  • 11. Data: 2007-05-13 16:27:20
    Temat: Re: Skandal z oferta adsl tp ?
    Od: b...@i...pl

    > Też możesz tak reklamować swoje usługi i zawierać umowy nawet na 10 lat, to
    > nie jest zabronione.

    Czyli mozna wszystko?
    to moze zrobimy nowa reklame: "sluchaj gnoju, jak nie kupisz u mnie netu, to ci
    jaja (...)". W koncu nie zwracam sie do nikogo konkretnego, wiec nikogo
    konkretnego ne obrazam... jaja no coz... mam z 10 w lodowce...
    Tak, ja wiem ze mozna duzo, ale sa 3 aspekty kazdej sytuacji: efektywnosc,
    moralnosc i zgoda z prawem. Rozumiem ze w gospodarce nie wszystkie 3 sie licza,
    wiec temat pomine i przyznaje Ci racje.

    > Można bez większego problemu kupić internet w większym hurcie za 100 zł za
    > Mb (bez TPNETu).

    No tak... Patrzysz z punktu widzenia duzego. Duzy moze wiecej.
    Ja napisalem ze nie ma taniego internetu PÓŁhurtowego - czyli nie 40 Mega,
    tylko 4-8 np. A ty mi mowisz ze jest tani, tylko trzeba duzo :) I jeszcze ze
    bez TPnetu. No obawiam sie ze sie z Toba zgadzam... mozna w miare tanio, jesli
    duzo. Ale ja naprawde nie ptrzebuje sprowadzic sobie tankowca ropy naftowej do
    swojego auta :)
    Mysle ze wszyscy widza rozwarstwienie cen: 4 Mbity w DSL`u sa dwa razy drozsze
    niz 6 Mbitow w Neostradzie mimo ze i tu i tu limitow nie ma... roznica tylko w
    tym ze nie ma stalego IP. Wielka roznica..

    > Prawdziwym problemem małych ISP jest brak dostępu do _taniej_
    > infrastruktury.

    Z pewnoscia kazdy kowal bylby ci wdzieczny gdybys nie mowil co jest problemem
    kowali. Szczegolnie jak z kowalem rozmawiasz i on wie w czym lezy jego
    problem :)

    pozdrawiam,
    KUBA

  • 12. Data: 2007-05-13 17:57:40
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik b...@i...pl napisał:

    > No tak... Patrzysz z punktu widzenia duzego. Duzy moze wiecej.
    > Ja napisalem ze nie ma taniego internetu PÓŁhurtowego - czyli nie 40
    > Mega, tylko 4-8 np.

    U mnie lokalnie możesz kupić symetryczne 4 Mb/s za cenę "promocyjnego" 2Mb/s
    FR TP, tylko mówiłem, już, że jestem za mały i pewnie nie dotrę tam, dokąd
    chcesz.
    Patrząc na to co się dzieje i jak rosną wymagania, mówienie dziś o 4Mb/s
    "półhurt" to chyba lekkie nadużycie. Z biedą zgodziłbym się na definicję
    półhurtu od symetrycznego 10 Mb/s.

    > Mysle ze wszyscy widza rozwarstwienie cen: 4 Mbity w DSL`u sa dwa razy
    > drozsze niz 6 Mbitow w Neostradzie mimo ze i tu i tu limitow nie ma...
    > roznica tylko w tym ze nie ma stalego IP. Wielka roznica..

    Różnic jest więcej - mydelniczka USB do Neostrady umiera przy 300pkt/s,
    DSL-le wytrzymują podobno 3 razy tyle. A takiego ATM-a nie zakatujesz nawet
    10.000 pkt/s.
    Aczkolwiek, czytalem już pomysły, żeby świadczyć usługi ISP za pomocą kilku
    Neostrad, bo tak jest taniej...

