  • 11. Data: 2010-11-11 12:09:36
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    news:ibgils$qbv$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > o gustach sie nie dyskutuje.
    > Mnie tam rumster sie podoba i co mi zrobisz?

    Jola Rutowicz tez sie jej chlopakowi spodobala. I tez nic nie poradzimy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-11-11 12:10:09
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym
    > samym
    > sposobie jażdy, a przy okazji mniej wysilony silnik, brak turbiny oraz
    > lepszą dynamike?

    jak kupuje nowego Roomstera to niestety jedyny silnik bez turbo to 1,4.
    Reszta to 1,2 TSI i różne odmiany TDI w tym o zgrozo 1,2 TDI :)

    Jak kupuje z wyprzedaży rocznika poprzedniego Roomstera to też stawiałbym na
    1,6.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 13. Data: 2010-11-11 12:11:56
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Generalnie kupuj najmocniejszy jaki mieści się w założonym budżecie. Z
    > tych
    > dwóch zdecydowanie TSI.

    oczywiście cały czas mam na myśli TSI 105KM, bo jeżeli porównujesz 1,4 do
    słabszego TSI o tej samej mocy to chyba lepiej kupić to 1,4. Ale nie polecam
    bo 80KM to mało dla w sumie nie małego samochodu (jak ponecjujesz to różnica
    w cenie będzie symboliczna)

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 14. Data: 2010-11-11 12:16:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Jola Rutowicz tez sie jej chlopakowi spodobala. I tez nic nie poradzimy.

    nie wiemy co sie jemu w niej spodobało.
    Takoż i Rumster ma różne cechy.
    Po co od razu generalizować i zakladać ze wlasne poczucie estetyki jest
    jedynie słuszne?
    Mnie sie podoba też megane "żelazko", VelSatis i kilka innych "innych" aut.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 15. Data: 2010-11-11 12:18:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Reszta to 1,2 TSI i różne odmiany TDI w tym o zgrozo 1,2 TDI :)
    >

    > Jak kupuje z wyprzedaży rocznika poprzedniego Roomstera to też stawiałbym

    bosz... świat schodzi na psy ;)
    Nie ma już normalnych silników ;-)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 16. Data: 2010-11-11 12:20:12
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 11 Nov 2010 12:04:49 +0100, Kuba (aka cita)
    <y...@w...pl> wrote:

    > czy naprawde w ofercie nie ma już normalnych silników, o "zwykłej mocy" z
    > "normalnej pojemności"?

    Nie, bo ktoś wreszcie zauważył, że mniej materiałożerny, lżejszy
    silnik o mniejszej liczbie węzłów tarcia, bardziej zwartych
    komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
    jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.

    > Mała pojemność w stosunkowo ciężkim samochodzie wcale nie oznacza mniejszego
    > zużycia paliwa.

    Bo?

    > A zwiększona moc z małej pojemności to skrócenie żywotności silnika.

    Bo?

    > Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym samym
    > sposobie jażdy,

    Nie byłbym taki pewien.

    > a przy okazji mniej wysilony silnik,

    Niewątpliwie.

    > brak turbiny oraz

    Niewątpliwie.

    > lepszą dynamike?

    Nie byłbym taki pewien

    r.
    _____________

  • 17. Data: 2010-11-11 12:31:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
    > jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.

    hmm, zważmy taki silnik 1,2 TSI oraz taki wolnossący 1,6.
    Ciekaw jestem co wyjdzie...
    A co do zwratości ... to powiedzialbym, ze to czysta teoria.

    > Bo?

    Bo tak.
    Ta sama, czy pdobna moc, podobne osiągi, praktycznie ta sama masa pojazdu i
    ten sam styl jazdy. Dlaczego spalanie ma być inne?
    Owszem zawsze znajdzie sie skrajne przykłady, ale z doświadczenia wiem (a
    samochodów "kilka" mialem, ze spalanie nie do konca (albo nie tylko) jest
    fukncją pojemności)
    Słabsze i mniejsze silniki w tym samym samochodzie potrafią spalić więcej
    niż mocniejsze i więsze silniki, bo żeby uzyskać podobny styl jazdy
    potrzebują wykorzystać większą część swojej sprawności.

    > Bo?

    Bo nie wierze, zeby koncerny dbały o żywotność silnika po okresie
    gwarancyjnym w dzisiejszych czasach. A to z dużą dozą prawdopodobieństwa
    wskazuje, ze materiały użyte do budowy wysilonego 1,2TSI są takie same jak
    wolnossącego i nie wysilonego 1,6 czy 2,0. A to oznacza, ze te mniejsze
    gabaryty, mniejsza powierzchnia tarcia, zwartość budowy i co tam jeszcze
    wymieniłeś wskazuje wlasnie na większe obciążenia i szybsze zużycie.
    Auto będzie jeździć do 150-200 tys (jak dobrze pójdzie) i ... naprawa
    przestanie być opłacalna, kiedy wolnossący niewysilony silnik ma szanse
    pojeździć drugie tyle.

    > Nie byłbym taki pewien.

    a ja jestem, bo nie raz mialem okazje sprawdzić to w rzeczywistych warunkach
    drogowych.

    > Niewątpliwie.

    > Niewątpliwie.

    > Nie byłbym taki pewien

    A ja bylbym.
    Skoro moc jest podobna, przebieg krzywej mocy i momentu bardziej łagodny, a
    masa całego pojazdy praktycznie taka sama (bo nawet jeśli, w co wątpie,
    silnik 1,2 TSI jest lżejszy od wolnossącego 1,6 to dla ogólnej masy auta
    jest to różnica pomijalnie mała i równa ciężarowi zakupów z Auchana) to
    dlaczego dynamika mialaby być gorsza, a przypadku bardziej przewidywalnych
    krzywych momentu nawet lepsza.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 18. Data: 2010-11-11 12:52:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 11:20:12 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
> [...]
    > komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
    > jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.

    Ja tam mysle ze istotna sprawe odegraly normy ekologiczne i
    pseudoekologiczne - CO2.

    Mniejsza ilosc wezlow tarcia = 3 panewki na wale ?

    J.

  • 19. Data: 2010-11-11 13:01:54
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > mniej wysilony silnik

    Jak kiedyś upowszechniały się w popularnych autach cztery zawory na
    cylinder to ludzie też mówili, że przecież silnik "wysilony", że będzie
    mniej trwały itp. Jakoś jednak te samochody jeżdżą do dziś choć niektóre
    są już pewnie pełnoletnie. Technologia materiałowa też się zmienia i
    moim zdaniem nie ma co się bać silników z turbo, szczególnie jeśli
    kupuje się nowe auto.

    --
    kamil d

  • 20. Data: 2010-11-11 13:22:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Mniejsza ilosc wezlow tarcia = 3 panewki na wale ?

    wg mnie mniejsza powierzchnia tarcia = szybsze zużycie
    Dlatego uważam, ze mniejsze silniki to czystko marketin*g początki XXIw.

    (*) póki naprawde procucenci nie zaczną przejmować sie trwałością i
    używaniem innych niż "zwykle" materiałów.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl