  • 21. Data: 2019-05-05 00:31:08
    Temat: Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W sumie dobre pytanie jak hamuje tempomat. Muszę sprawdzić.

    U mnie nie hamuje.

  • 22. Data: 2019-05-05 07:00:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2019 o 23:03, Marek S pisze:

    > Sprawdziłem to u siebie wiele razy. Na innym podjeździe jest odcinkowy
    > pomiar i zawsze korzystam z tempomatu by nie kontrolować nieustannie
    > prędkości. Włączam go w trybie prędkości minimalnej i noga z gazu.
    > Zarówno z góry jak i pod górę trzyma wtedy ustawioną minimalną prędkość.

    Hamuje silnikiem? Bo jakoś nie spodziewam się, żeby tempomat używał
    hamulców. Choć w sumie kto wie. Skoro ESP używa...

    Shrek

  • 23. Data: 2019-05-05 07:22:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 23:40, Cavallino pisze:

    > A odpowiadałeś o oprogramowaniu do obsługi zjazdów.....
    > Skąd pomysł, że skrzynia automatyczna w ogóle bierze zjazdy pod uwagę?

    Pisałem o oprogramowaniu skrzyni jako takim - tak samo w sensie
    kiedy wie czy zmienić bieg i na jaki. Nie wiem co ma zaprogramowane
    skrzynia, ale z górki zjeżdża się źle.

  • 24. Data: 2019-05-05 07:33:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2019 o 07:22, cef pisze:

    > Pisałem o oprogramowaniu skrzyni jako takim - tak samo w sensie
    > kiedy wie czy zmienić bieg i na jaki. Nie wiem co ma zaprogramowane
    > skrzynia, ale z górki zjeżdża się źle.

    Ustaw sobie sekwencyjnie właściwy bieg i zobacz czy będzie ładnie hamował.

    Shrek

  • 25. Data: 2019-05-05 07:50:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 07:33, Shrek pisze:

    > Ustaw sobie sekwencyjnie właściwy bieg i zobacz czy będzie ładnie hamował.

    Wtedy jeszcze nie umiałem obsługiwać wyboru ręcznego.
    Jak będzie wbity bieg, to będzie hamować tak jak
    byłem przyzwyczajony. W tej skrzyni nie mam żadnych
    innych trybów jazdy tylko D i S.
    Myślałem, że jak już jest coś automatyczne, to będzie
    wiedzieć, że jedzie z górki :-)

  • 26. Data: 2019-05-05 07:54:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 04 May 2019 23:09:33 +0200, Marek S wrote:

    > Ciekawe jest to, że gdy zjazd się kończy, to bardzo szybko odpuszcza ten
    > tryb i skrzynia zaczyna pracować "normalnie". Czyli musi być jeszcze
    > jeden element tejże logiki: auto zbyt mocno hamuje.

    W zasadzie wystarczy zwyczajny czujnik przechyłu - który to (chyba) i tak
    musi już być, aby auto potrafiło rozpoznać kiedy jest holowane. Wtedy
    operacja dla ECU sprowadza się do "jeśli jadę w dół przyspieszając a
    użytkownik nie wciska gazu, znaczy mam hamować silnikiem".

    Mateusz

  • 27. Data: 2019-05-05 07:57:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 07:50, cef pisze:

    > Wtedy jeszcze nie umiałem obsługiwać wyboru ręcznego.
    > Jak będzie wbity bieg, to będzie hamować tak jak
    > byłem przyzwyczajony.

    Albo i nie, bo zajrzałem do googla i chyba nie do końca
    będzie to tak działać jak myślę.
    Nie wiem jak zadziała u mnie w DCG, bo raz popróbowałem
    wybierać biegi sekwencyjnie, ale nie testowałem zachowań.
    Uzywam czasem trybu S, a nie bawiłem się trybem sekwencji
    na tyle, żebym mogł oceniać jak działa.

  • 28. Data: 2019-05-05 08:00:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Pisałem o oprogramowaniu skrzyni jako takim

    To źle zacytowałeś.

  • 29. Data: 2019-05-05 08:03:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-05-2019 o 07:50, cef pisze:

    > Myślałem, że jak już jest coś automatyczne, to będzie
    > wiedzieć, że jedzie z górki :-)

    Pewnie wie, ale dlaczego uważasz, że musi wiedzieć, iż akurat chcesz, że
    ma maksymalizować hamowanie silnikiem w takim przypadku?
    Bieg na którym zazwyczaj hamuje się silnikiem przy zjeżdżaniu z górki,
    jest zdecydowanie nienaturalny, dużo niższy niż powinien być.

  • 30. Data: 2019-05-05 08:30:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 08:03, Cavallino pisze:

> [...]
    > Bieg na którym zazwyczaj hamuje się silnikiem przy zjeżdżaniu z górki,
    > jest zdecydowanie nienaturalny, dużo niższy niż powinien być.

    Pomyślałem, że może mieć jakiś czujnik poziomu
    i odbiera sygnały, że jest zjazd, gazu nie dodaję a prędkość rośnie
    i wtedy przerzuca na niższy bieg.