  • 21. Data: 2012-05-24 14:28:08
    Temat: Re: Sikacz sika...
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    ,pachnie,18350.html

    > A teraz ciekawostka. Kto jest organizatorem California Superbike School
    > w Polsce?

    > http://www.sbkschool.pl/contact

    > Pan owca.

    Siema Artur stary druhu;) Nie chce mi się odnosić do tego bezsensu nie
    mającego związku z faktami który tutaj wygenerowałeś w swej niepohamowanej
    frustracji;) Powiem jedynie, że trzeba mieć skrajnie niską wiedzę o rynku
    motocyklowym, żenująco niski poziom inteligencji, lub (do czego jestem
    skłonny się przychylić) skrajnie dużo złej woli, aby twierdzić że imprezy
    w Białej to konkurencja dla CSS. Po prostu nie wierzę, że w toku
    racjonalnego procesu myślowego doszedłeś do takiego wniosku. Niezależnie
    od przyczyn, które pchnęły Cię do wylewu tych żali udowodniłeś, że
    wszystkie moje uszczypliwe komentarze pod Twoim adresem w przeszłości były
    w pełni uzasadnione;)

    Pozdrawiam,
    Lovtza

  • 22. Data: 2012-05-24 14:32:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-24 13:38:28 +0200, AZ <a...@g...com> said:

    > BTW. Jakby komuś przyszło coś kupować w sklepie sikacza - kolega kupił
    > olej + filtr, chyba przez tydzień nie mieli tego oleju,

    Ależ co w tym dziwnego? Circa 95% sklepów internetowych u nas handluje
    niemal wyłącznie wirtualnym towarem, który ściągają dopiero po
    zamówieniu u nich.

    de Fresz

  • 23. Data: 2012-05-24 14:51:48
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-24 14:32, de Fresz pisze:

    > Ależ co w tym dziwnego? Circa 95% sklepów internetowych u nas handluje
    > niemal wyłącznie wirtualnym towarem, który ściągają dopiero po
    > zamówieniu u nich.

    jesli jasno o tym pisza, np w regulaminie to nic. Jesli natomiast udaja
    ze towar jest dostepny, ale tak na prawde moze byc dostepny za tydzien
    to juz bucowa i sklepik jest dla mnie spalony.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 24. Data: 2012-05-24 15:15:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-24 14:51:48 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > jesli jasno o tym pisza, np w regulaminie to nic. Jesli natomiast udaja
    > ze towar jest dostepny, ale tak na prawde moze byc dostepny za tydzien
    > to juz bucowa i sklepik jest dla mnie spalony.

    Znakomita większość łże w żywe oczy (znaczy w słuchawkę bardziej).
    "Mamy fyfnaście tysięcy artykułów w ofercie i w związku z tym trzymamy
    wszystko w zewnętrznym magazynie za miastem" (to autentyk, z Agito i
    paru podobnych). Wychodząc z Twojego założenia - nie za bardzo jest
    gdzie robić zakupy w polskim necie. Co gorsza to podejście pomału
    rozprzestrzenia się również na alledrogo.

    de Fresz

  • 25. Data: 2012-05-24 15:56:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Łowco,
    Powiedz mi, czemu w artykule wysnuwasz wniosek, że skoro impreza nie ma
    błogosławieństwa PZM, to z automatu jest nielegalna?

    Jak się uprzesz, że tak nie napisałeś, to poszukam cytatu.

    Gdzie jest napisane w przepisach, że organizator musi zapewnić najwyższe
    z wyobrażalnych standardy bezpieczeństwa, aby nie pójść do więzienia w
    razie wypadku? - Też taka sugestia jest w Twoim tekście.

  • 26. Data: 2012-05-24 16:41:26
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    Marcin N napisal

> [...]

    > z wyobrażalnych standardy bezpieczeństwa, aby nie pójść do więzienia w
    > razie wypadku? - Też taka sugestia jest w Twoim tekście.

    Co do pierwszej rzeczy. Napisałem, że legalność takich wyścigów jest
    dyskusyjna, a nie że z automatu są nielegalne. Moim zdaniem organizacją
    wyścigów powinny zajmować się osoby z doświadczeniem, z odpowiednimi
    uprawnieniami (np. sędziów sportowych), itd. To nie musi być PZM, można
    założyć swoją federację, ubezpieczyć się, zebrać odpowiednich ludzi i
    robić amatorski puchar. Takie jest moje zdanie.

    Co do drugiej rzeczy. Nie jest napisane nigdzie wprost, że na lotnisku w
    Białej nie można organizować wyścigów. Ale organizator w przypadku wypadku
    zawsze ponosi odpowiedzialność i to sąd w decyduje czy zabezpieczenie było
    odpowiednie. Moim zdaniem - to nie są warunki do wyścigów. Zobacz jak to
    wygląda w praktyce:
    http://time4men.pl/prawo/odpowiedzialnosc-organizato
    ra-imprezy.html
    Organizator może dostać po tyłku, nawet za rzeczy, za które teoretycznie
    nie odpowiada.