    > Z pewnoscia kazdy kowal bylby ci wdzieczny gdybys nie mowil co jest
    > problemem kowali. Szczegolnie jak z kowalem rozmawiasz i on wie w czym
    > lezy jego problem :)

    Obawam się, że rozmawiam z czeladnikiem :)

    --
    TOM TS635-RIPE
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 13. Data: 2007-05-13 18:27:58
    Od: b...@i...pl

    > Patrząc na to co się dzieje i jak rosną wymagania, mówienie dziś o 4Mb/s
    > "półhurt" to chyba lekkie nadużycie. Z biedą zgodziłbym się na definicję
    > półhurtu od symetrycznego 10 Mb/s.

    Wymagania, owszem, rosna. Ale polhurt 4 Mbit dlatego ze najwiekszy
    dostarczyciel ciagle uwaza wielkosc 2 Mbit za maksymalna mozliwa przy uzyciu
    zwyklego cennika dla zwyklych smiertelnikow. Jakby w ofercie TP bylo 10 Mbit
    cennikowego symetryka ot po kablu, to wtedy przestalbym uwazac 4 Mbity za
    cokolwiek zwiazanego jakkolwiek z hurtem - nawet w polowie. Naduzyciem byloby
    powiedziec ze 4 Mbit to hurt, dlatego sobie taki termin pół wymyslilem.

    > Różnic jest więcej - mydelniczka USB do Neostrady umiera przy 300pkt/s,
    > DSL-le wytrzymują podobno 3 razy tyle.

    Nadal nie widze roznicy, bo roznica modemu to roznica oplaty instalacyjnej, a
    nie abonamentowej.
    Poza tym ciekawostka: ludzie z firmy podnajmowanej przez TP miezyli mi jakis
    czas temu linie jak chcialem wzisc 16 Mbit adsl (oczywisice brak warunkow) i
    powiedzieli ze robili testy, ze podlaczanie pod linie liveboxow daje duzo
    lepsze parametry niz speedstreamow. Z tym ze TP ma polityke, ze liveboxy tylko
    dla uzytkownikow koncowych :| Nie potwierdzam nie zaprzeczam, przekazuje co
    slyszalem.

    > Obawam się, że rozmawiam z czeladnikiem :)

    Zapewne, i wcale sie tego nie wstydze. Ale nawet smieciarze sa potrzebni, bo
    inaczej bys byl zasypany tonami smieciami :P

    KUBA

  • 14. Data: 2007-05-15 15:17:36
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    b...@i...pl pisze:

    > Zapewne, i wcale sie tego nie wstydze. Ale nawet smieciarze sa potrzebni, bo
    > inaczej bys byl zasypany tonami smieciami :P

    Rozumiem, że pod pojęciem "śmieciarze", masz na myśli ludzi
    sprzątających odpady, a nie te tysiące komputerów neo-zombii
    wysyłających codziennie miliony emaili?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 15. Data: 2007-05-16 01:07:56
    Od: India <d...@...oko.spamerzy.gmail.com>

    Kuba napisał(a):
> [...]
    > prostu list byl tylko pewnie uspieniem czujnosci UKE. Zeby sie UKE od nich
    > odczepilo w sprawie regulacji rynku dla malych ISP...
    > No i co ? No i nic. Ktos mi napisze ze powinienem sie juz do tego zdazyc
    > przyzwyczaic, ze to w TP "normalne klamstwo" to cale "nieldugo", ale mnie to i
    > tak wnerwia.
    >
    > A co na to UKE ? Co z tymi szumnymi haslami regulacji rynku malych ISP i
    > zrobienie czegos z tym zeby dalo sie kupic te np 4 Mbity symetryczne bez
    > tysiecy zlotych, a asymetryczne, zeby nie byly drozsze niz dla klienta

