  • 1. Data: 2011-01-02 09:40:33
    Temat: Sekrety elektroniki 1200 elementów
    Od: Luke <l...@l...net>

    Czy ktoś z grupowiczów wymieniał w tym zestawie spalony tranzystor? O
    ile niektóre klocki kwadratowe się bez problemu otwierają ręcznie i jest
    dostęp do płytki, o tyle te trójkątne są czymś zaklejone, lub zalane i
    boję się, żeby to nie pękło.

    Może ktoś zrysowywał schematy modułów? Chociaż znalazłem angielską nazwę
    tego zestawu (Brainbox 1200 circuits) - niczego nie wygooglałem.
    Największe wrażenie robi na mnie moduł odbiornika AM - przy jego
    mikrowielkości codziennie wieczorem kilkanaście stacji na średnich można
    słuchać godzinami. A otworzyć to się prosto nie chce.

    Dzięki za pomoc,

    L.

  • 2. Data: 2011-01-04 09:34:11
    Temat: Odp: Sekrety elektroniki 1200 elementów
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > mikrowielkości codziennie wieczorem kilkanaście stacji na średnich można
    > słuchać godzinami. A otworzyć to się prosto nie chce.

    Mój syn z córką, od Świąt, siedzą dzień w dzień nad tym zestawem.
    Niedługo zrysują schemat.
    Jak będzie - dam znać :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 3. Data: 2011-01-04 16:37:22
    Temat: Re: Odp: Sekrety elektroniki 1200 elementów
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-04 10:34, Sylwester Łazar wrote:
    > Mój syn z córką, od Świąt, siedzą dzień w dzień nad tym zestawem.

    Widzę że warto :) Mam sentyment do "Mez elektronik"

    http://www.elektrotechnickestavebnice.xf.cz/mez_elek
    tronik.htm

    , szczególnie tego w walizce ktory był kiedyś dostepny w Składnicy
    Harcerskiej. Instrukcja tłumaczona przez czecha na maszynie z błedami,
    ale zabawa przednia (jak się już naprawiło uszkodzenia fabryczne ;)

    Czy te zestawy 1200 klocków są rozsądne? Miałem nieszczęście bawić się
    chwilkę takim niemieckim (fakt, pare lat temu). 500 układów
    elektonicznych. Zapomnieli dopisac, że to jest 500 ukladów na poziomie
    przełacznik i żaróweczka ... samo bylem zaskoczny że z 3 elemenetów
    można zrobić 13 układow. Bo żaróweczka może być na dole schematu, ale i
    przeciez na górze ...

    Lepsze to wobec tego?

  • 4. Data: 2011-01-05 18:04:32
    Temat: Re: Sekrety elektroniki 1200 elementów
    Od: Luke <l...@l...net>

    > , szczególnie tego w walizce ktory był kiedyś dostepny w Składnicy
    > Harcerskiej. Instrukcja tłumaczona przez czecha na maszynie z błedami,
    > ale zabawa przednia (jak się już naprawiło uszkodzenia fabryczne ;)

    Ten zestaw jeszcze (gdzieś w czeluściach) posiadam, a książka od niego
    (ta na maszynie) stoi na półce i jest bardzo fajnym zbiorem prostych
    schematów.

    Natomiast w tym nowym zestawie na 1200 elementów jest kilka błędów w
    instrukcji, które mogą spowodować spalenie tranzystora lub tyrystora
    poprzez zbyt duży prąd bazy (w jednym schemacie włącznik robi zwarcie
    baterii przez bramkę i katodę!). No i właśnie to się stało z pnp. A nie
    wiem jak otworzyć obudowę żeby go wymienić i nie połamać. Poza tym
    byłbym np. ostrożny we włączaniu diody LED zaporowo :) a to jest w
    instrukcji.

    L.