  • 81. Data: 2010-12-25 19:49:28
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Dwa odpowiednio mniejsze silniki z motoreduktorami, po jednym na kolo.

    > Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a

    > skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii.

    > --

    > Pozdrawiam

    > MarcinJM

    > gg: 978510, marcinjm()op.pl

    Lubie konkrety. Sporo to ile.

  • 82. Data: 2010-12-25 23:53:46
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Dec 2010 18:35:24 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Dwa odpowiednio mniejsze silniki
    Ltore beda mialy mniejsza sparwnosc niz jeden wiekszy.

    > z motoreduktorami, po jednym na kolo.
    Kosztujacymi swoje.

    > Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a
    > skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii.
    Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to
    typowo 95-96% razem z dyfrem. Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola
    wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne.
    No i skrzynie dawca juz ma w komplecie, nie trzeba ekstra za nia placic.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 83. Data: 2010-12-26 20:37:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 25 Gru, 17:20, RadekNet <r...@r...com> wrote:
    > Czyli albo traktowac to jako hobby albo zlecic fachowcowi od A do Z?

    Ewentualnie jak ja, pół na pół ;)
    Byłoby lepiej gdyby mi dzieci się nie wykluli, na razie nie mam
    widoków na wolny czas niestety :/
    Jeśli nie masz jeszcze trzody domowej, lubisz dłubać i nie masz dwóch
    lewych rąk to jak najbardziej możesz próbować, a trudniejsze rzeczy
    podrzucać zawodowym dłubaczom.

    > Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza?

    Jeżeli masz kwasiaki to na pewno nie za duża, trzeba się sporo
    nakombinować żeby to wszystko poupychać.

    Pzdr.
    L.

  • 84. Data: 2010-12-26 21:20:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw Berezowski
    > Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to
    > typowo 95-96% razem z dyfrem.

    Nie pamietam juz dokladnie, ale znajomy robil mi test astry z
    silnikiem X16XEL na hamowni obciazeniowej maha, mierzy sie tam moc/
    moment na kolach na 4 biegu krecac do odciecia, nastepnie wciskajac
    sprzeglo( czy tez wrzucajac luz?)szacuje sie moc tracona na
    przeniesieniu napedu... wyszlo na wydruku prawie 100KM na wale max,
    strata na przeniesieniu ponad 20% (i twierdzil, ze calkiem dobra
    skrzynia, bo to MALO!)

    Jak znajde jeszcze ten wykres, to moge wrzucic, ale w necie zapewne sa
    setki takich...

    Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola
    > wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne.

    Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np.
    gdy regulator wlaczy full moc na silnik)

    WS

  • 85. Data: 2010-12-27 07:07:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Gru, 21:20, WS <L...@c...pl> wrote:
    > Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np.
    > gdy regulator wlaczy full moc na silnik)

    Sprzęgło jest niepotrzebne, wirnik w silniku waży tyle co nic, zmiana
    biegów jest banalna. A w razie czego można zrzucić na luz, co za
    problem?

    Pzdr.
    L.

  • 86. Data: 2010-12-27 16:18:17
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a):

> [...]
    > wyszlo na wydruku prawie 100KM na wale max, strata na przeniesieniu
    > ponad 20% (i twierdzil, ze calkiem dobra skrzynia, bo to MALO!)
    Hmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT.
    Te liczby sa z ksiazki Brandta "Build your own electric car", i nie
    odbiegaj od tego co wiem z innych zrodel. Zwroc tez uwage, ze 1. Silniki
    elektryczne lagodniej obchodza sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie
    oleju na niskolepkosciowy, 3. Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i
    dotarte mechanizmy.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 87. Data: 2010-12-27 16:19:25
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2010 22:07:40 -0800, Lisciasty napisał(a):

    > Sprzęgło jest niepotrzebne, wirnik w silniku waży tyle co nic, zmiana
    > biegów jest banalna. A w razie czego można zrzucić na luz, co za
    > problem?
    O ile dla silnika PMDC to jest jeszcze sensowne, to zdjecie obciazenia z
    wlaczonego na full silnika szeregowego skonczy sie latajacymi po okolicy
    elementami tegoz silnika.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 88. Data: 2010-12-27 17:34:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:
> [...]

    > elektryczne lagodniej obchodza sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie
    > oleju na niskolepkosciowy, 3. Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i

    To jest sprawnosc samej przekladni, czy calego ukladu przeniesienia
    napedu?

    Znalazlem wykres mojej astry ( tego typu:
    http://www.ttc.pl/wykresy/chiptuning_wykresy_seat.ht
    )

    Wyniki u mnie (jak widac nie do konca pamietalem...):
    Po kolei od gory w tabelce
    PNorm 91KM
    PEng 89KM
    PWheel 66,9KM
    PDrag 22,3KM

    czyli wyszlo 22,3/91 = 24% , ale to jest strata na calym przeniesieniu
    napedu (dla mocy maksymalnej) - od lozysk w kolach, przez przeguby ,
    dyfer, skrzynie...

    Astra F '97 1.6 16V , pomiar w styczniu 2003, przebieg wtedy okolo
    100tys.

    WS

  • 89. Data: 2010-12-27 20:29:36
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 08:34:10 -0800, WS napisał(a):

    > To jest sprawnosc samej przekladni, czy calego ukladu przeniesienia
    > napedu?
    Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 90. Data: 2010-12-28 00:01:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Gru, 20:29, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer.

    no to te 95-96% sprawnosci jakos nie chce wyjsc (aczkolwiek raczej na
    standardowym oleju mierzone)

    np. tu jest kilka wykresow, w tym takie z moca tracona na
    przeniesieniu napedu
    http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283926
    909&an=0&page=0

    WS