  • 91. Data: 2012-11-25 22:51:16
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-25 22:44, z pisze:

    > Dokładnie w Polsce. Nielegalne jest rozpowszechnianie (zazwyczaj
    > programy P2P również wysyłają)
    > Karalne jest posiadanie nielegalnych programów.

    No popatrz, a ci ja napisałem? Czasem warto przeczytać ze zrozumieniem :P

  • 92. Data: 2012-11-25 23:00:44
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-25 20:01, Marcin N pisze:
    > Przez ostatnie 100 lat rząd USA tylko 4 lata wydał mniej niż zarobił.
    > Zawsze wydają więcej niż dostaną.

    Najgorsze jest to że politycy-urzędasy takie życie na kredyt uznają za
    normalne.
    Nas zwykłych Kowalskich się gani za takie zachowanie a zresztą dobrze
    wiemy że to prowadzi do nędzy. Przecież do takiego wniosku wystarczy
    tylko kilka szarych komórek. :-)

    Jest jeszcze inny wariant. Ta banda rządzących debili dobrze wie co robi
    ale nie mogą się wyzwolić z zaklętego kręgu w który wkopali ich
    bankowcy. Nie mają jaj żeby powiedzieć "STOP Tak dalej nie można"
    Już otwarcie przyznają że jedynym powodem dla którego to robią jest to
    że to robili do tej pory.

    Wiem, że tego jednym pstryknięciem załatwić nie można ale można próbować
    ograniczać. Chociaż drobne kroczki.
    Miejmy nadzieję że takiego "pstryknięcia" nie wymusi rewolucja
    zmęczonych, wyczerpanych, nie widzących żadnych perspektyw obywateli gdy
    w oczy razi ciągle bogacącą się bez miary drobna grupka społeczeństwa.
    A może szkoda? ...

  • 93. Data: 2012-11-25 23:09:59
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-25 22:45, Artur Maśląg pisze:
    iemniej
    > nie znaczy to, że każdy z takowych jest legalny i jego posiadanie
    > (czy też wykorzystanie) nie jest naruszeniem prawa.

    Uzasadnij w kontekście dozwolonego użytku osobistego i słowa posiadanie.
    Jak kara? z jakiego paragrafu i na jakiej podstawie za posiadanie można
    ukarać. Piszę o zwykłym Kowalskim który ma w domu setki, tysiące plików,
    Jedne pobrane z sieci a inne nagrane z tv, radia.
    Trzymajmy się faktów a nie naciąganych wykładni typu "posiada znaczy
    doznał korzyści majątkowej bo nie kupił"

  • 94. Data: 2012-11-26 00:44:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 18:56:29 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello PK,
    > [...]
    >
    > Guano będzie a nie wpływy. Wzrost ilości fotoradarów o 300 w skali
    > kraju nie spowoduje 100-krotnego wzrostu wpływów z mandatów.

    Ale to nie jest "o 300" tylko "wielokrotnie".
    Ile FR uzywa policja i ITD do tej pory ?
    SM nie liczymy.

    > Ponieważ fotoradary musza byc oznakowane - będzie spadek a nie wzrost.

    Zanim sie wszyscy o tym przekonaja, to pare mld wplynie :-)

    J.

  • 95. Data: 2012-11-26 07:46:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 22:51, Artur Maśląg pisze:

    > No popatrz, a ci ja napisałem? Czasem warto przeczytać ze zrozumieniem :P

    Sorry, ale tego, co napisałeś nie da się zrozumieć. Wyraźnie piszesz, że
    jest nielegalne i ogólnie motasz się w tamtej wypowiedzi.

    --
    MN

  • 96. Data: 2012-11-26 08:24:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 23:00, z pisze:

> [...]
    > zmęczonych, wyczerpanych, nie widzących żadnych perspektyw obywateli gdy
    > w oczy razi ciągle bogacącą się bez miary drobna grupka społeczeństwa.

    Ta rewolucja powoli się rozlewa. Grecja, Hiszpania, Egipt, Syria...
    zamieszki narastają. Biedny nie ma nic do stracenia. A biedny i głodny -
    jest nieobliczalny. Widać jednak światełko w tunelu - bogaty ułamek
    społeczeństwa zgromadziło zbyt duży odsetek bogactwa w swoich rękach.
    Musi część oddać. Stąd teraz pomysły na nowe podatki dla bogatych.

