-
1. Data: 2010-08-20 07:31:41
Temat: Silniki do łodzi
Od: PeJot <P...@o...pl>
Czołem.
Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki
zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
2. Data: 2010-08-20 09:11:15
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał
>
> czy silniki zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód
>
>
W Azji jako zaburtowych silnikow do lodzi uzywa sie prawie wylacznie
silnikow samochodowych - diesli, nawet szesciocylindrowych.
Maja wiec rodowod samochodowy, bo sa wyjete z aut :]
Pozdr
--
Hinek
-
3. Data: 2010-08-20 09:16:14
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: MichałG <g...@w...pl>
PeJot pisze:
> Czołem.
>
> Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki
> zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
> odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?
>
są tak inne, (kompaktowość, chłodzenie, moc jednostkowa itp )że
adaptacja typowego - nawet podobnego, jest mało realna. Oczywiście mogą
sie pojawić (jak zawsze w produktach jednej firmy) te same czesci i
rozwiązania.
Ale w połowie ubiegłego wieku i pożniej było jak piszesz... Ot choćby
'wspaniały' silnik "wicher" - prod Nowa Deba - to silnik motocykla WSK z
drobnymi poprawkami(chłodzenie)..
--
Pozdrawiam
-
4. Data: 2010-08-20 09:29:58
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: Yakhub <y...@g...pl>
Dnia Fri, 20 Aug 2010 07:31:41 +0200, PeJot napisał(a):
> Czołem.
>
> Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki
> zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
> odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?
Bardziej prawdopodobne mi się wydaje ich powinowactwo ze sprzętem
rolniczym.
--
Yakhub
-
5. Data: 2010-08-20 09:35:20
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 20 Aug 2010 09:11:15 +0200, Hinek wrote:
>Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał
>> czy silniki zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód
>W Azji jako zaburtowych silnikow do lodzi uzywa sie prawie wylacznie
>silnikow samochodowych - diesli, nawet szesciocylindrowych.
>Maja wiec rodowod samochodowy, bo sa wyjete z aut :]
Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy.
J.
-
6. Data: 2010-08-20 09:44:08
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 20 Aug 2010 07:31:41 +0200, PeJot wrote:
>Na marginesie wczorajszego odcinka "How it's made": czy silniki
>zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód, czy są to całkowicie
>odmienne konstrukcje, projektowane całkowicie od zera ?
W kraju to z uwagi na wielkosc szukalbym raczej w motorowerach
motocyklach, a wtedy kwestia chlodzenia.
W USA, przy ich zamilowaniu do mocy .. kto wie, choc przy ich
zamilowaniu do litrazu powatpiewam czy samochodowy silnik daloby sie w
dwie osoby zamocowac :-) Ale moze to silnik z rodowodem z japonskiej
malolitrazowki.
Czyli raczej malo wspolnego maja ze soba, choc pewne elementy moze z
jednego zrodla.
Te zaburtowe to dzis 4-suw, czy 2-suw ?
J.
-
7. Data: 2010-08-20 09:47:53
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
>
> Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy.
>
>
Tak. Zaburtowe. Podparte w srodku ciezkosci. Maja srube
na dluuugim wale i uchwyt do sterowania. Poszukaj obrazkow
z Azji z jakas rzeka. To naprawde powszechne rozwiazanie.
Pozdr
--
Hinek
-
8. Data: 2010-08-20 09:53:48
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: "Inead" <a...@g...pl>
"Hinek" <h...@t...pl> wrote in message news:4c6e2a92$1@news.home.net.pl...
> Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał
>>
>> czy silniki zaburtowe do łodzi mają jakiś samochodowy rodowód
>>
>>
> W Azji jako zaburtowych silnikow do lodzi uzywa sie prawie wylacznie
> silnikow samochodowych - diesli, nawet szesciocylindrowych.
> Maja wiec rodowod samochodowy, bo sa wyjete z aut :]
> Pozdr
Zdarzają się może nie zaburtowe ale zabudowane. Nie jest to najlepsze
rozwiązanie raczej taki półśrodek ale pływają ludzie i jakoś dająradę. W PL
najczęście pakowali do cięższych jachtów silniki diesla od Mercedesa (był
problem zasilania paliwem w przechyłach cos tam trzeba było zmieniać). Nie
mogły się równań z dedykowanymi Yanmarami czy Volbo Penta.
-
9. Data: 2010-08-20 09:55:02
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: PeJot <P...@o...pl>
J.F. pisze:
> Te zaburtowe to dzis 4-suw, czy 2-suw ?
Wczoraj pokazywali 4 suwy, 6 cylindrowe widlaki.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
10. Data: 2010-08-20 10:15:35
Temat: Re: Silniki do łodzi
Od: "Wojtek" <w...@o...pl>
Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
>Ot choćby
'wspaniały' silnik "wicher" - prod Nowa Deba - to silnik motocykla WSK
Było nieco inaczej. Silniki "Wicher" były produkowane w ZSRR i nie miały nic
wspólnego z WSK.
W PRL produkowano silniki "Warta", "Niesob", D-6 i te miały elementy wspólne
z silnikami do motocykla WSK.
Pozdrawiam