  • 1. Data: 2011-11-08 13:01:57
    Temat: Skanowanie negatywów.
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Nam skaner hp ScanJet 7650 z przystawką TMA. Walczę za skanowaniem przy
    pomocy załączonego oprogramowania hp i walkę tą przegrywam.
    Negatywy skanują się ciemne, trudno z nich uzyskać zdjęcia o ładnej barwie.
    Czy zmienić program czy problem jest inny ;-).

    efekt skanowania http://rydwelski.pl/galleries/_temp/temp.jpg

    licząc na Waszą pomoc
    pozdrawiam
    robert

  • 2. Data: 2011-11-08 13:37:44
    Temat: Re: Skanowanie negatywów.
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-11-08 14:01, TheGuru pisze:
> [...]
    > Negatywy skanują się ciemne, trudno z nich uzyskać zdjęcia o ładnej barwie.
    > Czy zmienić program czy problem jest inny ;-).

    Przetestuj trialem Vuescan www.hamrick.com

    JD

  • 3. Data: 2011-11-08 19:42:43
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
> [...]
    > barwie.
    > Czy zmienić program czy problem jest inny ;-).

    */

    niestety wersja testowa nie pozwala zmienic ustawień domyślnych i nie ma
    opcji skanowania negatywu;-(

  • 4. Data: 2011-11-08 20:09:17
    Od: " Gil" <g...@W...gazeta.pl>

    Prz okazji
    W Lidlu kiedyś widziałem coś takiego.
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _20484.htm
    Czy to jest coś warte? Czy poziom dawnych cyfraków Mediona i Aipteka?

  • 5. Data: 2011-11-08 21:59:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    " Gil" <g...@W...gazeta.pl> wrote:

    [...]
    > Czy poziom dawnych cyfraków Mediona i Aipteka?

    Nawet nie wiem co to... :)

    > Prz okazji
    > W Lidlu kiedyś widziałem coś takiego.
    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _20484.htm
    > Czy to jest coś warte?

    Moje błonki wciąż czekają na TEN moment, zatem wyłącznie na
    podstawie mojej kumulacji wiedzy z meta-mgławicy internetowej na ten
    temat: prawdopodobnie jest to elektroniczne ścierwo dla małowymagających
    w rodzaju popularnego Plusteka - matryca CCD, jaką już wstyd byłoby
    pokazać w aparacie obudowana tym razem w skaner.

    Trochę odfotografowywałem slajdy, ale roboty z tym sporo, a potem
    jeszcze potrzebna obróbka.

    Co do skanowania sprzętem HP - nie wiem jak w tym przypadku, ale
    z własnego doświadczenia z drukarkami HP (oraz dość ugruntowanych
    w sieci marudzeń na tę markę) wychodzi, że mają politykę dość skrajnego
    ograniczania możliwości swojego sprzętu prymitywnymi sterownikami:
    biurowo-idiotoodpornymi. To może być przyczyna słabych wyników. Inna
    sprawa to zdejmowanie maski i odwracanie kolorów.

    Wedle mojej wiedzy jedyna sensowna metoda to wylicytować
    profesjonalny (= szybki i z dobrymi osiągami, zwł. w dziedzinie
    ostrości i dynamiki, gdzie plusteki leżą i kwiczą), ot chociażby:
    http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_PrefLoc=0&LH_BIN=1
    &LH_IncludeSIF=1&_nkw=coolscan&_dlg=1&_fln=1&_fsct=&
    _ssov=1&_trksid=p3286.c0.m282&_mPrRngCbx=1&_udlo=144
    &_udhi=9%2C999
    a następnie odprzedać z niewielką stratą następnemu potrzebującemu
    (chociażby mnie, bo inaczej pewnie się nigdy za to nie zabiorę... :)
    (a może właśnie komuś zalega porządna maszyna w idealnym stanie?).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2011-11-09 16:44:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Nov., 21:09, " Gil" <g...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    sl/index_20484.htm
    > Czy to jest coś warte? Czy poziom dawnych cyfraków Mediona i Aipteka?

    to jest inihilator zycia.

    kupujesz zabawke , robisz cos bez sensu czyli skanowanie starych
    negatywow. zajecie czasochlonne , a wynik zaden. nikt takich zdjec nie
    chce pozniej ogladac.
    Zwyczajnie zajmujesz sie czyms bez sensu - inihilujesz swoje zycie -
    rownie dobrze moznaby .. bo ja wien dlubac w nosie.
    bylby lepszy pozytek a i wyszloby to z korzyscia dla zdrowia gdyby w
    tym czasie odkurzyc mieszkanie.
    Milby sa zdrowiu szkodliwe.

  • 7. Data: 2011-11-09 17:21:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-09 16:44:07 +0000, XX YY <f...@g...com> said:

    > to jest inihilator zycia.

    A co to jest inihilacja?

    > kupujesz zabawke , robisz cos bez sensu czyli skanowanie starych
    > negatywow. zajecie czasochlonne , a wynik zaden. nikt takich zdjec nie
    > chce pozniej ogladac.
    Jak zrobisz bez sensu, to nikt nie chce oglądać. Wcale nie dziwne. Coś
    mi to przypomina, ale przez grzeczność nie napiszę.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-11-09 18:04:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-09 18:21, JA pisze:

    > A co to jest inihilacja?

    To taki efekt Moliera :)

    --
    pozdrawia Adam
    /patrząc na niewolników idei zastanawiam się, czy im współczuć, czy

  • 9. Data: 2011-11-09 18:44:18
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 8 Lis, 20:42, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > niestety wersja testowa nie pozwala zmienic ustawień domyślnych i nie ma
    > opcji skanowania negatywu;-(

    Czyżby zmienili wersję testową? "Moja" wersja testowa pozwalała na
    wszystko, jedynie wynik pracy sowicie był okraszony znakami wodnymi.
    W każdym razie licencję kupiłem (coś około 50$) - jak ktoś myśli o
    skanowaniu na poważnie to VueScan czy SilverFast jest podstawą.

  • 10. Data: 2011-11-10 03:30:14
    Od: i1410 <i...@o...pl>

    Dnia 09-11-2011 o 17:21:52 JA <"marb67[beztego]"@bb.home.pl> napisał(a):

    > A co to jest inihilacja?
    > Jak zrobisz bez sensu, to nikt nie chce oglądać. Wcale nie dziwne. Coś
    > mi to przypomina, ale przez grzeczność nie napiszę.

    Uderz w stół... :)

    --
    i1410