    SKANDAL TO BENDZIE YAK TFóY STARY WYRóHA CIEM F SRALNIEM

    --
    India
    Dobra Pedofilka Z Internetu

    n...@j...cz || Tlen: nuriam || gg: 200990

  • 16. Data: 2007-05-16 11:38:27
    Od: m...@t...pl

    wszystko cacy, procz tego ze jesli juz dla klienta indywidualnego
    2-4mbps kosztuje do 50 zeta, a dla ISP min 100-250 netto za mbps to o
    czym mowimy ? jakies nieporozumienie, dlatego łatwiej jest złaczyc
    kilka dsl albo neo albo upc i na tym jechac - mam ACX, 3k miesiecznie
    za port 50mbps i 7 mbps globala, opłata za dach, i zrezygnowałem z
    tego, bo wykorzystuje maks 4-6mbps na 150 osób, takze wole wziac 6mbps
    a nie acx i płacic mniej bo pry tych cenach nie nastarcze z kasa, ot
    takie realia malych ispów, jak jeszcze upload pokreci ktos na adsl to
    moze znowu do jakies takiej usługi wróce aby jeszcze troche
    zaoszczedzic jesli to nie bedzie odczuwalne dla userów w przeliczeniu
    na upload/download i nie cieło sie...

    skoro dla usera neo/upc 1-2mbps jest za 30-40 zeta, to symetryczne
    powinnien kosztowac nie wiecj jak 100 zeta aby było w miare rynkowo,

  • 17. Data: 2007-05-22 21:11:45
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >skoro dla usera neo/upc 1-2mbps jest za 30-40 zeta, to symetryczne
    >powinnien kosztowac nie wiecj jak 100 zeta aby było w miare rynkowo,

    noo, to sobie policz.
    PDH wyciśnie z siebie 32Mbit/s, powiedzmy 30 kupisz - załóżmy po 100pln.
    Leasing takiego radia to spokojnie 1500pln netto/mc.
    Opłata za dach - przy dooooobrych wiatrach 200pln/mc
    Częstotliwość - powiedzmy 250pln dla 38GHz.
    Przyznanie częstotliwości - jakieś 2000pln/rok, co da 165pln/mc

    Ile mamy ? 2100 ? Super, tyle ze dostawca musi jeszcze utrzymać zasilanie
    węzła,
    opłacić transmisje do węzła i zakup megabitów.
    Podobno średni czas życia klienta takiego na radiolinii to 9 miesięcy -
    zakładając tych z cyrografami i bez.

    acha - zakładam że dostawce megabity będą kosztować grosze - załóżmy przy
    wolumenie rzędu gigabitów i peeringu z wszystkimi poza TP bez opłat, wzrost
    ruchu w tym przypadku będzie malutki, powiedzmy 600pln.

    Gdzie tu zysk ?

    Dostarczenie 1-2Mbit kosztuje zupełnie inaczej niż dostarczenie 5 i więcej
    megabitów.
    Nauczmy się liczyć.

    Marcin

  • 18. Data: 2007-05-23 11:51:08
    Od: m...@t...pl

    mam link na mt od cdp, takze sam płaciłem za ostatnia mile,

  • 19. Data: 2007-05-23 13:00:01
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >mam link na mt od cdp, takze sam płaciłem za ostatnia mile,

    a ponieważ wolumen który kupiłeś (tranzyt) nie był powalający to cena była
    jaka była.
    Za AC-Xa jest stała, za megabity mógłbyś uzyskać dobrą cene pod warunkiem
    odpowiedniego wolumenu.

    Marcin

  • 20. Data: 2007-05-31 13:12:23
    Od: m...@t...pl

    On 23 Maj, 15:00, "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> wrote:

> [...]
    > jaka była.
    > Za AC-Xa jest stała, za megabity mógłbyś uzyskać dobrą cene pod warunkiem

    zgadza sie, ale ile bym musial miec mbps do acx procz portu ? 20-30 ?
    poki co nie stac mnie na to a pomiedzy dsl a acx miałem 6mbps z cdp bo
    jeszcze acx nie odpalili i dizałało b.dobrze jak dla mnie, po
    właczeniu acx około 3mce testow, zabaw a jakosc mnie nie szkołowała,
    owszenm, transfery dobre, ale płynnosc sieci dawała odczuc userowi nie
    lagu, duze ping ale jakies czkawki,,,