eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę? › Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Subject: Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5cce830e$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <qam54n$sve$2@node2.news.atman.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 5 May 2019 10:25:30 +0200

    W dniu 2019-05-05 o 09:59, Cavallino pisze:

    > Nie zrozumiałeś - więc bardziej łopatologicznie - skąd komputer ma
    > wiedzieć, że nie chcesz przyspieszać bez gazu akurat na danym zjeździe?
    >
    > Czyli jak ma rozróżnić zjazd na niemieckiej autostradzie, gdzie i 200
    > km/h nie będzie problemem, więc może nie hamować i oszczędzać paliwo, od
    > zjazdu na wąskiej górskiej drodze, gdzie chciałbyś aby wyhamował Cię
    > silnikiem do 50 km/h?

    No to wynika z tego, że raczej Ty nie zrozumiałeś.
    A skąd skrzynia wie, że ma wrzucić wyższy bieg jak rozpędzam samochód?
    Tak jak jest zaprogramowana do normalnej jazdy, tak powinna
    mieć jakieś opcje do rozpoznawania danych warunków.
    Ogólnie coś jest być może do zjazdów zaprogramowane
    i wtedy w skrajnych przypadkach coś się może niedopasować
    do tego czego oczekuje kierowca. I o takim przypadku pisałem.
    Pewnie jak bym chciał zjeżdżać z góry szybko, to bym miał pretensje,
    że mnie hamuje.