam na to, ze czy przestepstwo bylo, czy nie, to od czynu
    > zalezy, a nie od swiadkow, organow itp.
    Ale chodzi o to, że nie masz prawa przypisywać działaniu znamion
    przestępstwa czy wykroczenia. Też kiedyś mi się wydawało, ze mogę
    powiedzieć, że ktoś popełnił przestępstwo czy wykroczenie gdy coś
    widziałem czy też nawet czegoś doświadczyłem. Niestety to z punktu
    widzenia prawa tak nie jest.

    > To nie fizyka kwantowa, jesli cos
    > jest przestepstwem to jest nawet jesli wladza o tym nie wie.
    Tak, to nie fizyka, to prawo...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 84. Data: 2012-11-25 21:38:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 17:19:51 +0100, J.F. napisał(a):

    > A z ITD ... mial byc nowy system, mial sypac mandatami, to zaplanowali
    > wplywy. A tymczasem systemu cos nie ma ...

    Ponieważ każdy podatek ma granicę możliwych wpływów.
    Jeśli zaczyna się kierowców fiskalizować fotoradarami - to unikają płacenia
    podatku jeżdżąc wolniej. I nie ma wpływów.
    jeśli się winduje podatek PIT - to ludzie przestają pracować. I wpływów
    brak.

    I tak dalej, i tek dalej.

    --
    ___________ (R)

  • 85. Data: 2012-11-25 21:39:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 25 Nov 2012 16:40:41 GMT, PK napisał(a):

    > Ponieważ MF zakładało, że będą wykorzystywane fotoradary. Fotoradary
    > leżą, więc nie generują kasy. Jak będą chodzić pełną parą, to pojawią
    > się zakładane wpływy.

    Nie pojawią się.

    --
    ___________ (R)

  • 86. Data: 2012-11-25 22:13:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 20:30:02 +0100, R2r napisał(a):

    > Jak chcesz zmierzyć prędkość bez przyrządów pomiarowych?

    Nie ja, tylko sąd. W Polsce sąd ma pełną swobodę w przyjmowaniu dowodów.
    Natomiast całkiem wykonalna droga wyznaczania prędkości to kombinacja
    zeznań świadków i opinii biegłego. Świadkowie zeznają co pokazywał
    prędkościomierz radiowozu, biegły określa z jaką prędkością jechał
    radiowóz, kiedy prędkościomierz pokazywał takie wskazanie.

    --
    ___________ (R)

  • 87. Data: 2012-11-25 22:24:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-25 12:00, Marcin N pisze:

    > Posiadanie filmów i mp3 nie jest nielegalne.

    To akurat nieprawda, ale gdybyś posiadał nielegalne to
    R2r ci wytłumaczy, że nic z tych rzeczy, ponieważ by takowymi się
    stały, to musi być to ujawnione i uznane za czyn zabroniony.
    Miej sobie do woli :)

  • 88. Data: 2012-11-25 22:35:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-25 22:24, Artur Maśląg pisze:

    > To akurat nieprawda, ale gdybyś posiadał nielegalne to
    > R2r ci wytłumaczy, że nic z tych rzeczy, ponieważ by takowymi się
    > stały, to musi być to ujawnione i uznane za czyn zabroniony.
    > Miej sobie do woli :)

    W kwestii formalnej: posiadanie filmów i mp3 (a nawet ich ściąganie)
    jest naprawdę legalne.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2012-11-25 22:44:35
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-25 22:35, Liwiusz pisze:
    > W kwestii formalnej: posiadanie filmów i mp3 (a nawet ich ściąganie)
    > jest naprawdę legalne.

    Dokładnie w Polsce. Nielegalne jest rozpowszechnianie (zazwyczaj
    programy P2P również wysyłają)
    Karalne jest posiadanie nielegalnych programów.
    Niech się wiedza w narodzie szerzy bo pismaki ulegające lobbingom
    różnych wyzyskujących organizacji, wycierających sobie gębę prawami
    autorskimi, często robią ludziom wodę z mózgu.

  • 90. Data: 2012-11-25 22:45:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > W kwestii formalnej: posiadanie filmów i mp3 (a nawet ich ściąganie)
    > jest naprawdę legalne.

    W kwestii formalnej - polecam czytanie ze zrozumieniem. Napisałem
    wyraźnie, że posiadanie filmów i mp3 nie jest nielegalne, niemniej
    nie znaczy to, że każdy z takowych jest legalny i jego posiadanie
    (czy też wykorzystanie) nie jest naruszeniem prawa.