  • 71. Data: 2012-11-25 17:30:06
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 10:09:23 +0100, Shrek napisał(a):

    > Pierdolisz. Widzę jak jeden koleś podchodzi do samochodu strzela
    > drugiemu w łeb i odjeżdza tym samochodem. Trupa nie ma śladów też, są
    > tylko moje zeznania - jest przestępstwo czy nie?

    No, to jest akurat woda na mlyn R2r - moze jest, a moze ci sie wydawalo,
    moze aktorzy cwicza do roli, a moze wlasciciel wiezie wlasnie ogluszonego
    zlodzieja na komisariat.

    Ja tam naciskam na to, ze czy przestepstwo bylo, czy nie, to od czynu
    zalezy, a nie od swiadkow, organow itp. To nie fizyka kwantowa, jesli cos
    jest przestepstwem to jest nawet jesli wladza o tym nie wie.

    J.

  • 72. Data: 2012-11-25 17:40:41
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-25, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > Tak, tak. A potem mega-kryzys w Europie, bo te wszystkie urzędnicze
    > plany o kant dupy potłuc.

    Nie jest to grupa o matematyce, więc nie będę się zagłębiał.

    Takie rzeczy jak wypadki (duża statystyka) czy mandaty (jeszcze
    większa) prognozuje się bardzo łatwo, łatwo się je oszacowuje
    i łatwo odkłada się na nie kasę. Właśnie tym zajmują się firmy
    ubezpieczeniowe, ale także analitycy w agencjach rządowych.

    Z powodziami jest trochę inaczej, bo statystyka jest mała. Nie mniej
    wiadomo, że co kilka lat są i bierze się to pod uwagę.

    Zdarzeń ekstremalnych typu wielki kryzys finansowy czy ogromny
    kataklizm naturalny (taki jak ten w USA ostatnio, jak niedawne
    trzęsienie ziemii na Haiti czy tsunami w Azji) się nie przewiduje
    i nie odkłada na to kasy. Po prostu jak się wydarzy, to jest problem.

    > Popatrz, co wyszło z ich planowanych przychodów z mandatów: są prawie
    > 10x mniejsze od oczekiwanych. Doskonale wiem, jak urzędnicy planują

    Ponieważ MF zakładało, że będą wykorzystywane fotoradary. Fotoradary
    leżą, więc nie generują kasy. Jak będą chodzić pełną parą, to pojawią
    się zakładane wpływy.

    pozdrawiam,
    PK

  • 73. Data: 2012-11-25 18:56:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PK,

    Sunday, November 25, 2012, 5:40:41 PM, you wrote:

    [...]

    > Ponieważ MF zakładało, że będą wykorzystywane fotoradary. Fotoradary
    > leżą, więc nie generują kasy. Jak będą chodzić pełną parą, to pojawią
    > się zakładane wpływy.

    Guano będzie a nie wpływy. Wzrost ilości fotoradarów o 300 w skali
    kraju nie spowoduje 100-krotnego wzrostu wpływów z mandatów. Ponieważ
    fotoradary musza byc oznakowane - będzie spadek a nie wzrost.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2012-11-25 19:54:29
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-25, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Guano będzie a nie wpływy. Wzrost ilości fotoradarów o 300 w skali
    > kraju nie spowoduje 100-krotnego wzrostu wpływów z mandatów. Ponieważ
    > fotoradary musza byc oznakowane - będzie spadek a nie wzrost.

    Skąd ta hipoteza?
    Czy dziś oznakowane fotoradary nie robią nikomu zdjeć? Bo mi się
    zdaje, że zarabiają całkiem sporo.

    Poza tym ma być także poprawiona ściągalność kar (między innymi
    poprzez załatanie tej luki ze wskazaniem właściciela, ale też
    ogólną poprawę wydajności tego systemu).

    Jak będzie: dowiemy się pewnie koło kwietnia (dane z 1Q).

    pozdrawiam,
    PK

  • 75. Data: 2012-11-25 20:01:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 17:12, J.F. pisze:

    > Albo spojrz w druga strone - chcesz jezdzic po dziurawej drodze, bo
    > "pieniadze na koncie leza (...)

    Pieniądze na koncie? Wolne żarty.

    Przez ostatnie 100 lat rząd USA tylko 4 lata wydał mniej niż zarobił.
    Zawsze wydają więcej niż dostaną.

    --
    MN

  • 76. Data: 2012-11-25 20:06:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 24 Nov 2012 13:57:41 +0100 osobnik zwany R2r napisał:

    > O wykrywalności. Nie można wykryć czynu, którego popełnienia nie
    > stwierdzono.

    z logiki pała
    z języka polskiego pała

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 77. Data: 2012-11-25 20:12:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PK,

    Sunday, November 25, 2012, 7:54:29 PM, you wrote:

    > Skąd ta hipoteza?

    Umiem liczyć.

    > Czy dziś oznakowane fotoradary nie robią nikomu zdjeć? Bo mi się
    > zdaje, że zarabiają całkiem sporo.

    15 milionów rocznie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 78. Data: 2012-11-25 20:27:02
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 15:29, Marcin N pisze:
    > Przypomina mi się dowcip Pietrzaka, jak to Stalin mówił "nie będzie w
    > Polsce dobrze, dopóki nie zamknie się 70 tys kryminalistów". "A jak się
    > tylu nie znajdzie?" "Nie szkodzi - to się dobierze z uczciwych".
    I to jest kwintesencja tego, o czym tu dyskutujemy.
    Jacek

    PS
    dziś przejechałem ok 250 km. Przy niedzieli ruch był spokojny,
    wyprzedziłem dosłownie kilka aut, i generalnie jechałem "jak wszyscy"
    ale i tak, jakby skrupulatnie zliczyć wszystkie przekroczenia powyżej 10
    km/h to zebrałoby się pewnie "oczko".
    Czy z tego wynika, że trafiłem na grupę piratów drogowych, którzy
    nagminnie łamią przepisy?
    Czy może jednak mamy sporo ograniczeń na wyrost?
    (wiem, wiem - z pewnością rację ma urzędnik w zarządzie dróg, a nie
    kierowcy. Zaraz ktoś napisze, że miliony much nie mogą się mylić)

  • 79. Data: 2012-11-25 20:30:02
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Owszem, da się.

    Jak chcesz zmierzyć prędkość bez przyrządów pomiarowych?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 80. Data: 2012-11-25 20:35:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-25 20:27, Jacek pisze:

    > (wiem, wiem - z pewnością rację ma urzędnik w zarządzie dróg, a nie
    > kierowcy. Zaraz ktoś napisze, że miliony much nie mogą się mylić)

    Sęk w tym, ze miliony much się nie mylą! Głupi są tylko ci, którzy
    przytaczają na każdym kroku to kretyńskie przysłowie o muchach.

    Otóż muchy dają dobry przykład... innym muchom. To wszystko.

    --
    MN