-
11. Data: 2010-11-11 12:09:36
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
news:ibgils$qbv$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:ibgcmm$t90$1@news.onet.pl...
>>
>> Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
>> news:4cdb8068$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...
>>> begin Negatyw
>>> PS. Co Cię skłoniło do zakupu auta które wygląda jak pospawany samolot z
>>> toitoiem?
>>>
>>> --
>>
>> hehe dawno się tak nie uśmiałem.. ale porównaniie bardzo trafione.
>> Chyba "dizajnerom" skody coś się w głowach porobiło żeby takiego
>> karakana stworzyć. To nie tylko dotyczy Roomstera. Fabia też wygląda
>> pokracznie..
>
>
> o gustach sie nie dyskutuje.
> Mnie tam rumster sie podoba i co mi zrobisz?
Jola Rutowicz tez sie jej chlopakowi spodobala. I tez nic nie poradzimy.
Pozdrawiam
Kamil
-
12. Data: 2010-11-11 12:10:09
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>
> Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym
> samym
> sposobie jażdy, a przy okazji mniej wysilony silnik, brak turbiny oraz
> lepszą dynamike?
jak kupuje nowego Roomstera to niestety jedyny silnik bez turbo to 1,4.
Reszta to 1,2 TSI i różne odmiany TDI w tym o zgrozo 1,2 TDI :)
Jak kupuje z wyprzedaży rocznika poprzedniego Roomstera to też stawiałbym na
1,6.
Pozdr
Scyzoryk
-
13. Data: 2010-11-11 12:11:56
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>
> Generalnie kupuj najmocniejszy jaki mieści się w założonym budżecie. Z
> tych
> dwóch zdecydowanie TSI.
oczywiście cały czas mam na myśli TSI 105KM, bo jeżeli porównujesz 1,4 do
słabszego TSI o tej samej mocy to chyba lepiej kupić to 1,4. Ale nie polecam
bo 80KM to mało dla w sumie nie małego samochodu (jak ponecjujesz to różnica
w cenie będzie symboliczna)
Pozdr
Scyzoryk
-
14. Data: 2010-11-11 12:16:43
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:ibgith$qv5$1@inews.gazeta.pl...
>
> Jola Rutowicz tez sie jej chlopakowi spodobala. I tez nic nie poradzimy.
nie wiemy co sie jemu w niej spodobało.
Takoż i Rumster ma różne cechy.
Po co od razu generalizować i zakladać ze wlasne poczucie estetyki jest
jedynie słuszne?
Mnie sie podoba też megane "żelazko", VelSatis i kilka innych "innych" aut.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
15. Data: 2010-11-11 12:18:03
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Scyzoryk" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
news:ibgiua$m1s$1@news.net.icm.edu.pl...
>
>> Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym
>> samym
>> sposobie jażdy, a przy okazji mniej wysilony silnik, brak turbiny oraz
>> lepszą dynamike?
>
> jak kupuje nowego Roomstera to niestety jedyny silnik bez turbo to 1,4.
> Reszta to 1,2 TSI i różne odmiany TDI w tym o zgrozo 1,2 TDI :)
>
>
> Jak kupuje z wyprzedaży rocznika poprzedniego Roomstera to też stawiałbym
> na 1,6.
bosz... świat schodzi na psy ;)
Nie ma już normalnych silników ;-)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
16. Data: 2010-11-11 12:20:12
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 11 Nov 2010 12:04:49 +0100, Kuba (aka cita)
<y...@w...pl> wrote:
> czy naprawde w ofercie nie ma już normalnych silników, o "zwykłej mocy" z
> "normalnej pojemności"?
Nie, bo ktoś wreszcie zauważył, że mniej materiałożerny, lżejszy
silnik o mniejszej liczbie węzłów tarcia, bardziej zwartych
komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.
> Mała pojemność w stosunkowo ciężkim samochodzie wcale nie oznacza mniejszego
> zużycia paliwa.
Bo?
> A zwiększona moc z małej pojemności to skrócenie żywotności silnika.
Bo?
> Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym samym
> sposobie jażdy,
Nie byłbym taki pewien.
> a przy okazji mniej wysilony silnik,
Niewątpliwie.
> brak turbiny oraz
Niewątpliwie.
> lepszą dynamike?
Nie byłbym taki pewien
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
17. Data: 2010-11-11 12:31:20
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnidnkbc.lb3.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Thu, 11 Nov 2010 12:04:49 +0100, Kuba (aka cita)
> <y...@w...pl> wrote:
>
>> czy naprawde w ofercie nie ma już normalnych silników, o "zwykłej mocy" z
>> "normalnej pojemności"?
>
> Nie, bo ktoś wreszcie zauważył, że mniej materiałożerny, lżejszy
> silnik o mniejszej liczbie węzłów tarcia, bardziej zwartych
> komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
> jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.
hmm, zważmy taki silnik 1,2 TSI oraz taki wolnossący 1,6.
