  • 161. Data: 2012-11-29 11:01:09
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2012 07:42:33 +0100, Marcin N napisał(a):

    > 300 lat temu zapieprzałbyś na roli od rana do wieczora.

    I pracował dla pana całe 110 dni!.

    A teraz pracujesz dla Państwa 160 dni. Tylko 160!

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 162. Data: 2012-11-29 12:57:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Nie, podałem cały artykuł. Czyn jest zabroniony.

    Czyli nie jest wykroczeniem, tak? Gdzie więc widzisz sprzeczność?

  • 163. Data: 2012-11-29 14:28:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > I pracował dla pana całe 110 dni!.
    >
    > A teraz pracujesz dla Państwa 160 dni.

    Z ~200 roboczych w roku?

    > Tylko 160!

    Tylko, żeby to uczciwie porównać, musiałbyś dodatkowo zapytać,
    co za tę pańszczyznę zapewniał Pan, a co Państwo.

  • 164. Data: 2012-11-29 19:18:51
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-29, Jacek <s...@o...pl> wrote:
    > Być może tak i płaciłbym dziesięcinę czyli 10% podatku, a teraz płacę
    > ponad 50%.

    Płaciłbyś 10% i zostawałoby Ci nadal praktycznie nic (przy dobrej
    pogodzie może byś nie głodował).
    Teraz płacisz niecałe 50%, a stać Cię na lokal, którego nie trzeba
    łatać po deszczu, na samochód, na słodycze itp. Myślisz, że ilu
    z tych "płacących 10%" 300 lat temu mogło sobie pozwolić na cegły
    albo wóz? Zresztą nie ma co sięgać tak daleko. W dwudziestoleciu
    międzywojennym na polskiej wsi było mniej butów niż ludzi.

    A uciskani podatkami Norwegowie płacą jeszcze więcej od Ciebie i co
    - współczujesz im sytuacji finansowej? :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 165. Data: 2012-11-29 19:21:40
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-29, Matt <m...@g...com> wrote:
    > Płaciłbyś dziesięcinę kościołowi i do tego podatki.

    A potem przejeżdżałby jakiś pan na włościach i powiedział: chcę Twojego
    konia. I trzeba by było tego konia oddać. Albo krowę. Ew. jakby nie było
    krowy, to córkę :].

    pozdrawiam,
    PK

  • 166. Data: 2012-11-29 20:42:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > Pozory?

    No tak. Jak mnie ktoś napadnie to sam będę musiał się bronić.

    > Pojedź tam, gdzie państwo nie stwarza takich pozorów.

    Sam sobie pojedź jak uważasz, że to coś wnosi do sprawy.

    > Doceń, że żyjemy jak pączek w maśle. 90% ludzi na świecie marzy o tym,
    > żeby martwić się mandatami za prędkość.

    Ustalmy. Nie chodzi mi o masło ani pączki tylko o świadomość celu istnienia
    państwa.

    > Możemy sobie ponarzekać, jak nam źle, ale żyjemy w skrajnym luksusie i
    > bezpieczeństwie. Poprzewracało nam się od tego w głowach i uważamy, że to
    > man się należy. Nie należy się!

    Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

    > 300 lat temu zapieprzałbyś na roli od rana do wieczora.

    A teraz zapieprzam w firmie od rana do wieczora by jak dożyję starości mieć
    głodową emeryturę bo przecież moich dzieci nie będzie stać na płacenie
    podatków i jeszcze utrzymywanie mnie.

    > 600 lat temu przymierałbyś głodem każdej zimy.

    Kup ziemię a dzisiaj będziesz miał tak samo. Państwo niczego tutaj nie wnosi
    do sprawy.

    > A 50 tys lat temu? Siedziałbyś w jaskini, pilnował ognia i bał się
    > tygrysa.

    No tak, od tego się zaczęło, potem ludzie zorganizowali się i pojawiły się
    pasożyty społeczne...

    > Warto docenić, co mamy, co osiągnęliśmy jako gatunek.

    Jako gatunek zanikamy powoli

    > 100 tys lat temu na Ziemi żyli dokładnie tacy sami ludzie, co teraz. Tylko
    > problemy mieli jakby inne...

    No właśnie. "Lenin" wiecznie żywy

  • 167. Data: 2012-11-29 20:43:10
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com>

    > A potem przejeżdżałby jakiś pan na włościach i powiedział: chcę Twojego
    > konia. I trzeba by było tego konia oddać. Albo krowę. Ew. jakby nie było
    > krowy, to córkę :].

    A teraz oddanie konia w podatkach płacisz

  • 168. Data: 2012-11-29 20:43:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com>

> [...]
    > albo wóz? Zresztą nie ma co sięgać tak daleko. W dwudziestoleciu
    > międzywojennym na polskiej wsi było mniej butów niż ludzi.

    Ale to nie zasługa państwa

  • 169. Data: 2012-11-29 21:06:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-29, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:
    > A teraz oddanie konia w podatkach płacisz

    Ale wiesz ile tego "konia" będziesz musiał oddać. A reszta
    "koni" jest Twoja. Kiedyś nie było tak rozumianej własności.
    Podatki i dziesięciny to było minimum tego, co Ci zabiorą. A tak
    naprawdę nawet jakby nie zabierali, to miałeś niewiele. Za to
    bogatej szlachcie i bardziej ogarniętym mieszczuchom żyło się
    rzeczywiście całkiem klawo.

    Absolutnie rozumiem osoby o ultraliberalnych poglądach gospodarczych,
    a nawet zgadzam się z nimi w pewnych aspektach. Nie mniej argument, że
    feudalny chłop miał lepszą sytuację niż my, bo teoretycznie płacił
    mniejsze podatki, jest po prostu żałosne. W ten sposób ośmieszasz siebie
    (skoro lubisz - nie mój problem), ale też ośmieszasz osoby uważające się
    za liberałów (i proszę Cię, abyś tego nie robił). Potem ja muszę słuchać
    tekstów typu "jesteś liberałem - to pewnie lubisz Korwina i chciałbyś
    zamknąć kobiety w piwnicach". Przeciwnie! Lubię kobiety i chciałbym
    zamknąć w piwnicy Korwina. I mieszkać w Norwegii! :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 170. Data: 2012-11-29 21:22:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2012 12:57:29 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Czyli nie jest wykroczeniem, tak? Gdzie więc widzisz sprzeczność?

    Owszem, jest. Jedynie nie popełnił go sprawca.