  • 1. Data: 2011-10-23 08:27:44
    Temat: kolejny raz
    Od: megrims <m...@i...pl>

    http://moto.onet.pl/1651582,1,tir-y-uciekly-z-autost
    rad,artykul.html?node=41767

    http://tinyurl.com/6hfx2u9

    Projekt kosztował 5 mld PLN.

    A był również 5x tańszy oparty o urządzenia monitoringu
    GPS + karta GPRS. Bez budowy żadnych bramek. I można by
    po polu jechać i opłata była by naliczona.

    Ale gdzie wtedy pracował by krewny Garbarczyka.

  • 2. Data: 2011-10-23 08:45:46
    Temat: Re: kolejny raz
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > GPS + karta GPRS. Bez budowy żadnych bramek. I można by
    > po polu jechać i opłata była by naliczona.

    Z jaką skutecznością?
    Jak sprawdzisz czy ktoś kto jedzie ma gps ze sobą czy nie?

  • 3. Data: 2011-10-23 09:13:06
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-10-23 08:45, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    rad,artykul.html?node=41767

    > Z jaką skutecznością?
    > Jak sprawdzisz czy ktoś kto jedzie ma gps ze sobą czy nie?
    Tak samo, jak są sprawdzane tachografy. Za brak urządzenia kara
    taka, że nikomu by się nie opłacało. Urządzenie oprócz GPS+GPRS
    może mieć transponder i po jednej bramce na każdym przejściu
    granicznym stawiasz.

    IMO dało by się to dobrze zaprojektować. I taka oferta była,
    ale za tania. Wiesz.. Jak w filmie miś. Mają 15% od ogólnej
    sumy kosztów.

  • 4. Data: 2011-10-23 09:36:48
    Od: to <t...@x...abc>

    begin megrims

    > Tak samo, jak są sprawdzane tachografy. Za brak urządzenia kara taka, że
    > nikomu by się nie opłacało. Urządzenie oprócz GPS+GPRS może mieć
    > transponder i po jednej bramce na każdym przejściu granicznym stawiasz.

    Ale to się da łatwo zagłuszyć -- i co, ktoś dostanie mandat za to, że
    urządzenie nie działało, jak nie da się udowodnić jakiejkolwiek
    ingerencji?

    > IMO dało by się to dobrze zaprojektować. I taka oferta była, ale za
    > tania. Wiesz.. Jak w filmie miś. Mają 15% od ogólnej sumy kosztów.

    ...pewnie masz rację, bo to, że coś się da łatwiej obejść nie oznacza, że
    ten proceder byłby na tyle masowy, że dane rozwiązanie stałoby się
    nieopłacalne. Zwykle wręcz przeciwne. Rozwiązania stają się nieopłacalne
    z powodu nadmiernej komplikacji i "zabezpieczeń". Tyle, że zależy dla
    kogo. ;)

  • 5. Data: 2011-10-23 10:24:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 23 Oct 2011 08:27:44 +0200 osobnik zwany megrims
    wystukał:

> [...]
    >
    > A był również 5x tańszy oparty o urządzenia monitoringu GPS + karta
    > GPRS. Bez budowy żadnych bramek. I można by po polu jechać i opłata była

    tylko jakoś nie zmaterializował się w przetargu.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2011-10-23 10:25:50
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-10-23 10:24, masti pisze:
> [...]
    rad,artykul.html?
    > node=41767

    > tylko jakoś nie zmaterializował się w przetargu.

    Przecież wiesz jak się robi przetargi.

  • 7. Data: 2011-10-23 11:49:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 23 Oct 2011 10:25:50 +0200 osobnik zwany megrims
    wystukał:

    > Przecież wiesz jak się robi przetargi.

    wiem, co nie znaczy, że nie mogli wystartować

  • 8. Data: 2011-10-23 12:07:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tak samo, jak są sprawdzane tachografy. Za brak urządzenia kara
    > taka, że nikomu by się nie opłacało.

    W Polsce?
    Te tacho, co to są nagminnie wyłączona i oszukiwane?
    Obstawiam, że jednak te dodatkowy mld Eur na system który jest sam w stanie
    rozpoznać czy jadący pojazd jest do niego podłączony czy też nie, zwróci się
    dość szybko.

  • 9. Data: 2011-10-23 12:41:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > Obstawiam, że jednak te dodatkowy mld Eur na system który jest sam w
    > stanie rozpoznać czy jadący pojazd jest do niego podłączony czy też nie,

    Dało by się nad tym w 95% zapanować. Wystarczy ujawnić i porównać czas
    pracy kierowcy, wypłatę, ilość km i najważniejsze ilość paliwa. jak
    firma tankuje 3 razy wiecej niż wynika z czasu pracy i przejechanych
    kilomerów, a zgadza sie to z wypłatą - masz kandydata do sprawy w sądzie ...

    ToMasz

  • 10. Data: 2011-10-23 12:56:08
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-10-23 11:49, masti pisze:
    > Dnia pięknego Sun, 23 Oct 2011 10:25:50 +0200 osobnik zwany megrims
    > wystukał:

    > wiem, co nie znaczy, że nie mogli wystartować

    Jeśli nie spełniali wymogów podmiotowych, to i wadium by przepadło
    i nawet szans na odwołanie w KIO by nie mieli. Da się tak ustawić
    każdy przetarg.