  • 1. Data: 2011-01-01 14:16:23
    Temat: czujnik temperatury
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Szukam zastępczego (albo oryginału byle samego) czujnika temperatury
    jaki jest stosowany w regulatorach TVT 01 firmy Thermoval. Padł mi jeden
    taki (nigdy nie myślałem że taki element może paść :) w czasie normalnej
    pracy czyli nie dotykany :) ) a nigdzie nie da się go dokupić i oferują
    tylko w komplecie z całym regulatorem.

    No chyba że ktoś wie gdzie mogę kupić sam czujnik.

    A to że czujnik padł wiem z tego że miałem dwa zestawy i drugi działa
    prawidłowo, a regulator od zepsutego podpięty do drugiego czujnika
    wskazuje realne wartości (na starym temperatura skakała o kilkanaście
    stopni w czasie około sekundy).

    Qbab

  • 2. Data: 2011-01-01 19:26:00
    Temat: Re: czujnik temperatury
    Od: WoW <n...@m...ru>

    http://roflcopter.pl/4335

    Zasłyszane:
    <a> Słuchaj, mam problem z tymi czujnikami temperatury
    <b> No, jaki?
    <a> Topią się.

    --
    +++

  • 3. Data: 2011-01-01 20:19:32
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11-01-01 20:26, WoW pisze:
    > http://roflcopter.pl/4335
    >
    > Zasłyszane:
    > <a> Słuchaj, mam problem z tymi czujnikami temperatury
    > <b> No, jaki?
    > <a> Topią się.

    :)

    co nie zmienia faktu że nadal szukam

  • 4. Data: 2011-01-02 13:24:32
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-01-01 15:16, Qbab pisze:
> [...]
    > prawidłowo, a regulator od zepsutego podpięty do drugiego czujnika
    > wskazuje realne wartości (na starym temperatura skakała o kilkanaście

    Zmierz opór sprawnego czujnika w 20 stopniach oraz w 25 stopniach i
    podaj tutaj.

    Agent

  • 5. Data: 2011-01-02 16:27:28
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11-01-02 14:24, Agent Orange pisze:

    > Zmierz opór sprawnego czujnika w 20 stopniach oraz w 25 stopniach i
    > podaj tutaj.
    >
    > Agent

    Ciężko będzie bo jest w podłodze :), wpadłem na to sam ale pomiar
    temperatury czujnika umieszczonego w podłodze jest wątpliwy - cholera
    wie jaką on ma w rzeczywistości - nie ma z czym porównać bo temp podłogi
    na 100% jest inna na powierzchni a inna przy czujniku.

    No chyba że wystarczy jak ustawię podłogę na 25 wieczorem a rano zmierzę
    (ciekawe czy taki czas wystarczy żeby nagrzało się równomiernie, co
    gorsze błąd pomiaru temperatury samego sterownika jest spory bo ma
    dołożoną funkcję kalibracji +/- 4 C :)
    Chyba że sam kąt nachylenia charakterystyki wystarczy do określenia jaki
    to czujnik.

    pozdr
    Qbab

  • 6. Data: 2011-01-02 20:35:37
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-01-02 17:27, Qbab > Ciężko będzie bo jest w podłodze :),
> [...]
    > wie jaką on ma w rzeczywistości - nie ma z czym porównać bo temp podłogi
    > na 100% jest inna na powierzchni a inna przy czujniku.

    To masz do wyboru 10 rodzajów termistorów NTC, 10 termistorów PTC, pół
    tuzina oporników platynowych i parę rodzajów termopar. Plus czujniki
    cyfrowe. Zmierz mniej więcej i dobierz coś po oporze.

    Agent

  • 7. Data: 2011-01-02 20:58:32
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11-01-02 21:35, Agent Orange pisze:
> [...]
    > tuzina oporników platynowych i parę rodzajów termopar. Plus czujniki
    > cyfrowe. Zmierz mniej więcej i dobierz coś po oporze.

    Ok. jutro postaram się zmierzyć co się da, dam też fotkę tego zepsutego
    (bo jego wyciągnąłem z rurki). O problemach napisałem bo jak o nich
    pomyślałem to doszedłem do wniosku że pomiarami nic nie wskóram, ale
    może się myliłem.

    pozdr
    Qbab

  • 8. Data: 2011-01-03 09:27:52
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Qbab" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (bo jego wyciągnąłem z rurki). O problemach napisałem bo jak o nich
    > pomyślałem to doszedłem do wniosku że pomiarami nic nie wskóram, ale może

    Rozważ też próbowanie w drugą stronę i podłączanie potencjometru do
    regulatora i określenie jakie R oznacza według niego jaką temperaturę.
    P.G.

  • 9. Data: 2011-01-08 13:49:00
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > tuzina oporników platynowych i parę rodzajów termopar. Plus czujniki
    > cyfrowe. Zmierz mniej więcej i dobierz coś po oporze.

    No to w końcu miałem trochę czasu i pomierzyłem: oto wyniki:
    działający prawidłowo miał w temp 17,5oC opór 145k omów, uszkodzony
    miał w niższej temperaturze (około 14oC) 187k omów.
    na kablu jest dodatkowo napisane (ale to chyba opis kabla):
    E154283 AWM 2464 VW-1 105oC 300V 24AWG or LL107286 CSA AWM I A FTI
    105oC 300V 24AWG LEADER -F-

    jak to może pomóc to będę bardzo wdzięczny.

    pozdr
    Qbab

  • 10. Data: 2011-01-11 09:15:26
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Odnawiam temat bo ciągle nikt nie chce mi na podstawie tych informacji
    sprzedać czegoś do mierzenia temperatury.

    Qbab