  • 1. Data: 2011-05-30 04:29:14
    Temat: STM32 architektura pamięci.
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Zastanawia mnie jedna sprawa dotycząca tych uC.
    Jak to jest z ich architekturą. Podobno jest harwardzka?
    Tylko dlaczego w dokumentacji pamięć jest pokazana jako ciągła czyli
    flash potem RAM w adresach rosnących?
    Czy jeśli była by to faktycznie harwardzka to czy Flash i RAM nie
    powinny zaczynać się od zera?

  • 2. Data: 2011-05-30 05:56:08
    Temat: Re: STM32 architektura pamięci.
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-30 06:29, slawek7 pisze:
> [...]
    > flash potem RAM w adresach rosnących?
    > Czy jeśli była by to faktycznie harwardzka to czy Flash i RAM nie

    To co widzi programista nie musi się pokrywać z tym jak fizycznie są
    podzielone magistrale.

  • 3. Data: 2011-05-30 06:05:56
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Dobrze, ale w takim razie jaka jest fizyczna różnica dla programisty.
    W którym czasie użytkownik, programista odczuje róznicę w
    architekturze. Tego nie rozumiem.

  • 4. Data: 2011-05-30 06:30:04
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-30 08:05, slawek7 pisze:
    > Dobrze, ale w takim razie jaka jest fizyczna różnica dla programisty.
    > W którym czasie użytkownik, programista odczuje róznicę w
    > architekturze. Tego nie rozumiem.

    Jedyna różnica jaką zauważysz, to prędkość. Można w jednym cyklu pobrać
    (następny) rozkaz z FLASHa i dane (do bieżącego rozkazu) z RAMu.

  • 5. Data: 2011-05-30 06:41:18
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czyli podczas programowania (pisania programu) nie ma żadnej różnicy?
    To po co tak zawsze głośno o tym?
    A STM32 jaka ma w końcu architekturę, bo czytam o sprzecznych opisach

  • 6. Data: 2011-05-30 09:12:33
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    ARMv7-M :)
    ARM napisał, że Harvard:
    http://www.arm.com/products/processors/cortex-m/cort
    ex-m3.php
    Może zmylił rdzeń ARM7TDMI-S, który ma architekturę ARMv4T. Trochę to
    zamieszane.

    Michał

  • 7. Data: 2011-05-30 10:16:39
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A znacie jakieś strony poświęcone STM32?
    Powiem szczerze że ciężko się połapać nawet w tych sygnałach
    zegarowych, juz nie mówiąc o tym że ciężko rozszyfrowac to jak to
    nazwali. Npco to jest AHB?

  • 8. Data: 2011-05-30 10:28:20
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-30 12:16, slawek7 pisze:
    > A znacie jakieś strony poświęcone STM32?
    > Powiem szczerze że ciężko się połapać nawet w tych sygnałach
    > zegarowych, juz nie mówiąc o tym że ciężko rozszyfrowac to jak to
    > nazwali. Npco to jest AHB?

    Wszystko jest dostępne na stronie producenta i ewentualnie na stronie
    ARM. Chyba nie oczekujesz, że ktoś ci tu będzie przepisywał pdfy?

    http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/T
    ECHNICAL_LITERATURE/PROGRAMMING_MANUAL/CD00228163.pd

    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=180078

  • 9. Data: 2011-05-30 12:31:59
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    >A znacie jakieś strony poświęcone STM32?
    >Powiem szczerze że ciężko się połapać nawet w tych sygnałach
    >zegarowych, juz nie mówiąc o tym że ciężko rozszyfrowac to jak to
    >nazwali. Npco to jest AHB?

    Co prawda to nie stm, ale
    tam chyba co nieco było o szynie AHB i VPB.

    The Insider's Guide to the Philips ARM7 - Based Microcontrollers

    Paweł

  • 10. Data: 2011-05-30 15:53:04
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Czyli podczas programowania (pisania programu) nie ma żadnej różnicy?
    > To po co tak zawsze głośno o tym?
    > A STM32 jaka ma w końcu architekturę, bo czytam o sprzecznych opisach

    To trochę tak - z punktu widzenia konstruktora, architektura jest
    harwardzka. Są dwie magistrale, koniec, kropka. Z punktu widzenia
    programisty - praktycznie von Neuman - jedna przestrzeń adresowa, nie
    wiesz, czy odnosisz się do pamięci programu (flash) czy danych (RAM). A
    czemu o tym głośno?? Bo gdyby było to zrobione w typowej architekturze
    von Neumana, to by działało wolniej i tyle ;)...
    Piszesz referat na ten tema, jakąś pracę, czy chcesz zacząć tego używać?
    Bo trochę nie wiem, jakiej wiedzy poszukujesz ;)...

    Konop