  • 1. Data: 2010-07-26 07:37:35
    Temat: Samsung czy Nokia
    Od: "darek638" <d...@g...pl>

    Witam.
    Mam pytanie czy ktoś miał/ma Samsunga S8500 Wave? Czy ktoś mógłby zrobić
    porównanie z Nokią 5800? Mój wybór padł na te dwa telefony i teraz kwestia
    decyzji. Pomoże ktoś?

    PS.
    Proszę nie proponować innych modeli bo wybór jest TYLKO z tych dwóch.

    Darek.

  • 2. Data: 2010-07-26 10:32:08
    Temat: Re: Samsung czy Nokia
    Od: raviz <r...@v...pl>

    darek638 wrote:
> [...]
    > kwestia decyzji. Pomoże ktoś?
    >
    > PS.
    > Proszę nie proponować innych modeli bo wybór jest TYLKO z tych dwóch.

    Mam 5800XM. Gdyby nie darmowa nawigacja raczej nie wchodzilbym w ten
    telefon.
    Wady:
    -przerzucanie muzyki przez Ovi Suite czesto skutkuje rozbiciem albumow z
    powodu roznych tagow
    -czesci mp3 wogole telefon nie chce odtworzyc i nie chce mi sie juz
    wnikac dlaczego. Niby XM ale jak poczytasz w sieci sporo klopotow
    uzytkownikom przysparzaja te funkcje.
    -wylaczenie dzwieku migawki wymaga niezlych kombinacji
    -po ostatnim update czesto trzeba kilka razy tapnac w nawigacji w
    okienku szukaj aby wreszcze zareagowal pozwalajac wpisac poszukiwane
    miejsce.
    -obracanie ekranu po obruceniu telefonu nie zawsze zadziala od razu.
    Czasem trzeba poczekac lub puknac i to nie jest przypadlosc mojego
    konkretnego egzemplarza.
    -zainstalowalem kilka aplikacji na karte i przy wejsciu do katalogu
    aplikacje czasami zatyka telefon na kilka sekund...
    -ovi srote w porownaniu do app store Appla to porazka, nie dosc ze nie
    widze mozliwosci zainstalowania aplikacji z poziomu PC (pomijam
    smsowanie itd, mam na mysli bezposrednie przerzucenie) to czesto z
    poziomu telefonu chodzi to tak wolna, ze trace ochote na dlasze
    przegladanie.

  • 3. Data: 2010-07-26 10:52:41
    Od: "darek638" <d...@g...pl>

    Użytkownik "raviz" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > itd, mam na mysli bezposrednie przerzucenie) to czesto z poziomu telefonu
    > chodzi to tak wolna, ze trace ochote na dlasze przegladanie.

    Dzięki serdeczne. Narazie punkt dla Samsunga:)

    Darek.

  • 4. Data: 2010-07-26 11:02:51
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "darek638" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki serdeczne. Narazie punkt dla Samsunga:)

    Wiele porównywarek wskazuje na samsunga wave
    Jego chyba główną wadą jest nowy system Bada i brak wielu przydatnych
    aplikacji

  • 5. Data: 2010-07-26 11:07:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:02:51 +0200, m napisał(a):

    > Wiele porównywarek wskazuje na samsunga wave
    > Jego chyba główną wadą jest nowy system Bada i brak wielu przydatnych
    > aplikacji

    Uzywasz niepotrzebnych określeń - prawidłowym zdaniem jest "brak
    aplikacji". Jakichkolwiek. Poza tymi kilkoma autorstwa Samsunga.
    A nawet jak będą, to największą wadą systemu jest UI (czyli i aplikacje)
    zrobione we Flashu. Czyli największym pożeraczu mocy obliczeniowej i
    energii z akumulatora.
    Już nawet Google dało sobie spokój z durną konwencją pisania aplikacji
    wyłącznie w Javie i pozwoliło w najnowszych wersjach na uruchamiania
    natywnych aplikacji kompilowanych w C++

    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
    sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 6. Data: 2010-07-26 11:10:26
    Od: "m" <...@n...pq>

    > Uzywasz niepotrzebnych określeń - prawidłowym zdaniem jest "brak
    > aplikacji". Jakichkolwiek. aka Jan Strybyszewski

    A nuż za chwilę ktoś wskaże jakąś, obalającą ostry kwantyfikator:-)

  • 7. Data: 2010-07-26 11:12:11
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 26-07-2010 o 12:32:08 raviz <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > telefon.
    > Wady:
    > -przerzucanie muzyki przez Ovi Suite czesto skutkuje rozbiciem albumow z

    Jak ktoś lubi wykorzystywać do tego Ovi Suite to może to i wada,
    "normalnie" to przerzuca się foldery i zrobione.

