  • 1. Data: 2010-06-17 18:26:49
    Temat: Serwer do backupu - co polecacie?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Szukam serwera do backupu - pojemność 4T w RAID5 w cenie około 5k.
    Wstępnie znalazłem coś takiego: http://tinyurl.com/39t2rgu do tego
    dołożyłbym 3 dyski 2T i spiął w RAID5. Produkt obecnie jest niedostępny.
    Może znacie coś podobnego w podobnej cenie? Poza tym, ma to jakieś wady?
    Backup byłby wykonywany na tym z 15 końcówek i 3 serwerów:
    1. Novell Netware - serwer plików
    2. Windows 2000 Terminal Serwer - serwer terminali i plików
    3. Windows 2003 Serwer - serwer plików i baz danych

  • 2. Data: 2010-06-17 19:09:34
    Temat: Re: Serwer do backupu - co polecacie?
    Od: zenek <z...@o...pl>

    BQB pisze:
> [...]
    > 2. Windows 2000 Terminal Serwer - serwer terminali i plików
    > 3. Windows 2003 Serwer - serwer plików i baz danych

    W tym wypadku za wolny procesor, przy duzej ilosci pps nie bedzie
    wyrabial jak na moj gust i do tego tylko pamieci SDRAM.

  • 3. Data: 2010-06-17 19:26:00
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 20:26:49 +0200, BQB napisał(a):

> [...]
    > 2. Windows 2000 Terminal Serwer - serwer terminali i plików
    > 3. Windows 2003 Serwer - serwer plików i baz danych

    Może NETGEAR ReadyNAS PRO RNDP6350. Wbudowane 3 dyski 500 GB wyjmiesz i
    zamienisz na 6 x 1 TB lub większe. Tyle że to trochę przekroczy
    zakładany budżet.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 4. Data: 2010-06-17 22:43:22
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    zenek pisze:

    > W tym wypadku za wolny procesor, przy duzej ilosci pps nie bedzie
    > wyrabial jak na moj gust i do tego tylko pamieci SDRAM.

    Ale on nie ma wyrabiać, tylko robić kopię - nic więcej, co z tego, że
    tam SDRAM siedzi? A procesor niby czemu za wolny? I pps to skrót od?

  • 5. Data: 2010-06-18 09:18:43
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    JBQB pisze:
> [...]
    > 2. Windows 2000 Terminal Serwer - serwer terminali i plików
    > 3. Windows 2003 Serwer - serwer plików i baz danych

    Backup na dyskach zamazywalnych?
    Wow :)
    Nie boisz sie?

  • 6. Data: 2010-06-18 09:51:56
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 18-06-2010 o 11:18:43 Jacek <m...@s...pl> napisał(a):

    > Backup na dyskach zamazywalnych?
    > Wow :)
    > Nie boisz sie?

    A robiłeś kiedyś backup na nośniku niezamazywalnym?

    --
    Brak sygnaturki.

  • 7. Data: 2010-06-18 13:34:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
> [...]
    > Może znacie coś podobnego w podobnej cenie? Poza tym, ma to jakieś wady?
    > Backup byłby wykonywany na tym z 15 końcówek i 3 serwerów:

    Wade ma taka, ze w przypadku nieszczesliwej awarii zasilania, pozaru,
    zalania albo kradziezy, backupu miec nie bedziesz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-06-18 14:53:48
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    >Wade ma taka, ze w przypadku nieszczesliwej awarii zasilania, pozaru,
    >zalania albo kradziezy, backupu miec nie bedziesz.
    Jeśli to będzie NAS to można go wystawić :
    - wysoko by nie zalało
    - zabezpieczyć UPSem
    - zabezpieczyć przed kradzieżą
    - daleko od serwera by nie spłonął razem z nim
    Powyższe rady są identyczne dla wszystkich nośników, mam Netgeara i walczę w
    szybkością transmisji, reszta zalet jest nie do pokonania.
    Piotr

  • 9. Data: 2010-06-18 15:00:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PP" <p...@w...pl> wrote in message news:hvg1af$96k$1@news.vectranet.pl...

    > Jeśli to będzie NAS to można go wystawić :
    > - wysoko by nie zalało

    Zaleje sufit i co zrobisz?

    > - zabezpieczyć UPSem

    - Znasz taki gwarantujacy 100% ochrony?

    > - zabezpieczyć przed kradzieżą

    Lancuchem do kaloryfera?

    > - daleko od serwera by nie spłonął razem z nim

    I kopac kilkaset metrow swiatlowodu miedzy budynkami (zakladajac, ze firma z
    15 komputerami ma dostepnych kilka budynkow)

    > Powyższe rady są identyczne dla wszystkich nośników, mam Netgeara i walczę
    > w szybkością transmisji, reszta zalet jest nie do pokonania.

    Na widok powyzszych kazde powazne przedsiebiorstwo, ktoremu zalezy na danych
    postuka sie w czolo.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-06-18 15:06:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 18.06.2010 15:34, kamil wrote:

    > "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
    >
    > Wade ma taka, ze w przypadku nieszczesliwej awarii zasilania, pozaru,
    > zalania albo kradziezy, backupu miec nie bedziesz.

    To replikuj rownolegle dane do innej serwerowni, a dane trzymaj na
    zaszyfrowanym urzadzeniu blokowym.

    Koszt tanszy niz skrzynka w banku, ktora tez moze zostac zalana lub sie
    spalic... A czas dostepu nieporownywalnie szybszy, niz jakakolwiek tasma.

    --
    Tomasz Chmielewski