  • 21. Data: 2010-06-22 17:19:26
    Temat: Re: Sie pochwale filmem tym razem
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <lrem> napisał

    > Bo Chrome z reguły nie musi korzystać z flasha żeby je odtworzyć.

    Dokładnie.
    Tyle, że html5, jak widzę, nie ma możliwości przełączenia się na mono.
    O cholera, pospieszyłem się z zachwytami nad Chrome, 720p na FS i jest
    kiszka.

    adam

  • 22. Data: 2010-06-22 19:12:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mam Ci przyłożyć tym kawałkiem folii lentikularnej który mam
    > pod ręką (i nie wiedzieć czemu w całej .pl "wywiało", poza
    > małymi kawałeczkami na allegro nie widzę), znaczy za to że
    > po ludzku nie gadasz? ;)

    :)

    > Przyjąłem.
    > Poproszę modele i opinie - z tego co widziałem o monitorach Hyundaya
    > ("zwykłych pecetowych" o tej konstrukcji), ktoś się skarżył na to że
    > widać "seperację" - ale to być może z powodu tylko dwu ujęć, z kolei
    > przypuszczam że ramka nie obsługuje więcej... (o ile wiem "fachowe"
    > folie są nakładane na więcej niż 2 "cięte" obrazy, rzędu 5 czy 7).

    To co mam to jakieś chińskie cuś, oem w każdym razie prototypowy. Ale
    fuji takie robi, toshiba i chyba nie tylko.
    To moje ma przeplot parzysty (linia-linia), a więc folia jest dwufazowa
    i składa się z pryzmatów trójściennych.

    > A to chyba tylko jak ktoś nie jest przyzwyczajony do ostrzenia nie tam
    > gdzie patrzy? ;) (na dobrą sprawę folia nie musi być aż *tak* widoczna,
    > aby to przeszkadzało?)

    To nie ten powód, chodzi raczej o to, iż plany nie mogą być zbyt
    rozwalone, bo efekt zanika - stąd osadzanie symetryczne względem
    jakiegoś tam środka.

    > ...takoż mam, nawet mi sprzedawca dorzucił do wielopacku jakąś dziwniejszą
    > kombinację jak poprosiłem :)
    > Ale... ale do "okularowej" wersji raczej tym wynalazkom (mam na myśli
    > z filtrami barwnymi) trochę brakuje, nie uważasz?

    Za to jest tania i nie wymaga niczego nowego poza patrzałkami za złotówkę.
    Red-cyan jest bardzo fajny, ale praktycznie morduje kolor. Właściwie
    najlepiej oglądać wyłącznie b-w. Seperacja za to jest znakomita i ma
    sporą tolerancję na monitory.
    Po drugiej stronie stoi amber-blue (zwany jako colorcode). Jako jedyny
    przenosi dobrze kolor, ale ciężko go zestroić. Akomodacja trwa długo (z
    minutę). Jednakże efekty mogą być znakomite, jak ktoś ma takie okularki,
    niech rzuci okiem na te laski:
    http://www.colorcode3d.com/What.html
    Zieleń stoi gdzieś w środku i na youtube mam przesłuchy. Zieleń (z
    czerwienią) ma za to podobną luminancję na obu oczach i jest najmniej
    męczący. Kolor przenosi jak orwo film, jak się zrobi korekcję to znowu
    rosną przesłuchy.

    Są też wynalazki dziwne, np. szaro - bardziej szary - działa na wiarę
    raczej. Gify animowane i odpowiedniki ''z sieczką'' dla filmu no i
    oczywiście polaryzatory, których z kartonu nie kupimy :)

    Są jeszcze złożone widmowo okularki (dolby), ale drogie i nie wydaje mi
    się, że bez kalibracji monitora będzie to sprawnie działać.

    > No cóż, chwilowo nie widać aby producenci zechcieli zrobić "zrzutkę"
    > na freewarowy publiczny jednolity standard.

    Kurde, tyle pięknych nowoczesnych kodeków, a standardem wciąż fleszowa
    kupa...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2010-06-22 19:13:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Powiedz jeszcze: jaka baza?

    13cm bodajże - pół metra. Zależy od ujęć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /największą krzywdę religiom robią wierzący/

  • 24. Data: 2010-06-22 19:17:22
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-22 14:35, l...@l...localdomain pisze:
    > No i niestety nie ma większych szans na rozwiązanie tego wszystkiego.
    > Nie bez poważnej zmiany prawa patentowego w USA.