  • 27. Data: 2012-05-24 16:45:21
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-24 14:18, Lovtza pisze:
    > duddits napisal

    > Niestety okazuje się, że jesteś jednym z niewielu tutaj, którzy potrafią
    > czytać ze zrozumieniem. Badania dowodzą, że 70% ludzi nie rozumie
    > wiadomości oglądanych w TV... trudno, musimy jakoś z tym żyć...:)

    Jedyny któremu chciało się przebrnąć do końca,jak widzę nie nie nie do
    połowy, a dalej nuda to nie chce mi się(jak i większości) na samym końcu
    doczytać że może jednak tak.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 28. Data: 2012-05-24 17:10:04
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    > Jedyny któremu chciało się przebrnąć do końca,jak widzę nie nie nie do
    > połowy, a dalej nuda to nie chce mi się(jak i większości) na samym końcu
    > doczytać że może jednak tak.

    Celnie zdiagnozowałeś istotę problemu. Doczytać wielu osobom się nie chce,
    ale zabierać i pisać bzdury, to już jak najbardziej tak:)

  • 29. Data: 2012-05-24 17:47:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-24 16:41:26 +0200, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:

    > Co do pierwszej rzeczy. Napisałem, że legalność takich wyścigów jest
    > dyskusyjna, a nie że z automatu są nielegalne.

    Takie wyścigi są bezdyskusyjnie legalne. Jeśli twierdzisz inaczej,
    poproszę linka do ustawy lub innego obowiązującego aktu prawnego.

    > Moim zdaniem organizacją wyścigów powinny zajmować się osoby z doświadczeniem,

    Między "moim zdaniem powinny", a "prawo nakłada obowiązek" jest ta
    drobna, dla niektórych trudno zauważalna różnica, która sprawia, że
    wyścigi tak czy siak będą się odbywały dotąd, dopóki będą się
    znajdowali chętni do brania w nich udziału.

    > z odpowiednimi uprawnieniami (np. sędziów sportowych), itd.

    Uprawnienia sędziów dotyczą wyłącznie związków, które je wydały (i
    organizacji z nimi powiązanych), nigdzie nie ma obowiązku
    przynależności organizatora imprezy sportowej (oraz jej uczestników) do
    jakiegokolwiek związku, więc sędzią organizator może mianować szwagra
    lub swoją babcię. Nie podoba się - nie startuj.

    > To nie musi być PZM,

    To w ogóle nic nie musi.

    > można założyć swoją federację,

    Można, nie trzeba.

    > ubezpieczyć się,

    To już sprawa organizatora, rozsądny - ubezpieczy się od OC tak czy siak.

    > zebrać odpowiednich ludzi

    Faktycznie, lepiej niż nieodpowiednich.

    > i robić amatorski puchar.

    A to jeszcze będzie amatorski?

    > Nie jest napisane nigdzie wprost, że na lotnisku w Białej nie można
    > organizować wyścigów.

    Oczywiście, że nie jest. Homologacje na tory wyścigowe to wymysł
    najróżniejszych federacji i innych związków, AFAIK prawo nic takiego
    nie wymaga. Podobnie zresztą jak przy imprezach offroadowych. Też
    zamierzasz odsądzać od czci i wiary organizatorów wszelakic CC, którzy
    również nie mają na te kawałki łąk, czy innych żwirowni żadnych
    homologacji?
    BTW, ciekawe czy na Isle of Man mają homologację na swoje drogi? Bo
    może nikt im nie powiedział, że od 100 lat organizują nielegalne
    wyścigi? ;-)

    > Ale organizator w przypadku wypadku zawsze ponosi odpowiedzialność

    Nie "zawsze", a wtedy gdy:
    a) tak uzna prokurator lub
    b) ktoś go pozwie w sprawie cywilnej.

    > i to sąd w decyduje czy zabezpieczenie było odpowiednie. Moim zdaniem -
    > to nie są warunki do wyścigów. Zobacz jak to wygląda w praktyce:
> [...]

    1. Pozew cywilny.
    2. Sąd niższej instancji (co w naszym pięknym kraju oznacza, że wyrok
    tam wydany wcale nie musi mieć wiele wspólnego z prawem lub zdrowym
    rozsądkiem).

    > Organizator może dostać po tyłku, nawet za rzeczy, za które
    > teoretycznie nie odpowiada.

    Bo już organizator imprezy błogosławionej przez PZM, czy inną Poważną
    Federację nie może dostać po tyłku...

    de Fresz

  • 30. Data: 2012-05-24 18:17:37
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    > Bo już organizator imprezy błogosławionej przez PZM, czy inną Poważną
    > Federację nie może dostać po tyłku...

    Oczywiście, że może. Wystarczyło przyjrzeć się temu, jak szczegółowa i
    drobiazgowa kontrola była po wypadkach śmiertelnych na torze w Poznaniu. A
    przecież tam jest zupełnie inny poziom zabezpieczania tyłów...