  • 11. Data: 2010-07-26 11:57:16
    Temat: Re: Samsung czy Nokia
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:op.vgf7i52k13q3bq@piotr-komputer...
    BTW.
    Czy to jest "normalne" aby powstawały jakieś systemy, co później na rynku
    będzie ich kilkanaście i robiły zamieszanie a i tak wyginą śmiercią
    naturalną lub z jakiegoś nieznanego mi powodu będą sztucznie utrzymywane
    przy życiu przez pompowanie w nich dużej kasy, na co np Samsunga pewnie
    stać.
    ===========

    Licencja na cudzy za darmo nie jest
    Każdy system dotychczas istniejący ma wady
    Samsunga stać na własny i go zrobił

  • 12. Data: 2010-07-26 12:40:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >będą sztucznie utrzymywane przy życiu przez pompowanie w nich
    >dużej kasy, na co np Samsunga pewnie stać.

    To jest raczej kwestia zainteresowania innych developerow, czemu
    wybitnie pomaga dostarczenie im dokumentacji, narzedzi i moze
    jakiejs platformy sprzedazowej. Koszta nie musza byc jakies bardzo
    duze.
    Byc moze tez dostarczenia paru wlasnych aplikacji, zeby klienci
    chcieli to kupic. Nie bedzie klientow, nie bedzie zainteresowania
    developerow :-)
    Nawigacja swietnym przykladem, ale to juz chyba drozszy interes.

    Jak widac rynek smartfonow sie rozwija, moze Samsung pomyslal ze
    nie chce byc z tylu.
    A moment wydaje sie dobry.

    J.

  • 13. Data: 2010-07-26 15:09:05
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 13:17, Waldek Godel pisze:

    > tak czy owak, liczba aplikacji w lipcu 2010:
    >
    > iPoo - 230 000
    > Windows Mobile - ciężko określić z powodu braku przymusu centralnej
    > dystrybucji, w okolicach podobnych do iPoo, załóżmy, że 200k
    > Android - około 50000
    > Bada - 700

    A dane o aplikacjach na Symbiana i Maemo mógłbyś wrzucić?

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 14. Data: 2010-07-26 15:22:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 17:09:05 +0200, ALEX napisał(a):

    > A dane o aplikacjach na Symbiana i Maemo mógłbyś wrzucić?

    nie mam, przybliżone znajdziesz w googlach. Certyfikacja na symbiana
    straszliwie przetrzebiła developerów, wielu z nich olało pisanie programów.
    Choć może i dobrze, bo jak sobie przypomnę symbiana v1 i v2 to sytuacja
    była podobna jak obecnie z iPoo i Androidem - programów po prostu tysiące,
    ale 90% z nich to kompletny badziew i człowiek tylko tracił czas
    przekopując się przez to i ciągle kasując z telefonu.
    Symbiana oceniam w okolicach 50-100k, ale to kompletnie z czapy.
    Maemo ma jeszcze bardzo mało, trochę przyrosło, ale za chwilę to umrze, bo
    ludzie się przesiądą na MeeGo i zostanie samodzielne dłubanie tych
    nielicznych co się przyzwyczaili do tego jednego, jedynego telefonu z
    Maemo.
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
    racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 15. Data: 2010-07-26 16:33:35
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Piotr M wrote:

    > Jak ktoś lubi wykorzystywać do tego Ovi Suite to może to i wada,
    > "normalnie" to przerzuca się foldery i zrobione.

    Tez tak zrobilem, moj zbior mp3 niczym szczegolnym sie nie wyroznia a
    odtwarzalka mp3 za nic nie chciala ich czytac.

    > Co to XM? Ja nigdy nie miałem żadnego problemu z odtwarzaniem mp3, że
    > jakiś plik da się a inny nie (w ogóle nie wiem jak może być jakieś
    > rozróżnienie) I bez względu na sprzęt, system, czy soft.

    Korzystasz z 5800XM? Ja tez nie wiem i juz nie chce mi sie wnikac. Ma
    dzialac kropka. Wyroslem juz z dlubania i kombinowania. W sieci jest
    sporo informacji jak to zmienic grupowo tagi itd. Dziekuje postoje. Mam
    ciekawsze sprawy do zrobienia w zyciu.

    Aaaa, poswiecilem sie wczesniej - chcialem zainstalowac freewareowa
    odtwarzalke mp3 - KD Player. Wszystko byloby pieknie gdyby nie to ze
    Nokia ma zabepieczenie ograniczajace aplikacjom w javie dostep do danych
    na karcie. W konsekwencji co doczytanie utworu to pytanie Czy napewno
    chce na to pozwolic. Aby to zmienic trzeba zmodyfikowac firmware a zeby
    to zrobic...

    > Dobrze że telefon w ogóle na to pozwala.

    Tak. Szkoda tylko ze to znowu grzebanie na lewo w systemie, jakby ciezko
    bylo gosciom z Nokii skorzystac z mp3 dzieki czemu mozna byloby latwo
    podstawic cisze nagrana w mp3

    > Nie wiadomo czy to wada telefonu czy aplikacji.

    Raczej aplikacji bo problem pojawia sie tylko w tym jednym przypadku.
    Moze pole reakcji na dotyk jest mniejsze niz okienko tekstowe.

    > Przecież po to to wymyślili aby wszystko robić z pozycji telefonu, a nie
    > aby instalować coś za pomocą PC.

    Masz racje - po to oni to wymyslili. Ja zas mam lacze 2MB/s, dwa ekrany
    1900x1200 i myszke, zeby wslepiac sie w ten maly ekranik ;)
    Jak dla mnie rozwiazanie jablkowe jesta 100x lepsze.

