  • 1. Data: 2010-06-17 15:16:05
    Temat: Pomysł na laptopa do kupienia
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Borykam się z problemem trudnym do rozwiązania - zakup laptopa
    wydajnego, praktycznego i energooszczędnego.

    1. Pod hasłem "wydajny" już od dawana nie znajdują się gry a raczej
    edycja wideo, matlaby, grafika 3D i temu podobne - dlatego karta
    graficzna może być słabsza. Laptop byłby również częścią komputera
    "stacjonarnego", po wpięciu w większy monitor i całą resztę kabelków
    (może stacja dokująca?).

    2. Przenośny, bo istnieje potrzeba czasem w podróży grzebać trochę po
    SSH, zrobić jakąś grafikę na szybko, w pracy najlepiej obyć się bez
    zasilacza i wrócić na naładowanie do domu - dlatego 8 godzin na
    baterii to minimum. Kompaktowy też powinien być... ale z "niemałym"
    ekranem (powyżej 13 cali)

    3. Praktyczny... bo tak i już :)

    Najbliżej ideału byłoby skrzyżowanie MacBook Air z MacBook Pro na i7
    ale przeraża mnie zarówno cena jak i system na nich zainstalowany.
    Jest coś w przystępnej cenie, co byłoby wydajne, przenośne i
    praktyczne?

    Pominąłem oczywistości: obowiązkowo Bluetooth, Wifi, przynajmniej
    jeden port USB, LED-owa matryca.

    Z góry dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2010-06-17 16:27:35
    Temat: Re: Pomysł na laptopa do kupienia
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    Acer Aspire Timelinex 4820T
    10h na baterii, 2799 zł
    karta graf- Radeon HD 5650

  • 3. Data: 2010-06-17 20:56:22
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    On 17 Cze, 18:27, "aaaa" <a...@a...com> wrote:
    > Acer Aspire Timelinex 4820T
    > 10h na baterii, 2799 z?
    > karta graf- Radeon HD 5650

    Widzę, że ciężko (jeszcze) to dostać. A 5820T jest już troszkę za duży
    i za ciężki... widzę też brak Bluetooth.

  • 4. Data: 2010-06-17 21:05:27
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Jasko Bartnik pisze:

    > 3. Praktyczny... bo tak i już :)
    >
    > Najbliżej ideału byłoby skrzyżowanie MacBook Air z MacBook Pro na i7
    > ale przeraża mnie zarówno cena jak i system na nich zainstalowany.

    A cóż Cię w Snow Leopardzie przeraża? Brak gier?
    We wrześniu będzie 3 lata jak OSX używam i nie wyobrażam sobie powrotu
    do Windows...
    ;)

    > Jest coś w przystępnej cenie, co byłoby wydajne, przenośne i
    > praktyczne?

    Przystępna cena to szerokie pojęcie...
    ;)

    > Pominąłem oczywistości: obowiązkowo Bluetooth, Wifi, przynajmniej
    > jeden port USB, LED-owa matryca.

    To zamiast Air'a weź MacBook Pro w wersji 13 cali, jeśli zbyt drogo masz
    jeszcze tańszego, "zwykłego" MacBooka White.
    Ale teraz w związku z wejściem nowego modelu (2,4GHz), starsze wersje
    (2,26GHz) schodzą w niższych cenach.

    Oczywiście jeśli 13tka jest zbyt mała masz 15tkę, ale i cena odpowiednio
    wyższa.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 5. Data: 2010-06-17 21:24:13
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    On 17 Cze, 23:05, Kuba <q...@o...pl> wrote:

    > A c Ci w Snow Leopardzie przera a? Brak gier?
    > We wrze niu b dzie 3 lata jak OSX u ywam i nie wyobra am sobie powrotu
    > do Windows...
    > ;)

    Nie tam - czasem jakiegoś "flasha" pomęczę z nudów. A Leopard mnie
    najzwyczajniej przeraża - już chociażby dlatego, że moja uczelnia nie
    udostępnia Matlaba na ten system, a to moje główne narzędzie pracy.
    Już wystarczył mi szok, że wraz z uaktualnieniem do Windows 7 zniknął
    jeden z moich toolboxów do UDP.

