  • 31. Data: 2010-06-22 23:28:19
    Temat: Re: Sie pochwale filmem tym razem
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1006222301400.2524@quad..
    .

    > Słowo komentarza poproszę.
    > Znaczy *dlaczego* lipa :)
    >
    > Na moje oko, okulary z monitorem 120Hz++ są co najwyżej niewygodne,
    > i w tej kategorii zgoda, ale wynik "optyczny" wstawiłbym między
    > niezły a dobry. Z dokładnością do rozdzielczości monitora i zakładając
    > że obraz nie ma mniej.
    > Może TV ma po prostu za małą rozdzielczość?

    minęło trochę czasu od tej prezentacji i zostały mi w pamięci tylko wrażenia.
    Widziałem 3D ale głowa na wprost z aptekarsko - zegarmistrzowską precyzją,
    poza tym ramka była chyba baardzo wrażliwa na pochylenia na boki.
    Rozdzielczość też sporo pozostawiała do życzenia. Może Janko niech coś
    więcej krytycznie napisze.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 32. Data: 2010-06-23 06:06:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > poza tym ramka była chyba baardzo wrażliwa na pochylenia na boki.
    > Rozdzielczość też sporo pozostawiała do życzenia. Może Janko niech coś

    No niestety, kąt dość wąski, a rozdzielczość 800x480 (którą przy stereo
    należy w poziomie podzielić na dwa) przy ośmiu calach nie rozpieszcza.
    Ot, taki gadżet na razie...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2010-06-23 06:10:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Nazwę spotkałem, konstrukcji się nie przyglądałem, możesz słowo zapodać
    > co to owe "złożenie widmowe"?
    > Pocięcie widma na więcej kawałków, aby do oczu dochodziło "z przeplotem"
    > po widmie?

    Tak, najprawdopodobniej dzieli się każdą z trzech składowych RGB na
    części i każda wpada jednym okiem. Daje do dobre odwzorowanie koloru.
    Niestety, nie znalazłem dokładniejszego opisu metody.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 34. Data: 2010-06-23 06:51:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > 13cm bodajże - pół metra. Zależy od ujęć.

    A od czego konkretnie to zależy?
    Od ogniskowej?

    --
    Mirek

  • 35. Data: 2010-06-23 06:56:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > A od czego konkretnie to zależy?
    > Od ogniskowej?

    Wtórnie, a przede wszystkim od odległości planów (właściwie pierwszego).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

  • 36. Data: 2010-06-23 07:10:55
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 08:10:15 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Tak, najprawdopodobniej dzieli się każdą z trzech składowych RGB na
    >części i każda wpada jednym okiem. Daje do dobre odwzorowanie koloru.
    >Niestety, nie znalazłem dokładniejszego opisu metody.
    Chyba o to chodzi:
    http://www.stereoscopy.com/faq/interference-filters.
    html
    w kinach to jest znane jako Dolby 3D
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 37. Data: 2010-06-23 07:13:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Chyba o to chodzi:
    > http://www.stereoscopy.com/faq/interference-filters.
    html
    > w kinach to jest znane jako Dolby 3D

    O, nareszcie wykresik. Czyli w sumie miałem rację (a za patent nikt mi
    nie zapłacił :( )

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 38. Data: 2010-06-23 07:27:31
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Chyba o to chodzi:
    > http://www.stereoscopy.com/faq/interference-filters.
    html
    > w kinach to jest znane jako Dolby 3D

    Ale to chyba bardzo ciężko zaimplementować w istniejących monitorach -
    obojętne CRT czy LCD.
    Właściwie należałoby by zrobić panel z 6 rodzajami filtrów albo jeszcze
    lepiej dać 6 LEDów na piksel.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 39. Data: 2010-06-23 07:48:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 09:27:31 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >obojętne CRT czy LCD.
    >Właściwie należałoby by zrobić panel z 6 rodzajami filtrów albo jeszcze
    Bo ja wiem, problem jest z wielkością mieszkania aby taką wirującą
    tarczę z filtrami przyczepić do 40-50 calowego telewizora: ;)
    http://www.dolby.com/professional/solutions/cinema/3
    d-digital-cinema.html

    W praktyce potrzebujesz TV z podwojonymi pikselami, gdzie nad
    pierwszym jest filtr L nad drugim P i raz pracuje piksel L a raz P.

  • 40. Data: 2010-06-23 07:56:57
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

> [...]
    > na razie. Film bardzo OK ale ramka to lipa. Nie wiem w jakim kierunku
    > potoczysieto cale 3D ale TV z okularami to tez lipa jest. Jeszcze poczekamy

    a ja się nie zgadzam, na moim tv z okularkami oglądanie filmów 3d to
    czysta przyjemność. Ewentualnie jak ktoś przesadzi z separacją, to
    wtedy ciężko się skupić i widać po prostu rozjechany obraz a nie 3d.
    Okularki kolorowe nie dają takiego efektu jak tv i dodatkowo fałszują
    kolorki, choć niewątpliwą zaletą jest to, że działają z każdym
    wyświetlaczem :)
    Inna zupełnie sprawa to to, że to 3d z filmów nie ma nic wspólnego z
    oglądaniem tego samego na żywo.
    pozdrawiam Krzysiek
    ps. mam plazme samunga 42'' a do tego stare okularki elsa revelator na
    kabelku