    Poza tym - skąd państwa biorą pieniądze na ten swój dług? - Z obligacji.
    A kto teraz kupi od Grecji nowe obligacje? Nikt - dlatego mają poważny
    kłopot i dlatego jedni politycy drugim politykom pożyczają NASZE
    pieniądze. Niestety wygląda na to, że to pożyczka bezzwrotna, która ma
    pozwolić, by system w całej Europie się nie zawalił.

    Temat jest zawiły i nie ma prostego efektownego rozwiązania, tu w
    dyskusji też oczywiście upraszczamy.

    --
    MN

  • 97. Data: 2012-11-26 08:33:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 16:40, ToMasz pisze:

    > 1. jakich kierowców? Teraz jak się zagapisz i przekroczysz +10 to machną
    > ręką. jak przekroczysz +15, to mało zarobią i normy nie będzie.
    > "polowanie" nie będzie na kierowców tylko na rajdowców.
    > 2. jaką łapę? jeździj przepisowo albo nie jeździj - zrób im wszystkim na
    > złość. TERAZ złościsz się że powstaje (nie istotne czy słusznie czy nie)
    > system który spowoduje że łamanie przepisów będzie bolesne? Co by było
    > jakby powstawał system karania złodziei kołpaków, lusterek, anten i
    > radyjek?

    Co to za głupie porównanie?!
    Złodziejstwo to działalność napiętnowana przez społeczeństwo. Stawianie
    bezsensownych ograniczeń na drogach i karanie za ich przekraczanie -
    jest napiętnowane przez społeczeństwo więc NIELEGALNE (takie prawo
    wymaga zmiany).

    Niech ułożą takie przepisy, które wzbudzą u ludzi aprobatę a potem karzą
    za ich łamanie.

    Pamiętasz, kiedy ruszyła polityczna nagonka na fotoradary straży
    miejskiej? Gdy politycy NA WŁASNEJ SKÓRZE odczuli w pewne wakacje, że
    wyłudza się od nich pieniądze. Nagle pozmieniali durne przepisy i jest
    lepiej.

    Czy tu też musi się to odbyć w takiej kolejności?

    --
    MN

  • 98. Data: 2012-11-26 08:34:44
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-26 08:24, Marcin N pisze:
    > Temat jest zawiły i nie ma prostego efektownego rozwiązania, tu w
    > dyskusji też oczywiście upraszczamy.

    Oczywiście upraszczamy ale podstawowe hasło które powinno iść w lud to"
    "Zapożyczanie się ponad miarę jest ZŁE!!!"
    A chyba teraz już nikt nie ma wątpliwości że zapożyczamy się ponad
    miarę. Przykrywa się tylko ten fakt sztuczkami psychologicznymi z
    porównywaniem do zadłużenia Japonii na czele.
    To już nie jest śmieszne. To jest tragiczne.

  • 99. Data: 2012-11-26 08:41:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-24 12:27, R2r pisze:

    > "Puk, puk
    > -Kto tam?
    > -E, ja pierniczę takiego jasnowidza..." :->

    > Poważnie? No, to jest nas co najmniej dwóch? :-)

    Mam nadzieję, że obaj czujecie, że w 70% przypadków moglibyście
    bezpiecznie przejechać bez zatrzymania.

    15 lat temu tego nakazu nie było i nie powodowało to więcej wypadków.
    Zresztą teraz około 50% skrzyżowań (szacuję na podstawie swoich
    obserwacji) używa tej strzałki do oznaczenia bezkolizyjnego przejazdu.

    --
    MN

  • 100. Data: 2012-11-26 08:48:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-26 08:34, z pisze:

> [...]
    > porównywaniem do zadłużenia Japonii na czele.
    > To już nie jest śmieszne. To jest tragiczne.

    Pełna zgoda. "Nie ma prostego rozwiązania" - dotyczy sytuacji obecnej,
    czyli tego, jak wyjść z tych długów.

    Zapominamy, że w tej sytuacji mamy trzy strony: rządzących, płacących
    podatki i banki (pożyczających). Banki pożyczyły Grecji i widzą, że
    marne są szanse odzyskać kasę. Co robią? Namawiają rządzących, żeby
    pożyczyły kasę Grecji z naszych podatków - ta kasa od razu trafi do
    banków jako spłata tamtych długów. Banki wyjdą z zyskiem a niespłacalny
    dług spadnie na nas. Potem pozwoli się Grecji zbankrutować i ogłosić
    niespłacalność. Ja jestem za tym, żeby to ogłosić już teraz i nie
    pozwolić bankom wyjść bez szwanku.

    --
    MN