  • 31. Data: 2010-11-11 16:49:05
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@d...wkurw.org..
    .

    > Zapewne funkcjonalne wnętrze.

    Dokładnie tak.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 32. Data: 2010-11-11 16:52:02
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ibges9$eek$...@n...net.icm.edu.pl...

    > Mam w pracy Roomcajsa TDI 80 KM i zdecydowanie brakuje mu mocy. W
    > miescie jeszcze jedzie ale na trasie jest kiepsko.

    Dla każdego pewnie "kiepsko" ma inne znaczenie. Żona faktycznie ma czasem
    trasy służbowe i po 600km, ale nie pcha się pomiędzy tir'y na trzeciego.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 33. Data: 2010-11-11 17:31:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 13:10:48 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:

    > A kto Ci powiedział, że mniejsza liczba węzłów tarcia oznacza
    > mniejsze powierzchnie trące? A mniejsza pojemność mniejsze
    > przekroje np. wału korbowego? Naprawdę uważasz, że przeciętny
    > konstruktor jest idiotą, który z tabelki dobiera, że dla silnika
    > o pojemności X przekrój korbowodu ma wynosić Y, zamiast wyliczyć
    > rozkład naprężeń panujących w części i dobrać do niego
    > odpowiednie przekroje?

    > To dlatego, że masz zero pojęcia o projektowaniu jakichkolwiek,
    > nawet najprostszych maszyn.

    Uwazaj Robercie uwazaj. Bo sie moze okazac ze "zawsze dawalismy taki
    korbowod i nigdy nie pekl" :-)

    Tak czy inaczej jestem ciekaw gdzie tego tarcia zaoszczedzono.

    J.

  • 34. Data: 2010-11-11 17:32:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Negatyw

    > Zawsze można dołożyć tu 2tys, tam kolejne 2. Za ASP kolejne 2... Mamy
    > jednak określoną kwotę to wydania. Wstępnie wybraliśmy wersję 1.2TSI
    > 85km wersja STYLE + pakiety Sound, Family, Trend. Na te 3 pakiety razem
    > jest teraz ciekawa promocja. Szkoda, że odbiór auta dopiero w marcu. Tak
    > to jednak jest z nówkami i pod zamówienie.

    Ale 1.2 105 KM to nadal jest SŁABY silnik do auta o tej masie. To nie
    jest żaden zbytek, czy fanaberia.

    A co do pakietów. Ja bym chyba żadnego nie brał. ;-) Sound to wyrzucone
    pieniądze. Kierownicę i gałkę sobie obszyjesz skórą za 200 zł i będzie to
    pewnie skóra lepszej jakości. Za kilkaset zł zamontujesz sobie lepiej
    grające audio niż fabryczne. Family. No tutaj masz dach panoramiczny.
    Elektryczne sterowanie tylnych szyb też się przydaje. No i lakier
    metalic. Nad tym pakietem bym się może zastanowił. Ostatni Trend to
    totalnie zbędne rzeczy. Jedyne co jest tam warte uwagi, to lakier
    metalic, ale masz go w Family.

    Ja bym na Twoim miejscu poważnie przemyślał 1.2 105 KM + Family + audio u
    profesjonalnego instalatora car audio. Wyjdzie taniej i lepiej.

    > Skoro teraz żonie wystarczy silnik 1.2 (Fiat Punto2) i w mieście czy na
    > trasie radzi sobie super - to może nasz wybór dla Skody (cena/jakość)
    > jest wystarczający?

    Punto 2 waży 900 kg a nie 1300 kg. Nawet jeśli ten 1.2 w Punto to ta
    słabsza wersja to i tak daje to nieco więcej KM na tonę niż w Roomsterze.
    A jeśli macie tam 1.2 80 KM to już w ogóle.

    --
    ignorance is bliss

  • 35. Data: 2010-11-11 17:37:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Negatyw

    > Dla każdego pewnie "kiepsko" ma inne znaczenie. Żona faktycznie ma
    > czasem trasy służbowe i po 600km, ale nie pcha się pomiędzy tir'y na
    > trzeciego.

    No i właśnie 105 KM przy tej masie starczy do spokojnej jazdy. Do
    szaleństw na pewno nie. 85 to będzie muł.

    --
    ignorance is bliss

  • 36. Data: 2010-11-11 17:39:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 11 Nov 2010 16:37:17 GMT, to wrote:
    >begin Negatyw
    >No i właśnie 105 KM przy tej masie starczy do spokojnej jazdy. Do
    >szaleństw na pewno nie. 85 to będzie muł.

    Tu nie ma jakiejs granicy. 85 muli, 105 muli, 125 troche muli, przy
    200 mozna troche poszalec ..

    J.

  • 37. Data: 2010-11-11 17:40:38
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Bezposrednio Ci nie pomoge bo nie znam ani tego samochodu ani tych
    konkretnych silnikow, ale jezdzilem wiekszym bratem tego silnia, czyli
    1,4 TSI 122 KM w golfie oraz dwoma samochodami z tradycyjnymi silnikami
    benzynowymi, a konkretnie civiciem 1,8 okolo 140 KM i corolla 1,6 132 KM.

    Zachowanie tych silnikow przynajmniej dla mnie to jak niebo i ziemia.
    TSI mimo ze o mniejszej pojemnosci i patrzac na KM - slabszy to byl
    przynajmniej dla mnie duzo przyjemniejszy. Moc byla dostepna prawie ze w
    calym zakresie obrotow, nie trzeba bylo pilowac silnika zeby
    przyspieszal. Pozostałe dwa moze i byly "zwinne" ale zeby jakos to
    jechalo to trzeba bylo krecic strasznie wysoko, co przekladalo sie na
    WYCIE/warkot silnika i spalanie(szczegolnie w civicu).

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2010-11-11 17:42:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Tu nie ma jakiejs granicy. 85 muli, 105 muli, 125 troche muli, przy 200
    > mozna troche poszalec ..

    Można dyskutować czy 105 KM się nadaje do auta o masie 1300 kg (ja bym
    sobie takiego nie kupił), ale 85 KM to będzie muł na 100%.

    --
    ignorance is bliss

  • 39. Data: 2010-11-11 17:47:44
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-11-11 07:03, Negatyw pisze:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Myśleliśmy o 85KM. Czy to faktycznie aż taka różnica?

    Kup ostatni Motor jest właśnie porównanie wersji 85KM do 105KM -
    oczywiście polecają dołożenie i kupno 105KM ;)

    Pozdrawiam !!

  • 40. Data: 2010-11-11 21:17:07
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 11 Nov 2010 14:47:07 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

    > IMHO może wrócić, gdy drastycznie wzrosną ceny energii i utylizacji.

    To będzie krach przemysłu motoryzacyjnego, który dziś znamy.

    r.