  • 141. Data: 2014-07-01 10:31:27
    Temat: Re: SZ68187
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Firma Y miała układy i mogła wprowadzić nakaz wożenia koleją,
    > tak jak było za komuny. Bo jedyny problem to taki że TIR przelatuje
    > przez nasz piękny kraj w dwa lub jeden dzień. A skład towarowy PKP
    > w pięć dni lub więcej.

    Ja myślę, że tu chodzi o dojenie. By monopol mieć. Tak samo jak z
    autostradami. Notabene, te tiry na torach zamiast finansować drogi
    finansowałyby tory.

  • 142. Data: 2014-07-01 10:43:05
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com>

    > No to nagrałem ... Ale jak widać, amatorów przejazdu na czerwonym jest
    > wielu...

    Chyba nie zrozumiałeś wypowiedzi. U Ciebie ten przejazd nikomu nie zagroził.
    Można mieć tylko podejrzenie, że delikwent zawsze tak jeździ i stwarza
    zagrożenie.

  • 143. Data: 2014-07-01 10:54:05
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "mastalerz" <m...@m...mx>

    > Bo nie po to urzednicy wydaja miliony za spoty reklamujace 50, zeby
    > podnosic do 60 :-)
    > Po czym sie zreszta okaze ze kierowcy nadal przekraczaja i
    > demokratycznie by bylo podniesc do 70 ... 80 ... 90 :-)

    Niekoniecznie. Amerykanie w którymś stanie stosują do wyznaczania prędkości
    metodę któregoś tam decyla. Robią drogę, puszczają ruch bez ograniczeń i
    mierzą jak ludzie jeżdżą. Po pewnym czasie utawiają ogranicznie gdzieś
    mniej więcej w 3/4 rozkładu (czyli trochę powyżej prędkości, którą jechało
    najwięcej mierzonych), bo wyszło im, że większość dopasuje prędkość do
    możliwości swoich/drogi/samochodu, lewy ogon krzywej to kapelusze, a prawy -
    kamikaze. Bo zakłada się, że większość ludzi jedzie tak, aby się i innych
    nie pozabijać, a jednocześnie jechać płynnie. I tam o to chodzi władzom,
    żeby obywatelom pomóc, a nie zgnębić i na koniec ojebać z kasy.
    --
    To by wszyscy musieli tak samo sprawnie jeździć i w takich samych warunkach.
    Poza tym ograniczenie to nie zalecana prędkość. Ja tam jestem za

  • 144. Data: 2014-07-01 10:57:11
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "t?"

    > I bardzo dobrze. Należy podwyższać do skutku. Myślisz, że dojdzie do 150?
    > Albo, że urzędnik lepiej wie, jaka prędkość jest odpowiednia? Na
    > ograniczenia (z małymi wyjątkami) powinny łapać się tylko czarne owce.

    Czarne z wyglądu czy je pomalowałeś ?

  • 145. Data: 2014-07-01 10:59:00
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "t?"

    > Miejsce roweru nie jest na jezdni, to chwilowa moda, która powinna za
    > jakiś czas minąć. Rower nie jest dobrym środkiem transportu w naszym
    > klimacie, co wie każdy, który próbował go w ten sposób używać (ja robiłem
    > to w liceum). Jeśli ktoś twierdzi inaczej, to albo go nie stać na
    > samochód albo po prostu snobuje się na "sportowca". A co do dzieci -- też
    > byłem dzieckiem i nie miałem sytuacji podbramkowych z samochodami. Pewnie
    > dlatego, że na nie patrzyłem, zamiast wbiegać na jezdnię na ślepo.

    Wtedy nie było normalnego ruchu drogowego.

  • 146. Data: 2014-07-01 11:04:20
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Grześ" <b...@b...com>

    > Przede wszystkim w rozumach ....
    >
    > Ale jak się nie da po dobroci, to może kamerkami ???
    >
    > U takich dajmy na to Niemców jak TIRy się wyprzedzają kilka(naście) km, to
    > potrafią zadzwonić na policję. Tak samo, jak ktoś jedzie wyraźnie
    > niebezpiecznie, wpycha się z prawej itd.

    Z reguły jak "wpycha się z prawej" to ma pełne do tego prawo tylko Ty o tym
    nie wiesz bo w komunie kształciłeś się na prawko jak jeszcze za bardzo dróg
    nie było a państwo za pysk trzymało co dzisiaj zresztą wiele się nie
    zmieniło biorąc pod uwagę powszechne wykorzystywanie prawa pod wymuszenia
    mandatowe.

  • 147. Data: 2014-07-03 16:28:00
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 26/06/14 20:05, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Ale właśnie we wro ITS tak działa, że jak da czerwone, to prawdopodobnie
    > zdążysz grilla rozpalić, nażreć się, zgasić grila, jebnąć piwko,
    > spakować się i wsiąść do auta i zostanie jeszcze z 40 sekund stania na
    > światłach.

    Byłem niedawno w Białymstoku, i mam podobne wspomnienia. Wprawdzie to
    tylko jeden dzień był, bez mierzenia, ale tak: full czerwone dla
    wszystkich 5 sekund, jedno zielone 20 sekund, full czerwone 5 sekund,
    kolejna relacja zielone 20 sekund, a teraz piesi: jedno przejście
    zielone i pięć sekund bufora, drugie przejście zielone i pięć sekund...

    --
    Alf/red/

  • 148. Data: 2014-07-03 21:39:12
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Hello NetiaAbonent !:
    > Z reguły jak "wpycha się z prawej" to ma pełne do tego prawo

    W Niemczech, na autostradzie ????

    Bredzisz jak troll. Na szczęście w Niemczech tego większość pilnuje, i
    to chyba najprzyjemniejsze autostrady w EU.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 149. Data: 2014-07-03 21:41:27
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Hello r...@k...pl !:
    > Mapy Navteqa są całkiem OK

    Taaak, szczególnie jak we Francji nie potrafią wyznaczyć trasy
    omijającej autostrady. Dopiero kolega starego TomToma wyjął i się nagle
    znalazło.

    Kolega w Niemczech mieszka od jakiś 25 lat przy ulicy, której w tym
    miejscu na mapach Navteqa nie ma.

    Prędkości na drogach na Słowacji - też jakaś bzdura.

    Ale na PL AM jest w moim odczuciu nadal najlepsza, tylko kolorki trzeba
    nieco poprawić ;-)

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 150. Data: 2014-07-04 10:50:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grześ" <b...@b...com> napisał w wiadomości grup
    > Hello r...@k...pl !:
    >
    > Taaak, szczególnie jak we Francji nie potrafią wyznaczyć trasy omijającej
    > autostrady. Dopiero kolega starego TomToma wyjął i się nagle znalazło.

    I dlatego ja mogę, to wymieniam w urządzeniu od razu mapy Navteqa na TomTom
    i I-go działa poprawnie.