eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę? › Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Subject: Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 5 May 2019 10:18:24 +0200

    W dniu 2019-05-05 o 09:56, Cavallino pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak asystent rozpędzania, natomiast są dodatkowe
    > urządzenia (czy funkcjonalności) pt. asystent zjazdu.
    > Ale służą do zupełnie czegoś innego niż Ci się wydaje.

    Nie czepiaj się nazewnictwa.
    Jeśli skrzynia wie jak zmieniać biegi gdy rozpędzam
    samochód i redukować biegi jak hamuję to jest to zaprogramowane
    działanie asystenta
    rozpędzania czy asystenta hamowania nawet jeśli uważasz, że tego
    asystenta nie ma. Założyłem, że bez uruchamiania specjalnych opcji
    skrzynia zachowa się również
    w miarę sensownie na górskim zjeździe.