  • 1. Data: 2010-04-03 14:30:12
    Temat: Wanna be a pro?
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    to poczytaj:
    http://www.nytimes.com/2010/03/30/business/media/30p
    hotogs.html?pagewanted=1&hpw

    po 12.04.2010 będzie jeszcze gorzej :)

  • 2. Data: 2010-04-03 16:33:32
    Temat: Re: Wanna be a pro?
    Od: MariuszF <f...@f...pl>

    Marcin [3M] wrote:
    > to poczytaj:
    > http://www.nytimes.com/2010/03/30/business/media/30p
    hotogs.html?pagewanted=1&hpw

    > po 12.04.2010 będzie jeszcze gorzej :)

    u nas juz teraz jest niezle: Urzedy wielu miast drukuja kalendarze z
    fotografii nadeslanych przez amatorow, w ktorym wynagrodzeniem jest
    umieszczenie zdjecia w kalendarzu czy innej publikacji. Dobrze, gdy
    podpisuja kto jest autorem zdjecia.
    Ale trafiaja sie tez i takie kwiatki:
    http://www.europoznan2012.pl/aktualnosci/116
    Te zdjecia na wystawie (Stary Browar, Poznan) sa podpisane: Fot. EURO
    Poznań 2012
    Trudno sie zorientowac co jest imieniem a co nazwiskiem :)
    A tzw dziennikarstwo obywatelskie ? np: http://www.mmpoznan.pl/
    czyli: zrob zdjecie, napisz tekst a my juz zarobimy na tym pieniadze...
    dla siebie :)

    Zreszta sami sie na to godzimy...

    pzdr, m

  • 3. Data: 2010-04-06 04:35:25
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Użytkownik "MariuszF" <f...@f...pl> napisał
    > czyli: zrob zdjecie, napisz tekst a my juz zarobimy na tym pieniadze...
    > dla siebie :)
    >
    > Zreszta sami sie na to godzimy...

    ja bym do tego podszedł spokojnie
    to tak jak swego czasu zachwyt fastfoodami - wszystko co nowe to strasznie
    cieszy

    wiele osób myśli, że idea "open source" jest taka fajowa, bo wszyscy coś
    wkładają do wspólnego dzieła
    tylko, że zawsze na końcu pojawia się korporacja, która i tak kosi kasiorę

    tutaj jest to samo - na razie kazdy ma radochę, że zobaczy swoje zdjęcie.
    jak sie przekona jak to działa, to zachce mu się na nim zarabiać albo
    odechce mu się je robić.....

    raczej przeszkodą może być zejście mediów generalnie na psy, telefony
    komórkowe robią coraz lepsze zdjęcia i filmiki, już często są
    używane.......... to dziesiątki tysięcy reporterów na ulicach.........

    ale pro mysle ze i tak wyjdą na swoje

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 4. Data: 2010-04-06 08:34:20
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > tutaj jest to samo - na razie kazdy ma radochę, że zobaczy swoje zdjęcie.
    > jak sie przekona jak to działa, to zachce mu się na nim zarabiać albo

    A na to miejsce przyjdzie dziesieciu nowych, ktorym bedzie sie chcialo.

> [...]
    > komórkowe robią coraz lepsze zdjęcia i filmiki, już często są
    > używane.......... to dziesiątki tysięcy reporterów na ulicach.........

    Oczywiscie, co najwyzej spadnie ich ilosc.

  • 5. Data: 2010-04-06 09:41:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-04-06 10:34, Jakub Jewuła pisze:

    > A na to miejsce przyjdzie dziesieciu nowych, ktorym bedzie sie chcialo.

    > Oczywiscie, co najwyzej spadnie ich ilosc.

    chyba wzrosnie (ale tych elektronicznych)
    niektore media papierowe odejda do lamusa, a media internetowe beda zyly
    z reklam
    np ja od kilku lat nie kupuje dziennikow zadnych, bo to samo mam na
    onecie itp portalach za darmo - i to swiezsze.
    Ale gazety kolorowe dla pan beda sie nadal sprzedawac :)
    Jedyne co mnie trzymalo przy piatkowym dzienniku to byl program TV, ale
    tez przerzucilem sie na internetowy... I jak na zlosc pelno naookolo
    darmowych gazet...
    Dobic papier moze darmowy powszechnie dostepny internet. Wtedy
    Simpad/Kindle/iPad albo po prostu zwykla komorka bedzie w stanie
    dostarczyc tresci szybciej i bez placenia. A zdjecia? w
    najpowszechniejszych papierach jakosc zdjec jest pomijalna, te z komorki
    tez stykna. Jaka rozdzielczosc ma LCD iPada?
    Marx