    > Przyst pna cena to szerokie poj cie...
    > ;)

    Prawda. Ale chodziło mi o znalezienie jakiegoś złotego środka, bo
    najmocniejsze MacBook-i to wydatek ponad 10 tys. złotych, a to już
    mocno przekracza mój budżet :) Wystarczyłby ten zwykły Air za "trzy z
    kawałkiem", gdyby trzymał baterię tyle co Pro i miał jego procesor.

    > Oczywi cie je li 13tka jest zbyt ma a masz 15tk , ale i cena odpowiednio
    > wy sza.

    Właśnie 13" wydaje się być optymalne - akurat nadaje się do walnięcia
    się wieczorem na kanapie. Mac to tylko propozycja, bo to - do niedawna
    - jedyny mocny komputer z żywotną baterią, który znałem :) Teraz mam
    chrapkę na Acer-a 3820TG.

  • 6. Data: 2010-06-17 21:37:11
    Temat: Re: Pomys3 na laptopa do kupienia
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    >Widzę, że ciężko (jeszcze) to dostać. A 5820T jest już troszkę za duży
    >i za ciężki... widzę też brak Bluetooth.

    Bo to nówka opisana w lipcowym PC Worldzie, ale lada dzień będzie.

    Bluetooth:
    http://allegro.pl/item1083331599_micro_bluetooth_usb
    _2_0_erd_3mbps_uwaga_gratis.html

  • 7. Data: 2010-06-17 21:38:10
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 17 Cze, 16:16, Jasko Bartnik <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > praktyczne?
    >
    > Pominąłem oczywistości: obowiązkowo Bluetooth, Wifi, przynajmniej

    moze jakis Dell? np seria latitude e5x00/6x00? w standardzie (w serii
    6x00) jest 3 letnia gwarancja nbd.

  • 8. Data: 2010-06-17 21:49:37
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Jasko Bartnik pisze:

> [...]
    > udostępnia Matlaba na ten system, a to moje główne narzędzie pracy.
    > Już wystarczył mi szok, że wraz z uaktualnieniem do Windows 7 zniknął

    Ummm, przecież Snow Kotek ;) ma w standardzie BootCamp'a, więc Windowsa
    dowolnego zawsze możesz zainstalować - o ile np. Parallels Desktop nie
    załatwi sprawy...

> [...]
    > mocno przekracza mój budżet :) Wystarczyłby ten zwykły Air za "trzy z
    > kawałkiem", gdyby trzymał baterię tyle co Pro i miał jego procesor.

    A musi być "naj naj"?
    ;)
    Przecież nowy model 13tki MPB (2,4) kupisz za 5000PLN brutto bez 1 PLN
    ;) a MB White (2,26) za 4000PLN.
    Popatrz sobie na stronce iSpota.

> [...]
    > się wieczorem na kanapie. Mac to tylko propozycja, bo to - do niedawna
    > - jedyny mocny komputer z żywotną baterią, który znałem :) Teraz mam

    Hmmm, ja tam jednak Maka wolę. Raz że system, 2 że aluminiowe unibody a
    3 że całokształt.
    ;)

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 9. Data: 2010-06-17 22:30:05
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    > moze jakis Dell? np seria latitude e5x00/6x00? w standardzie (w serii
    > 6x00) jest 3 letnia gwarancja nbd.

    Chyba za ciężkie i zbyt krótko trzymają na baterii. Idąc tropem Asus-a
    trafiłem na UL30JT - jest to warte swojej ceny (w wersji i5-520um (2 x
    1,06 - 1,86 GHz) i 4GB ramu w cenie 3500 zł)?

  • 10. Data: 2010-06-18 06:55:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]
    > praktyczne?
    >
    > Pominąłem oczywistości: obowiązkowo Bluetooth, Wifi, przynajmniej

    Asus z serii UL50. Chyba nie ma BT, ale możesz kupić wersję micro na usb.