    > -czesci mp3 wogole telefon nie chce odtworzyc i nie chce mi sie juz
    > wnikac dlaczego. Niby XM ale jak poczytasz w sieci sporo klopotow
    > uzytkownikom przysparzaja te funkcje.

    Co to XM? Ja nigdy nie miałem żadnego problemu z odtwarzaniem mp3, że
    jakiś plik da się a inny nie (w ogóle nie wiem jak może być jakieś
    rozróżnienie) I bez względu na sprzęt, system, czy soft.

    > -wylaczenie dzwieku migawki wymaga niezlych kombinacji

    Dobrze że telefon w ogóle na to pozwala.

> [...]
    > -zainstalowalem kilka aplikacji na karte i przy wejsciu do katalogu
    > aplikacje czasami zatyka telefon na kilka sekund...

    Nie wiadomo czy to wada telefonu czy aplikacji.

    > -ovi srote w porownaniu do app store Appla to porazka, nie dosc ze nie
    > widze mozliwosci zainstalowania aplikacji z poziomu PC (pomijam
    > smsowanie itd, mam na mysli bezposrednie przerzucenie) to czesto z

    Przecież po to to wymyślili aby wszystko robić z pozycji telefonu, a nie
    aby instalować coś za pomocą PC.

    > poziomu telefonu chodzi to tak wolna, ze trace ochote na dlasze
    > przegladanie.

    Strony Ovi Store chodzą wolno? To tez nie wada telefonu, ale w tym
    zestawieniu może i tak, skoro Android Market chodzi szybciej :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 8. Data: 2010-07-26 11:17:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:10:26 +0200, m napisał(a):

    > A nuż za chwilę ktoś wskaże jakąś, obalającą ostry kwantyfikator:-)

    tak czy owak, liczba aplikacji w lipcu 2010:

    iPoo - 230 000
    Windows Mobile - ciężko określić z powodu braku przymusu centralnej
    dystrybucji, w okolicach podobnych do iPoo, załóżmy, że 200k
    Android - około 50000
    Bada - 700

    Gorzej jest chyba tylko z Brew Qualcomma (co przy okazji pokazuje
    niewłaściwość nazywania HTC Smart smartfonem)
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
    Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 9. Data: 2010-07-26 11:29:19
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 26-07-2010 o 13:17:48 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]
    >
    > Gorzej jest chyba tylko z Brew Qualcomma (co przy okazji pokazuje
    > niewłaściwość nazywania HTC Smart smartfonem)

    Znaczy ten Wave, np dla mnie, jest od razu zdyskwalifikowany na starcie,
    właśnie za ten system (w ogóle myślałem że ma Androida). Bez sensu to
    zrobił Samsung, no chyba że ktoś ograniczy się do aplikacji systemowych i
    tych siedmiuset..

    BTW.
    Czy to jest "normalne" aby powstawały jakieś systemy, co później na rynku
    będzie ich kilkanaście i robiły zamieszanie a i tak wyginą śmiercią
    naturalną lub z jakiegoś nieznanego mi powodu będą sztucznie utrzymywane
    przy życiu przez pompowanie w nich dużej kasy, na co np Samsunga pewnie
    stać.

  • 10. Data: 2010-07-26 11:51:37
    Od: "darek638" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]

    Strony Ovi Store chodzą wolno? To tez nie wada telefonu, ale w tym
    zestawieniu może i tak, skoro Android Market chodzi szybciej :)

    Myślę jedna, że jakościowo wygrywa Samsung. Wyświetlaczem chyba bije Nokię.
    A tak nie w temacie czy wie ktoś jak sprawdzić do kiedy jest ważny pakiet
    "Nieograniczone rozmowy w Play"? Kod *111*82*3# podaje tylko czy jest
    aktywny. Na Play24 też lipa, jak włączyć i nic poza tym.

    Darek.