    > Strony Ovi Store chodzą wolno? To tez nie wada telefonu, ale w tym
    > zestawieniu może i tak, skoro Android Market chodzi szybciej :)

    Zapomnialem o jeszcze jednej wadzie wymienionej juz przez kogos tutaj:
    Symbian odchodzi w niepamiec. Wydaje mi sie, ze szkoda juz chyba czasu
    na szukanie swoich ulubionych programow, tweakowanie, modowanie itd
    po to tylko, zeby za jakis czas miec urzadzenie z martwym systemem i
    wiedze, ktora trudna wykorzystac w praktyce.
    W podobny sposob zwinal sie Palm a szkoda bo akurat do tego stystemu mam
    duzy sentyment, szczegolnie do podstawowych systemowych aplikacji.

  • 16. Data: 2010-07-26 17:28:30
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 17:22, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > ale 90% z nich to kompletny badziew i człowiek tylko tracił czas
    > przekopując się przez to i ciągle kasując z telefonu.

    I te z certyfikatami to ósmy cud świata, a bez - do kitu? Zbyt piękne
    aby było prawdziwe.

    > Symbiana oceniam w okolicach 50-100k, ale to kompletnie z czapy.
    > Maemo ma jeszcze bardzo mało, trochę przyrosło, ale za chwilę to umrze, bo
    > ludzie się przesiądą na MeeGo

    Wiki twierdzi że MeeGo przewidziane jest na netbooki, przede wszystkim.
    Zresztą kolejne OSy wyrastają jak grzyby po deszczu

    > i zostanie samodzielne dłubanie tych
    > nielicznych co się przyzwyczaili do tego jednego, jedynego telefonu z
    > Maemo.

    Jesteś pewnien czy tylko tak myślisz? HTC tworzy i Androida i WM.
    Samsung WM, krótki flirt z Symbianem, teraz jakaś Bada. No i nie wiadomo
    czy OpenMoko trafi do komercyjnej sprzedaży, bo twórcy bawią się i
    bawią, a efektów komercyjnych brak.
    BTW ciekawe czy, i ewentualnie kiedy MyPhone weźmie się za OSy. Qwerty
    już mają, dotykowca też.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 17. Data: 2010-07-26 17:34:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 19:28:30 +0200, ALEX napisał(a):

> [...]
    > Samsung WM, krótki flirt z Symbianem, teraz jakaś Bada. No i nie wiadomo
    > czy OpenMoko trafi do komercyjnej sprzedaży, bo twórcy bawią się i

    HTC tworzy telefony i nakładki na systemy (Sense). Systemów póki co nie
    robi.

    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
    Jan Strybyszewski

  • 18. Data: 2010-07-26 17:49:50
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 19:34, Waldek Godel pisze:

    > HTC tworzy telefony i nakładki na systemy (Sense). Systemów póki co nie
    > robi.

    Skrót myślowy: nie przeszkadza HTC robić fony z dwoma OSami,
    teoretycznie konkurencyjnymi. Samsung zrobił fony z trzema. Więc
    dlaczego Maemo ma zejść? Najnowszą modą jest oparty o którąś mutację Linuxa.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 19. Data: 2010-07-26 18:13:03
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 18:33, raviz pisze:

    > Tez tak zrobilem, moj zbior mp3 niczym szczegolnym sie nie wyroznia a
    > odtwarzalka mp3 za nic nie chciala ich czytac.

    Były w katalogu PlikiAudio/DźwiękiCyfrowe? Jeżeli nie, to nokiowski mp3
    player nie będzie odtwarzał pliku. Ewentualnie menedżerem plików znaleźć
    plik, wtedy odtworzy, ale tylko jeden plik. Czyli jak się nie obrócisz
    dupa zawsze z tyłu :-/

    Express Music.

> [...]
    > na karcie. W konsekwencji co doczytanie utworu to pytanie Czy napewno
    > chce na to pozwolic. Aby to zmienic trzeba zmodyfikowac firmware a zeby

    Cóż Nokia coraz bardziej upodabnia się do Apple. Niestety.

    > Tak. Szkoda tylko ze to znowu grzebanie na lewo w systemie, jakby ciezko
    > bylo gosciom z Nokii skorzystac z mp3 dzieki czemu mozna byloby latwo
    > podstawic cisze nagrana w mp3

    OIDP UE nakazuje aby był dźwięk migawki.

    > Zapomnialem o jeszcze jednej wadzie wymienionej juz przez kogos tutaj:

    iJohnka? Z tym że z niego cienki wizjoner, bo w jego iMatrixie WM umarł
    i nie żyje. Tylko że w M$ tego nie wiedzą i ciągle opracowują nowe
    wersje :-)

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 20. Data: 2010-07-26 18:26:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 19:49:50 +0200, ALEX napisał(a):

    > Skrót myślowy: nie przeszkadza HTC robić fony z dwoma OSami,
    > teoretycznie konkurencyjnymi. Samsung zrobił fony z trzema. Więc
    > dlaczego Maemo ma zejść? Najnowszą modą jest oparty o którąś mutację Linuxa.

    Przecież HTC robi telefony z trzema systemami - zapomniałeś o Brew.
    A maemo jest własną dystrybucją Nokii, więc dlaczego oczekujesz że HTC z
    tym zrobi?
    Oprócz tego Nokia ma sama z tym problem, na rynku amerykańskim, jankesi
    uważają to za coś egzotycznego. MeeGo jako produkt Intela (w ciasnych
    umysłach tłuściochów) jest ich własnym produktem, a Nokia jest odbierana
    jako klient instalujący cudzy, amerykański system w swoich telefonach. I
    jakoś lepiej to odbierają.

    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński
    aka Jan Strybyszewski