  • 1. Data: 2011-10-23 13:03:03
    Temat: Saxo 1.1 - spalanie
    Od: solar <s...@o...pl>

    Mam Citroena Saxo 1.1 benzyna, który jest używany wyłącznie w mieście i
    to na krókich trasach do pracy i spowrotem. I ostatnio wyszło mi, że
    pali koło 10/100.
    Czy to spalanie nie jest trochę za duże? Jeśli to nie kwestia jazdy
    najczęściej na nierozgrzanym silniku w nie za dużych korkach, to czego?
    Poprzednio miałem Partnera 2.0 HDI i palił na tym samym odcinku 7-8/100.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Wieko trumny od strony użytkownika nie jest ozdobne."

  • 2. Data: 2011-10-23 13:43:03
    Temat: Re: Saxo 1.1 - spalanie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2011 13:03:03 +0200, solar napisał(a):

    > Mam Citroena Saxo 1.1 benzyna, który jest używany wyłącznie w mieście i
    > to na krókich trasach do pracy i spowrotem. I ostatnio wyszło mi, że
    > pali koło 10/100.

    Saxo mojego znajomego przy podobnej eksploatacji (miasto, korki) palil
    maks. 8/100.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2011-10-23 13:44:15
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Mam Citroena Saxo 1.1 benzyna, który jest używany wyłącznie w mieście i to
    > na krókich trasach do pracy i spowrotem. I ostatnio wyszło mi, że pali
    > koło 10/100.

    Jak krótkie? Jeśli tak do 3km, to chyba w miarę akceptowalne spalanie. Jeśli
    wyraźnie dłuższe, to raczej za duże.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 4. Data: 2011-10-23 16:16:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 23.10.2011 13:03, solar pisze:
    > Mam Citroena Saxo 1.1 benzyna, który jest używany wyłącznie w mieście i
    > to na krókich trasach do pracy i spowrotem. I ostatnio wyszło mi, że
    > pali koło 10/100.

    za dużo. chyba ze jeździsz po 800m w każdą stronę. Moja matka ma
    partnera z takim silnikiem i nawet w mieście w korkach, zimą nie spalił
    10/100. Zazwyczaj poprzestaje na 8 litrach w ciężkich warunkach i mniej
    niż 7 na trasie

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-10-23 17:37:42
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-23 16:16, ToMasz pisze:

> [...]
    > partnera z takim silnikiem i nawet w mieście w korkach, zimą nie spalił
    > 10/100. Zazwyczaj poprzestaje na 8 litrach w ciężkich warunkach i mniej

    OK, a co może być powodem? Albo jak zdiagnozować powód?

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
    dr House

  • 6. Data: 2011-10-23 17:46:07
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "solar" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > OK, a co może być powodem? Albo jak zdiagnozować powód?

    sonda lambda, fałszywe powietrze, uszkodzony termostat ...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 7. Data: 2011-10-23 19:24:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    solar <s...@o...pl> writes:

> [...]
    > najczęściej na nierozgrzanym silniku w nie za dużych korkach, to czego?
    > Poprzednio miałem Partnera 2.0 HDI i palił na tym samym odcinku 7-8/100.

    Co to jest krótka trasa? 4km - to może tak być. 10km - już raczej za
    dużo.

    FSO1500 jeżdżony w zimie 90/91 w solidne mrozy wyłącznie na trasie 2.5
    km tam - 3 km z powrotem spalił mi 20 litrów/100... 8-)

    MJ

  • 8. Data: 2011-10-23 19:27:59
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > FSO1500 jeżdżony w zimie 90/91 w solidne mrozy wyłącznie na trasie 2.5
    > km tam - 3 km z powrotem spalił mi 20 litrów/100... 8-)

    trzeba było umiejętniej operować ręcznym ssaniem :P

  • 9. Data: 2011-10-23 20:30:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    > FSO1500 jeżdżony w zimie 90/91 w solidne mrozy wyłącznie na trasie 2.5
    > km tam - 3 km z powrotem spalił mi 20 litrów/100... 8-)

    Pewnie dlatego, że 500 metrów "tam" pokonywałeś w nadprzestrzeni lub
    jakimś innym wymiarze. ;)

  • 10. Data: 2011-10-23 20:36:07
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "solar"

    "Mam Citroena Saxo 1.1 benzyna, który jest używany wyłącznie w mieście i
    to na krókich trasach do pracy i spowrotem. I ostatnio wyszło mi, że
    pali koło 10/100."

    Za chwile się dowiesz, że strasznie dużo ci spala, bo grupowym guru w
    mieście auta ważące pod dwie tony palą w mieście 3,5 litra zimą. Mam w
    tej chwili 16 auto z czego 10 było benzynowych i ŻADNE po mieście nie
    paliło mniej niż 10 litrów.

    Pozdrówki.