Ciekaw jestem co wyjdzie...
A co do zwratości ... to powiedzialbym, ze to czysta teoria.
>
>> Mała pojemność w stosunkowo ciężkim samochodzie wcale nie oznacza
>> mniejszego
>> zużycia paliwa.
>
> Bo?
Bo tak.
Ta sama, czy pdobna moc, podobne osiągi, praktycznie ta sama masa pojazdu i
ten sam styl jazdy. Dlaczego spalanie ma być inne?
Owszem zawsze znajdzie sie skrajne przykłady, ale z doświadczenia wiem (a
samochodów "kilka" mialem, ze spalanie nie do konca (albo nie tylko) jest
fukncją pojemności)
Słabsze i mniejsze silniki w tym samym samochodzie potrafią spalić więcej
niż mocniejsze i więsze silniki, bo żeby uzyskać podobny styl jazdy
potrzebują wykorzystać większą część swojej sprawności.
>
>> A zwiększona moc z małej pojemności to skrócenie żywotności silnika.
>
> Bo?
Bo nie wierze, zeby koncerny dbały o żywotność silnika po okresie
gwarancyjnym w dzisiejszych czasach. A to z dużą dozą prawdopodobieństwa
wskazuje, ze materiały użyte do budowy wysilonego 1,2TSI są takie same jak
wolnossącego i nie wysilonego 1,6 czy 2,0. A to oznacza, ze te mniejsze
gabaryty, mniejsza powierzchnia tarcia, zwartość budowy i co tam jeszcze
wymieniłeś wskazuje wlasnie na większe obciążenia i szybsze zużycie.
Auto będzie jeździć do 150-200 tys (jak dobrze pójdzie) i ... naprawa
przestanie być opłacalna, kiedy wolnossący niewysilony silnik ma szanse
pojeździć drugie tyle.
>
>> Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym
>> samym
>> sposobie jażdy,
>
> Nie byłbym taki pewien.
a ja jestem, bo nie raz mialem okazje sprawdzić to w rzeczywistych warunkach
drogowych.
>
>> a przy okazji mniej wysilony silnik,
>
> Niewątpliwie.
>
>> brak turbiny oraz
>
> Niewątpliwie.
>
>> lepszą dynamike?
>
> Nie byłbym taki pewien
A ja bylbym.
Skoro moc jest podobna, przebieg krzywej mocy i momentu bardziej łagodny, a
masa całego pojazdy praktycznie taka sama (bo nawet jeśli, w co wątpie,
silnik 1,2 TSI jest lżejszy od wolnossącego 1,6 to dla ogólnej masy auta
jest to różnica pomijalnie mała i równa ciężarowi zakupów z Auchana) to
dlaczego dynamika mialaby być gorsza, a przypadku bardziej przewidywalnych
krzywych momentu nawet lepsza.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
18. Data: 2010-11-11 12:52:41
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 11 Nov 2010 11:20:12 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
>On Thu, 11 Nov 2010 12:04:49 +0100, Kuba (aka cita)
>> czy naprawde w ofercie nie ma już normalnych silników, o "zwykłej mocy" z
>> "normalnej pojemności"?
>
> Nie, bo ktoś wreszcie zauważył, że mniej materiałożerny, lżejszy
> silnik o mniejszej liczbie węzłów tarcia, bardziej zwartych
> komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
> jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.
Ja tam mysle ze istotna sprawe odegraly normy ekologiczne i
pseudoekologiczne - CO2.
Mniejsza ilosc wezlow tarcia = 3 panewki na wale ?
J.
-
19. Data: 2010-11-11 13:01:54
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: kamil d <k...@t...pl>
Kuba (aka cita) pisze:
>
> mniej wysilony silnik
Jak kiedyś upowszechniały się w popularnych autach cztery zawory na
cylinder to ludzie też mówili, że przecież silnik "wysilony", że będzie
mniej trwały itp. Jakoś jednak te samochody jeżdżą do dziś choć niektóre
są już pewnie pełnoletnie. Technologia materiałowa też się zmienia i
moim zdaniem nie ma co się bać silników z turbo, szczególnie jeśli
kupuje się nowe auto.
--
kamil d
-
20. Data: 2010-11-11 13:22:09
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:g5mnd615h56p0o6cuh0nmnbl6s0n3qov5n@4ax.com...
>
> Mniejsza ilosc wezlow tarcia = 3 panewki na wale ?
wg mnie mniejsza powierzchnia tarcia = szybsze zużycie
Dlatego uważam, ze mniejsze silniki to czystko marketin*g początki XXIw.
(*) póki naprawde procucenci nie zaczną przejmować sie trwałością i
używaniem innych niż "zwykle" materiałów.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka