  • 1. Data: 2010-04-03 12:45:05
    Temat: Skaner do slajdów dla amatora
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Witam, mam w domu trochę starych przeźroczy, które chciałbym zeskanować.
    Pomyślałem, że kupię jakiś używany skaner z przystawką do slajdów. Nie
    chciałbym jednak być rozczarowany uzyskanym efektem. Czy do kwoty ok.
    100zł jest szansa kupić jakiś przyzwoity używany sprzęt?
    Z góry mówię - tu nie chodzi o profesjonalne czy nawet półprofesjonalne
    zastosowania - chodzi o jednorazowy skan kilkuset starych slajdów.

  • 2. Data: 2010-04-03 13:05:05
    Temat: Re: Skaner do slajdów dla amatora
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hp7d8f$o6e$2@inews.gazeta.pl>,
    Przemolo <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > chciałbym jednak być rozczarowany uzyskanym efektem. Czy do kwoty ok.
    > 100zł jest szansa kupić jakiś przyzwoity używany sprzęt?
    Nie.
    Uzywany skaner przystawka odpada.
    Szukaj mocno uzywanych Nikonow Coolscanow.
    Niestety cena bedzie kilka razy wyzsza.

    > Z góry mówię - tu nie chodzi o profesjonalne czy nawet półprofesjonalne
    > zastosowania - chodzi o jednorazowy skan kilkuset starych slajdów.

    Kup skaner, zrob te slajdy, i sprzedaj skaner.

    TA

  • 3. Data: 2010-04-03 13:20:08
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-04-03 15:05, T...@s...in.the.world pisze:
    > Uzywany skaner przystawka odpada.
    > Szukaj mocno uzywanych Nikonow Coolscanow.
    > Niestety cena bedzie kilka razy wyzsza.

    Moze jakas uzywana Minolta? Kwestia ceny pozostaje niezmienna - bedzie
    wyzsza. Rowniez sie rozgladam, mam tyle slajdow, ze duzo bardziej oplaca
    mi sie kupic i sprzedac nawet mocno drozszy skaner, niz oddac do
    uslugowego skanowania.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 4. Data: 2010-04-03 13:47:30
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-04-03 15:20, Mateusz Papiernik pisze:

> [...]
    > wyzsza. Rowniez sie rozgladam, mam tyle slajdow, ze duzo bardziej oplaca
    > mi sie kupic i sprzedac nawet mocno drozszy skaner, niz oddac do

    Jakie są ceny skanowania slajdów? Przyznam, że się nie orientowałem
    jeszcze...

  • 5. Data: 2010-04-03 14:21:45
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-04-03 15:47, Przemolo pisze:
    > Jakie są ceny skanowania slajdów? Przyznam, że się nie orientowałem
    > jeszcze...

    U Kuby z grupy cos kolo 1-3zl zaleznie od rozdzielczosci (nie wiem, czy
    gdzie indziej jest taniej i o ile - za to wiem, ze u niego jest dobrze
    :)). Przyjmijmy 500 slajdow i srednia rozdzielczosc - 1000PLN za usluge.
    Za niewiele wiecej kupisz skaner, ktory potem odsprzedasz - wiec
    sumaryczny poniesiony koszt powinien byc nizszy.

    Oczywiscie, zakladajac, ze chodzi o amatorskie zastosowania - w moim
    przypadku to stare klisze rodzinne, czesto na kiepskich kliszach, cykane
    jakimis sredniofajnymi sloikami, gdzie rozdzielczosc optyczna nie
    zachwyca tak czy siak. Gdybym potrzebowal tego do powazniejszych
    zastosowan niz rodzinna pamiatka, bralbym pod uwage tylko skanowanie
    uslugowe.

  • 6. Data: 2010-04-03 15:21:19
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Przyjmijmy 500 slajdow i srednia rozdzielczosc (...)

    Mam też trochę slajdów do skanowania. Część już skanowałem
    pożyczonym skanerem "profesjonalnym" Minolty DiMAGE Scan
    Elite 5400, część kupionym płaskim CanoScan 8000F. Przy
    skanowaniu slajdów właściwie obowiązkowe jest włączenie
    wykrywania rys w podczerwieni i ich usuwania. Bez tego
    skany nie nadają się do oglądania - śmieci i rysy są
    znacznie bardziej widoczne niż na odbitkach papierowych.
    Obydwa skanery mają możliwość takiego wykrywania rys.
    Działa to tylko dla kolorowych negatywów i slajdów.
    Niestety, skanowanie z taką korektą trwa bardzo długo,
    około 12 minut na jedno zdjęcie. Skanery pozwalają
    na umieszczenie kilku slajdów w ramce, a po skanowaniu
    trzeba je ręcznie wymieniać.

    Co to oznacza dla 500 slajdów? Konieczność interwencji
    operatora co kilkadziesiąt minut, przez 100 godzin
    (12 dni roboczych 8-godzinnych)... Dlatego cierpliwości
    wystarczyło mi na kilkadziesiąt zdjęć, z resztą czekam
    na jakieś szybsze urządzenie. A może kupię przystawkę
    pozwalającą na robienie zdjęć slajdom.

    P.

  • 7. Data: 2010-04-03 15:35:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotrne pisze:
> [...]
    > wystarczyło mi na kilkadziesiąt zdjęć, z resztą czekam
    > na jakieś szybsze urządzenie. A może kupię przystawkę

    I to jest najlepszy pomysł. Jakość bardzo dobra, a całość
    ''przeskanujesz'' w dwie godziny. Więcej w archiwum.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2010-04-03 15:41:04
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-03 17:35, Janko Muzykant pisze:

    > I to jest najlepszy pomysł. Jakość bardzo dobra, a całość
    > ''przeskanujesz'' w dwie godziny. Więcej w archiwum.

    A jak to wygląda negatywami? I jak kwestia rys i paprochów?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 9. Data: 2010-04-03 16:09:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:
    > A jak to wygląda negatywami? I jak kwestia rys i paprochów?

    Z negatywami właśnie wygląda najlepiej, choć trzeba trochę się z szopem
    zaprzyjaźnić. Rysy i parochy nie radzą sobie tak dobrze jak na
    dedykowanych płaszczakach, ale wystarczy mocno rozproszyć światło i
    właściwie problem znika. Najlepiej z rozwalonego ekranu lcd powyciągać
    folie rozpraszające i złożyć kilka razy.
    Tu stara próbka właśnie metodą duplikatora slajdów:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/06/02.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /słyszałem, że wszystkie problemy doskonale rozwiązuje coś tam/

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być dziś trendy to nie być trendy dlatego mój dentysta jest szczerbaty/

  • 10. Data: 2010-04-03 16:37:00
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hp7ffh$oig$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Mateusz Papiernik nabazgrał:

> [...]
    > wyzsza. Rowniez sie rozgladam, mam tyle slajdow, ze duzo bardziej oplaca
    > mi sie kupic i sprzedac nawet mocno drozszy skaner, niz oddac do

    Mam w domu Nikona LS-30*, w sumie chciałbym się go pozbyć (niedrogo)...

    * - o ile dobrze pamiętam numerek, dawno mnie w domu nie było :/
    w każdym razie jeszcze na SCSI model, sprzedam razem z dwoma kartami
    albo i nawet komputerem gdzie toto jest zainstalowane

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    A o ACTA cichutko