-
1. Data: 2014-06-21 18:17:09
Temat: Padające sprzęgło?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
Witam,
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym
to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się
do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieś
1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza dalej, ale
tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V, sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km,
teraz ma 160 tys - czy moje podejrzenia są słuszne? 8 tys temu
wymieniony był wysprzęglik sprzęgła, bo uciekał płyn hamulcowy (do
sprzęgła nie było zaglądane, bo dostęp do wyprzęgnika jest od góry, spod
maski).
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
2. Data: 2014-06-22 16:31:24
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
Powitanko,
> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym
> to przyspieszenie zanika
Jak rusza normalnie, to malo prawdopodobne padniecie sprzegla.
Zaciagnij reczny, spróbuj ruszyc, jak zacznie sie slizgac, to z
pewnoscia uslyszysz i zobaczysz, jak podniesie pupcie i silnik zacznie
sie dlawic, to z pewnoscia nie sprzeglo.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
3. Data: 2014-06-22 18:45:12
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: "Hinek" <h...@f...pl>
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał
>
> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym
> to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się do
> ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieś 1-2
> sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza dalej, ale tutaj
> już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
>
>
Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło
A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
Objawy są typowe dla padającego sprzęgła.
--
Hinek
-
4. Data: 2014-06-23 00:00:48
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...
> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym
> to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się
> do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieś
> 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza dalej, ale
> tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
>
> Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V, sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km,
> teraz ma 160 tys - czy moje podejrzenia są słuszne? 8 tys temu
> wymieniony był wysprzęglik sprzęgła, bo uciekał płyn hamulcowy (do
> sprzęgła nie było zaglądane, bo dostęp do wyprzęgnika jest od góry, spod
> maski).
>
Sprzęgło co 80 tys? Fajnie...
Kobieta jeżdzi?
-
5. Data: 2014-06-23 09:34:12
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Mateusz Bogusz pisze tak:
> Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V
tzn co?
> sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km
komplet? docisk też?
Tarcza chyba nie zdążyła się zetrzeć więc prawdopodobnie przegrzany
docisk.
A może wymieniony wysprzęglik nie do końca uwalniał docisk i zniszczył
sprzęgło bo się ślizgało.
--
Piter
-
6. Data: 2014-06-23 12:42:29
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-06-23 00:00, Budzik pisze:
> Sprzęgło co 80 tys? Fajnie...
>
> Kobieta jeżdzi?
>
A może mocno nadłubany silnik z seryjnym sprzęgłem? :)
U mnie po 40kkm już powoli daje o sobie znać :)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
7. Data: 2014-06-23 15:12:14
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 23 Jun 2014 09:34:12 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:
>> Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V
>
>tzn co?
Uwaga, deszyfruję :)
Skoda Octavia 1 z 2006 roku z silnikiem benzynowym, turbodoaładowanym
o pojemności 1.8 litra, pięć zaworów na cylinder :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
8. Data: 2014-06-23 20:19:40
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** jerzu pisze tak:
>>> Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V
>>
>>tzn co?
>
> Uwaga, deszyfruję :)
>
> Skoda Octavia 1 z 2006 roku z silnikiem benzynowym, turbodoaładowanym
> o pojemności 1.8 litra, pięć zaworów na cylinder :)
no właśnie zastanawiałem się dlaczego nie SO1 :)
--
Piter
G2 1987r jest
PB5 1997r jest
FD 2012r był
FF 2014r jest*
-
9. Data: 2014-06-28 22:41:49
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
>> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po
>> czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej
>> pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze
>> na jakieś 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza
>> dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
>>
>>
> Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło
> A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
> Objawy są typowe dla padającego sprzęgła.
Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym
momencie, sprzęgło zaczynało się ślizgać.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
10. Data: 2014-06-28 23:13:57
Temat: Re: Padające sprzęgło?
Od: k...@g...com
W dniu sobota, 28 czerwca 2014 22:41:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> >> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po
>
> >> czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej
>
> >> pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze
>
> >> na jakieś 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza
>
> >> dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
>
> >>
>
> >>
>
> > Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło
>
> > A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
>
> > Objawy są typowe dla padającego sprzęgła.
>
>
>
> Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym
>
> momencie, sprzęgło zaczynało się ślizgać.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
> Mateusz Bogusz
Podobny wpływ ma ślizganie sprzęgła jak cieknący wysprzęglik, o ile płyn nie leci na
tarczę co jest w zasadzie niemożliwe, ma wytarta guma na pedale sprzęgła. Powodem
ślizgania było zużycie tarczy. W czasie wymiany wysprzęgnika mechanik wyregulował
skok jałowy pedału sprzęgła.