    Niekoniecznie. VP8 jest swiatelkiem w tunelu na wojne h264 vs. theora.
    Ale co sie okaze to zobaczymy...

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 25. Data: 2010-06-22 19:34:05
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wilkiem i zającem? Więc taką folię zakładamy na lcd i dla jednego oka wpuszcza
    > piksele parzyste, dla drugiego nieparzyste. Takie kilkucalowe ramki na zdjęcia,
    > już dostępne, właśnie wymagają dość konkretnych obrazów 3D, bo są ograniczone -
    > obraz widać z wąskiego kąta, a baza nie może szaleć (środkiem bazy jest środkowy
    > plan, a nie jak zwykle ostatni).

    > Na takiej właśnie ramce, którą chwilowo od pół roku mam w domu. Ale potrafię też
    > ''w locie'' na crossview, a poza tym mam paczkę różnych okularów z allegro.

    mialem okazje widziec te ramke u Janka na zywo z tym filmem. To jest lipa
    na razie. Film bardzo OK ale ramka to lipa. Nie wiem w jakim kierunku
    potoczy sie to cale 3D ale TV z okularami to tez lipa jest. Jeszcze poczekamy
    troche na cos z prawdziwego zdarzenia.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 26. Data: 2010-06-22 21:00:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010, Janko Muzykant wrote:

    > To moje ma przeplot parzysty (linia-linia), a więc folia jest dwufazowa i
    > składa się z pryzmatów trójściennych.

    Thx.

    > Zieleń stoi gdzieś w środku i na youtube mam przesłuchy.

    Hm... przewidy ;)

    > Są jeszcze złożone widmowo okularki (dolby), ale drogie i nie wydaje mi się,
    > że bez kalibracji monitora będzie to sprawnie działać.

    Nazwę spotkałem, konstrukcji się nie przyglądałem, możesz słowo zapodać
    co to owe "złożenie widmowe"?
    Pocięcie widma na więcej kawałków, aby do oczu dochodziło "z przeplotem"
    po widmie?

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-06-22 21:06:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010, Roger from Cracow wrote:

    > mialem okazje widziec te ramke u Janka na zywo z tym filmem. To jest lipa
    > na razie. Film bardzo OK ale ramka to lipa.
    > Nie wiem w jakim kierunku
    > potoczy sie to cale 3D ale TV z okularami to tez lipa jest.

    Słowo komentarza poproszę.
    Znaczy *dlaczego* lipa :)

    Na moje oko, okulary z monitorem 120Hz++ są co najwyżej niewygodne,
    i w tej kategorii zgoda, ale wynik "optyczny" wstawiłbym między
    niezły a dobry. Z dokładnością do rozdzielczości monitora i zakładając
    że obraz nie ma mniej.
    Może TV ma po prostu za małą rozdzielczość?

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-06-22 22:00:49
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4c210c60$0$17105$65785112@news.neostrada.pl>,
    Mateusz Papiernik nabazgrał:

    > Niekoniecznie. VP8 jest swiatelkiem w tunelu na wojne h264 vs. theora.
    > Ale co sie okaze to zobaczymy...

    Światełkiem może być najwyżej dział prawny Google. Bo jak wynika z analizy
    przeprowadzonej w tygodniu publikacji (przez developera x264, do zgooglania),
    VP8 to taka biedniejsza wersja h264. Zbyt podobne by twierdzić, że patenty
    od h264 się tego nie imają. Ale to tylko opinia eksperta od kodeków,
    prawnicy mogą twierdzić co innego ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie

  • 29. Data: 2010-06-22 22:59:14
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-23 00:00, l...@l...localdomain pisze:
> [...]
    > VP8 to taka biedniejsza wersja h264. Zbyt podobne by twierdzić, że patenty

    O, ciekawe - dzieki. Nie dotarlem do tych informacji, prawde mowiac nie
    interesowalem sie tematem glebiej.

    > Ale to tylko opinia eksperta od kodeków, prawnicy mogą twierdzić co innego ;)

    Bardzo dobre pytanie - jak zadales temat, to odrobie prace domowa i przy
    najblizszej okazji sprobuje poszukac materialow na ten temat i sie
    doksztalcic :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 30. Data: 2010-06-22 22:59:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    l...@l...localdomain napisal:
> [...]
    > VP8 to taka biedniejsza wersja h264. Zbyt podobne by twierdzić, że patenty
    > od h264 się tego nie imają. Ale to tylko opinia eksperta od kodeków,

    No to Amerykanie mają problemy, a my w Europie na szczęście nie ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek