  • 31. Data: 2019-05-05 08:32:27
    Temat: Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 08:00, Cavallino pisze:

    > To źle zacytowałeś.

    Zacytowałem dobrze, bo przyjąłem, że asystent zjazdu jest czymś
    takim jak asystent rozpędzania.

  • 32. Data: 2019-05-05 08:52:26
    Od: p...@g...com

    W MFA masz opcję:
    https://www.motor-talk.de/bilder/freilauf-dsg-tiguan
    -tsi-g71461292/mfa-anzeige-freilauf-1-i208173961.htm
    Nowsze 6 biegowe DSG i chyba wszystkie 7 biegowe

  • 33. Data: 2019-05-05 09:05:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 08:52, p...@g...com pisze:
    > W MFA masz opcję:
    > https://www.motor-talk.de/bilder/freilauf-dsg-tiguan
    -tsi-g71461292/mfa-anzeige-freilauf-1-i208173961.htm
    > Nowsze 6 biegowe DSG i chyba wszystkie 7 biegowe

    To nie jest tak zaawansowana skrzynia.
    Nie ma żadnych opcji.

  • 34. Data: 2019-05-05 09:56:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-05-2019 o 08:32, cef pisze:

    > Zacytowałem dobrze, bo przyjąłem, że asystent zjazdu jest czymś
    > takim jak asystent rozpędzania.

    Nie ma czegoś takiego jak asystent rozpędzania, natomiast są dodatkowe
    urządzenia (czy funkcjonalności) pt. asystent zjazdu.
    Ale służą do zupełnie czegoś innego niż Ci się wydaje.

  • 35. Data: 2019-05-05 09:59:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-05-2019 o 08:30, cef pisze:

    > Pomyślałem, że może mieć jakiś czujnik poziomu
    > i odbiera sygnały, że jest zjazd, gazu nie dodaję a prędkość rośnie
    > i wtedy przerzuca na niższy bieg.

    Nie zrozumiałeś - więc bardziej łopatologicznie - skąd komputer ma
    wiedzieć, że nie chcesz przyspieszać bez gazu akurat na danym zjeździe?

    Czyli jak ma rozróżnić zjazd na niemieckiej autostradzie, gdzie i 200
    km/h nie będzie problemem, więc może nie hamować i oszczędzać paliwo, od
    zjazdu na wąskiej górskiej drodze, gdzie chciałbyś aby wyhamował Cię
    silnikiem do 50 km/h?

  • 36. Data: 2019-05-05 10:18:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 09:56, Cavallino pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak asystent rozpędzania, natomiast są dodatkowe
    > urządzenia (czy funkcjonalności) pt. asystent zjazdu.
    > Ale służą do zupełnie czegoś innego niż Ci się wydaje.

    Nie czepiaj się nazewnictwa.
    Jeśli skrzynia wie jak zmieniać biegi gdy rozpędzam
    samochód i redukować biegi jak hamuję to jest to zaprogramowane
    działanie asystenta
    rozpędzania czy asystenta hamowania nawet jeśli uważasz, że tego
    asystenta nie ma. Założyłem, że bez uruchamiania specjalnych opcji
    skrzynia zachowa się również
    w miarę sensownie na górskim zjeździe.

  • 37. Data: 2019-05-05 10:25:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 09:59, Cavallino pisze:

> [...]
    > km/h nie będzie problemem, więc może nie hamować i oszczędzać paliwo, od
    > zjazdu na wąskiej górskiej drodze, gdzie chciałbyś aby wyhamował Cię

    No to wynika z tego, że raczej Ty nie zrozumiałeś.
    A skąd skrzynia wie, że ma wrzucić wyższy bieg jak rozpędzam samochód?
    Tak jak jest zaprogramowana do normalnej jazdy, tak powinna
    mieć jakieś opcje do rozpoznawania danych warunków.
    Ogólnie coś jest być może do zjazdów zaprogramowane
    i wtedy w skrajnych przypadkach coś się może niedopasować
    do tego czego oczekuje kierowca. I o takim przypadku pisałem.
    Pewnie jak bym chciał zjeżdżać z góry szybko, to bym miał pretensje,
    że mnie hamuje.

  • 38. Data: 2019-05-05 10:31:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 10:18, cef pisze:

    > Założyłem, że bez uruchamiania specjalnych opcji
    > skrzynia zachowa się również
    > w miarę sensownie na górskim zjeździe.

    Zaraz jadę do Dusznik, to sobie sprawdzę jak działa w Bardzie
    na zjeździe :-)

  • 39. Data: 2019-05-05 10:37:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 07:00:38 +0200, Shrek wrote:

    > Hamuje silnikiem? Bo jakoś nie spodziewam się, żeby tempomat używał
    > hamulców.

    Nie musi - Marek S jest, zdaje się, z pomorza. Tam hamowanie silnikiem
    jest symboliczne :)

    Mateusz

  • 40. Data: 2019-05-05 11:54:17
    Od: p...@g...com

    Myślałem że piszesz o DSG. Starsze modele np tiptronic dość często gubią się w
    górach, to samo dotyczy ASB w Zafirze B dopiero DSG to w miarę poprawnie ogarnia.