  • 21. Data: 2010-08-20 23:28:27
    Temat: Re: Silniki do łodzi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 23:14:50 +0200, Przemek V wrote:

    >Long Tail Boat (od tego długiego wału)
    >http://picasaweb.google.pl/niezlaazja/KambodzaITajl
    andia#5421629517473241266

    No, ale zaburtowym tego nazwac nie mozna :-)

    A tak swoja droga to mi wyglada na czterocylidrowego turbo diesla od
    ciezarowki.

    Tak sie nawet zastanawiam - czy oni tam maja szeroki dostep do
    amerykanskich silnikow, czy raczej z jakiejs japonskiej malolitrazowki
    ..

    J.

  • 22. Data: 2010-08-20 23:53:19
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    >
    > Tak sie nawet zastanawiam - czy oni tam maja szeroki dostep do
    > amerykanskich silnikow, czy raczej z jakiejs japonskiej malolitrazowki

    Montują wszystko ale raczej większe diesle bo te łodzie nie są do zabawy
    tylko pełnią taką funkcję jak busy albo auta dostawcze. Głównie motoryzacja
    tam jest japońskich korzeni. Głośne to wszystko jest jak diabli bo tłumiki
    są symboliczne.

  • 23. Data: 2010-08-22 21:12:10
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-08-20 09:53, Inead pisze:

    > Zdarzają się może nie zaburtowe ale zabudowane. Nie jest to najlepsze
    > rozwiązanie raczej taki półśrodek ale pływają ludzie i jakoś dająradę. W
    > PL najczęście pakowali do cięższych jachtów silniki diesla od Mercedesa
    > (był problem zasilania paliwem w przechyłach cos tam trzeba było
    > zmieniać). Nie mogły się równań z dedykowanymi Yanmarami czy Volbo Penta.

    nie tylko w Polsce, u naszych zachodnich sąsiadów też są/były popularne
    (np. http://www.marinediesel-arndt.de/public/)
    A kwestia czy się mogły równać czy nie - nie ta skala.
    Najmniejszy mercedesowski diesel to już jakby nie było kilkadziesiąt
    kilowatów, czyli już na spory jacht. A najczęściej używane Yanmary czy
    Volvo-Penta to zazwyczaj raptem kilkanaście kilowatów..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 24. Data: 2010-08-23 15:38:28
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Silnik samochodowy to kłopot m.in. wysokich obrotów.
    Silniki niskoobrotowe to m.in. od ciągników (np. Perkins - Ursus) lub ciężarówek
    (Andoria - Jelcz).

    -----

  • 25. Data: 2013-12-01 11:38:03
    Od: c...@g...com

    Silniki samochodowe używane w azji do napedzania łodzi nazywane Long Tail nie mają
    redukcji obrotów i nie muszą jej mieć ponieważ są tam inne śruby napędowe które
    działają powierzchniowo w zanurzeniu 70%-80% .
    Stosuje się reduktory obrotow ale wtedy trzeba dać dwa razy większą śrubę napędową i
    nie poprawia to prędkości tylko zużycie paliwa.
    Reduktory daje się do powolnych łodzi które mają za zadanie przewieźć dużo większy
    ładunek i spalić mniej paliwa.
    W wyścigach rganizowanych na napędach long tail nie używa się redaktorów obrotów,
    silniki używane są tylko 2suwowe ze względów na ich obroty, szybkość wchodzenia na
    obroty i mała wagę.
    Przeważnie ścigają się na Rotaxach i potrafią na silniku o pojemności 350cm3 osiągnąć
    prędkość 110km/h
    Jestem jedyną osobą w Polsce która zajmuje się napadami typu Long Tail i dobiera do
    nich silniki.
    przez zmiany klimatu i spadki wody jakie widać na Polskich rzekach mam coraz więcej
    klientów, a napędy Long Tail nie są tak wrażliwe na przeszkody w wodzie ponieważ wał
    ze śruba napędową przeslizguje sie po nich, niema też problemu z zasysaniem piachu
    przez system chłodzący silnika ponieważ stosuje się silniki chłodzone powietrzem.
    Najmniejsze napędy long tail posiadam do silników 2.5 Hp a najwieksze do 23Hp a cena
    kompletu z silnikiem waha się od 1900zl do 6000zl.
    Nawet najlepszy i najdroższy silnik zaburtowy Hondy nie da rady napędowi Long Tail na
    płytkiej rzece z dużą ilością przeszkód wodnych.
    Jeżeli jest ktoś zainteresowany to zapraszam do kontaktu Mariusz Cholewski Long Tail
    Polska tel. 508-818-109
    Można na YouTube zobaczyć moja 5.5 metrową indiańska łódź z napędem Long Tail
    wpisując : kanu z silnikiem Mariusz Cholewski

  • 26. Data: 2013-12-01 11:43:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cholewskimariusz,

    Sunday, December 1, 2013, 11:38:03 AM, you wrote:

    > Silniki samochodowe używane w azji do napedzania łodzi nazywane

    Spam zgłoszony do abuse Google.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2013-12-01 12:52:20
    Od: "stachu" <s...@m...kom>

    > Spam zgłoszony do abuse Google.

    ormowiec :P

  • 28. Data: 2013-12-01 13:33:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello stachu,

    Sunday, December 1, 2013, 12:52:20 PM, you wrote:

    > ormowiec :P

    W życiu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2013-12-01 14:45:38
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...peru>

    Dnia 2013-12-01 11:43, Użytkownik - RoMan Mandziejewicz napisał::

    > Spam zgłoszony do abuse Google.
    >
    > [...]

    No to oni już go załatwią. :-)))))
    --
    http://www.youtube.com/watch?v=joujh2jLL1A

  • 30. Data: 2013-12-01 15:40:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maurycy,

    Sunday, December 1, 2013, 2:45:38 PM, you wrote:

    > No to oni już go załatwią. :-)))))

    Jakby więcej wysłało zgłoszenie, to pacjent straciłby to konto i cały
    spam psu na budę.

    --
    Best regards,
    RoMan