  • Data: 2014-04-06 09:55:02
    Temat: SPI w AVR-ach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niby ze SPI korzystam dosyć często, ale ciągle zastanawiam się nad
    kilkoma kwestiami:

    1) Pin CS. Istnieje jakiś powód by za wszelką cenę starać się korzystać
    z tego sugerowanego przez producenta? W programie przecież i tak
    normalnie ustawia się go jako wyjście, a potem zmienia jego stan poprzez
    modyfikowane wartości PORTx. Jeśli potrzebujemy dodatkowego sygnału CS,
    wybieramy pierwszy wolny pin GPIO.
    Jeśli w ten sposób będzie mi łatwiej poprowadzić ścieżkę, mogę
    zignorować sugestię producenta i wybrać inny pin? A może ta sugestia nie
    wzięła się znikąd i warto trzymać się domyślnego pinu CS?

    2) Jaką funkcję pełni tutaj rezystor R2 270 om na linii MISO?
    http://tuxgraphics.org/common/src2/article06061/eth-
    remote-device.pdf
    Na innych schematach ten element bardzo często nie występuje, bez
    względu na to czy mówimy o podłączaniu ENC28J60, karty pamięci czy
    innego elementu. To jakieś zabezpieczenie? Mogę go pominąć, jeśli w ten
    sposób wygodniej będzie prowadzić ścieżkę?

    BTW, istnieje może jakiś odpowiednik ENC28J60 na 5V?