  • 41. Data: 2010-11-10 15:59:45
    Temat: Re: EVILe, bylo: Samsung EX-1
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-10 10:25, John Smith pisze:

    > ??
    > No przecież jest "parę" lustrzanek z LV i odchylanym ekranem.
    > Jaki problem?
    > [...]

    Oglądałeś kiedyś obraz na takim ekraniku na łące w słoneczny dzień?
    Niestety odchylany ekranik odchylanego wizjera nie zastąpi.
    Dodatkowo podparcie krawędzi wizjera (nawet odchylanego) o łuk brwiowy
    zwiększa znacząco stabilność trzymania - w przypadku odchylanego
    ekranika lustrzanki konstrukcja jest zwykle taka, że nawet jeśli
    założymy na ekranik jakaś osłonkę z lupką podparcie jej krawędzi łukiem
    brwiowym jest bardzo problematyczne. Do tego, jeśli chcemy odchylić
    ekranik tak, by patrzeć na niego pod kątem ok. 45 stopni od góry (w
    mojej praktyce takie odchylenie wizjera najczęściej wykorzystuję)
    ekranik albo wystaje pod spód aparatu (przeszkadza przy robieniu zdjęć
    nisko przy ziemi) albo jest całkowicie z boku aparatu co powoduje, że
    kadrowanie przy makro staje się mało intuicyjne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 42. Data: 2010-11-10 16:29:06
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:
    > Oglądałeś kiedyś obraz na takim ekraniku na łące w słoneczny dzień?
    > Niestety odchylany ekranik odchylanego wizjera nie zastąpi.

    Olympusy mają odchylany wizjer.

    m.

  • 43. Data: 2010-11-10 16:43:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > Oglądałeś kiedyś obraz na takim ekraniku na łące w słoneczny dzień?
    > Niestety odchylany ekranik odchylanego wizjera nie zastąpi.

    OK, niech będzie, faktycznie nie widziałem odchylanego EVF do
    lustrzanek, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić kiedyś
    taką lustrzankę (np kolejna wersja SLT Sonego).

    --
    Mirek

  • 44. Data: 2010-11-10 16:49:17
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-10 17:29, Mikolaj Machowski pisze:

    > Olympusy mają odchylany wizjer.

    Wbudowany? Które? Bo znam tylko takie, do których mozna dokupić
    odchylany wizjer mocowany w sankach lampy błyskowej. A jak chcesz
    jednocześnie wizjer i lampę to kicha:-(

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2010-11-10 16:53:14
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-10 17:43, John Smith pisze:

    > OK, niech będzie, faktycznie nie widziałem odchylanego EVF do
    > lustrzanek, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić kiedyś
    > taką lustrzankę (np kolejna wersja SLT Sonego).
    > [...]

    Podejrzewam, ze do lustrzanki nigdy coś takiego nie powstanie - za mały
    krąg potencjalnych nabywców aby opłacało się ładować EVF obok wizjera
    optycznego - zwłaszcza, że i z ergonomicznego punktu widzenia trudno by
    to było zorganizować. Natomiast liczę na to, ze wreszcie producenci się
    obudzą i za parę lat w bardziej rozbudowanych Evilach odchylany wizjer
    będzie powszechnym standardem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2010-11-10 18:47:59
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

    > Wbudowany? Które? Bo znam tylko takie, do których mozna dokupić
    > odchylany wizjer mocowany w sankach lampy błyskowej. A jak chcesz
    > jednocześnie wizjer i lampę to kicha:-(

    Lampę sobie kładziesz obok ;)

    Wbudowany EVF raczej nie będzie nigdy wbudowany - za dużo mechaniki. To
    obecnie podraża koszty produkcji.

    m.

  • 47. Data: 2010-11-10 19:08:48
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-10 19:47, Mikolaj Machowski pisze:

    > Lampę sobie kładziesz obok ;)

    W warunkach makrofotografii żywych zwierząt w plenerze rzadko bywa to
    możliwe.

    > Wbudowany EVF raczej nie będzie nigdy wbudowany - za dużo mechaniki. > To
    > obecnie podraża koszty produkcji.
    >[...]

    Jaka mechanika???? Zawias? Czy może gięte kabelki? W odchylanych
    ekranikach LCD masz dokładnie taki sam stopień komplikacji mechaniki.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2010-11-11 08:40:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

    > Jaka mechanika???? Zawias? Czy może gięte kabelki? W odchylanych
    > ekranikach LCD masz dokładnie taki sam stopień komplikacji mechaniki.

    Nie. Musisz elementy dopasować do korpusu - wymagana o wiele większa
    precyzja wykonania.

    m.

  • 49. Data: 2010-11-11 08:48:57
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

    > W warunkach makrofotografii żywych zwierząt w plenerze rzadko bywa to
    > możliwe.

    Bardziej na serio: nie jestem pewien czy w Olympusach jest przy
    podłączeniu EVF w ogóle możliwe użycie lampy. Tam zdaje się nie ma
    osobnego złącza do lamp a także innej formy ich wyzwalania (radio,
    lampka wspomagania AF).

    m.

    ps. W czasie jednego z ostatnich wyjazdów widziałem faceta, która chyba
    nigdy nie używał lampy na aparacie. Stawiał ją na ziemi, meblach,
    w najgorszym wypadku trzymał w ręku. Nie widziałem jej tylko
    w jednym miejscu - w sankach :)

  • 50. Data: 2010-11-11 09:17:55
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-11 09:40, Mikolaj Machowski pisze:

    > Nie. Musisz elementy dopasować do korpusu - wymagana o wiele większa
    > precyzja wykonania.

    ??? Z jakiego powodu precyzja wykonania mechaniki odchylanego EVF ma być
    większa niż w przypadku odchylanego ekranika LCD?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)