  • 31. Data: 2010-06-21 14:30:54
    Temat: Re: Serwer do backupu - co polecacie?
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik kamil napisał:

    > wiec powiedzmy
    > ze wiem troche o temacie i pomysly budzetowego NASa na regale zeby nie
    > zalalo uwazam za dosc zabawne..

    Powiem ci tak - nei kazdy jest duza korporacja. Sa tez male firmy.
    KAzdy dobiera rozwiazanie do potrzeb i mozliwosci.

    Lepiej miec backup w regale, nie znie miec go wcale

    Lepiej jest meic backup w sejfie i na regale, niz tylko na regale

    Lepiej jest miec... itd...

  • 32. Data: 2010-06-21 19:40:04
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > No widzisz, tak malo wiesz na pewne tematy, a sie wypowiadasz...

    Typowy bulgot internetowy.. a moze jakies konkrety?

  • 33. Data: 2010-06-21 20:24:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 21.06.2010 21:40, Jacek wrote:

    > Typowy bulgot internetowy.. a moze jakies konkrety?

    To byla taka luzna uwaga do twojego typowego bulgotu internetowego, bez
    konkretow, ktory zaprezentowales wczesniej w
    <hvn60l$l3p$1@node2.news.atman.pl>.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 34. Data: 2010-06-21 21:04:18
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    kamil pisze:

    > "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> wrote in message

    > Niech moze kolega BQB zajmie glos, ale z ilosci systemow do backupowania
    > wnioskuje, ze to jakies male biuro a nie firma z oddzialami na calym
    > swiecie i serwerami pod kontrola ESX z replikacja w centrach na drugim
    > koncu swiata.

    Firma nie jest duża, ma dwie lokalizacje w jednym mieście, serwerownia
    jest w jednym miejscu. Jak firma pójdzie z dymem, to dane jej nie będą
    potrzebne. Jednakże, planowane jest w przyszłości kopiowanie zasobów
    backupu do domu szefa, ale w chwili obecnej, chcę, aby firma miała
    jakikolwiek sensowny backup, bo go do chwili obecnej nie miała. Jestem
    nowym człowiekiem w tej firmie i dopiero "wchodzę". Firma właśnie
    straciła trochę danych, choć już 2 dnia po moim autycie monitowałem o
    braku backupu i nikt się tym nie przejął. Po utracie danych zapadła
    szybka decyzja zezwalająca na zakup. To urządzenie do backupu będzie
    kosztować niemal tyle, co te stojące tam serwery. Jako, że po utracie
    danych wszyscy w firmie chcą mieć kopie swoich danych, również
    lokalnych. A tych lokalnych jest dużo. W przyszłości to ograniczę, puki
    co, nie mam takiej możliwości.
    A na razie czytam co ludzie piszą ciekawego.

  • 35. Data: 2010-06-22 08:25:18
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > jest dużo. W przyszłości to ograniczę, puki co, nie mam takiej możliwości.
    > A na razie czytam co ludzie piszą ciekawego.

    Ja nadal bede obstawial za tasma, czas dostepu do danych nie jest zazwyczaj
    priorytetem i moga poczekac pol godziny na odtworzenie jakiegos pliku.
    Najwieksza wada sa koszty napedu, tasm mozesz kupic kilka i wprowadzic jakas
    sensowna rotacje (dzienny incremental + full raz na miesiac itd). Kwestia
    ile tych danych ma byc, napedy LTO-3 troche ostatnio potanialy (kupisz cos
    sensownego w cenie tego QNAPa) a skompresowane 400GB to calkiem sporo.

    Kolejna zaleta to latwa archiwizacja. Skoro juz przekonali sie jak wyglada
    utrada danych, wytlumacz im ze pojemnosc dyskow jest dosc skonczona, a
    coroczne sprawozdania finansowe na tasmie raczej nie wyparuja tak latwo..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2010-06-22 11:24:54
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010 23:04:18 +0200, BQB
> [...]

    >danych wszyscy w firmie chcą mieć kopie swoich danych, również
    >lokalnych. A tych lokalnych jest dużo. W przyszłości to ograniczę, puki

    Poszperaj za Intelem SS-4200 - niestety nie wiem czy jeszce
    produkowanym. To nie jest rozwiązanie rackowe. W jednej z firm chodzi
    mi z 4 dyskami 2TB Seagate w RAID-5 do podobnych celów jakie Ty
    potrzebujesz. Acha - stoi w całkiem innym miejscu niż serwery tej
    firmy - w księgowości na szafie bo tak im pasowało. ;-) Kosztowało
    toto ~800PLN plus dyski. O tu masz opis:
    http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/intel-ss4200-e/
    index.php

    Zdrówko

  • 37. Data: 2010-06-22 14:10:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    >
    > Lepiej miec backup w regale, nie znie miec go wcale
    >
    > Lepiej jest meic backup w sejfie i na regale, niz tylko na regale

    Powiem ci tak - pracowalem z roznymi firmami, od takich z piecioma
    pracownikami i SBSem w kanciapie na mopy, po spore organizacje rzadowe i
    jeszcze nigdie nie widzialem backupu z NASem, wszedzie chocby najtanszy
    naped i 4mm tasmy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 38. Data: 2010-07-25 08:32:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.06.2010 10:23, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Jak masz ups online to jest to calkowita separacja galwaniczna od sieci
    > zasilajacej.

    Galwaniczną? W jaki sposób? Wszędzie masz elementy elektryczne,
    elektroniczne lub magnetyczne. Zapewniam, że dobre wyładowanie
    przeskoczy przez transformatory i zdąży przejść przez tranzy-
    story zanim wszystko się popali.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 39. Data: 2010-07-25 09:09:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 10:23:00 +0200, Adam 'Adak' Kępiński
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak masz ups online to jest to calkowita separacja galwaniczna od sieci
    >zasilajacej.
    >Sadze ze to calkiem niezle zabezpieczenie :-)
    Małe wyładowanie tak, o ile napięcie wynikajce z indukcji nasycenia
    nie zabije sprzętu. Przy dużym wyładowaniu zapomnij - te
    transformatory nie są projektowane z uwzględnieniem przepięć.
    --
    Grzegorz Krukowski