  • 1. Data: 2011-12-05 13:57:22
    Temat: SPARK '07 - problem z EGR
    Od: Pablo <p...@g...com>

    Witam

    W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
    komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
    Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
    same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
    wymieniac? Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej
    materii? Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2011-12-05 14:09:05
    Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Dec 2011 04:57:22 -0800 (PST), Pablo

    > Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

    Można. Ale jak go zdrowo zapiekło to czyszczeni pomoże na bardzo krótko, bo
    zaraz znowu się zatnie. Generalnie szkoda roboty włożonej w operację,
    lepiej dołożyć cokolwiek kasy i mieć z głowy na kolejne dziesiątki tysięcy
    km. Koszt? No cóż... tak to jest z samochodem. ;P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 3. Data: 2011-12-05 15:55:45
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Pablo

> [...]
    > 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba wymieniac? Ponoc
    > mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

    Nie da się go po prostu zaślepić?

  • 4. Data: 2011-12-05 16:20:50
    Od: "arek333" <a...@w...pl>

    Czy ten silnik rozni sie od zwyklego w Matizie? Jezeli nie to egr taka
    grucha kiedys kosztowala 90zl , umieszczona tak z tylu silnika przy grodzi.
    Jak to sie popsulo to strasznie obroty falowaly.Choc pewnie teraz ten silnik
    inaczej wyglada.Z tego co pamietam to potem zasleiono to mi, bo czesc byla
    wadliwa i czesto sie psula.

  • 5. Data: 2011-12-05 21:08:06
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    > Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
    > same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba

    W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
    Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
    (podwazyc srubokretem)
    i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
    Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
    Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do srodka to
    warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies specjalne smary do
    stosowania w wysokich temperaturach, gdybys zastosowal to pewnie mialbys
    dluzej spokuj.

  • 6. Data: 2011-12-05 21:21:05
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2011-12-05 21:08, Bastion pisze:
    > Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
    > Potem trzeba powtorzyc zabieg

    tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec
    powinno wystarczyc... :P

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-12-05 21:30:46
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec
    > powinno wystarczyc... :P

    Oj faktycznie, sorrki chodzilo mi o 1000-2000 km.

  • 8. Data: 2011-12-05 22:34:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bastion wrote:
> [...]
    > specjalne smary do stosowania w wysokich temperaturach, gdybys
    > zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.

    WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

  • 9. Data: 2011-12-05 23:19:12
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:
    b.googlegroups.com...

    > WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

    Do tego dość dziadowskim.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2011-12-05 23:47:59
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    > WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

    A ja gdzies napisalem, ze WD- 40 jest smarem?