  • 1. Data: 2011-12-05 11:13:26
    Temat: Stukajacy przegub?
    Od: AZ <a...@g...com>

    Pacjent to Toledo I, 1.6i, przebiegu jakies 260 kkm.

    W lutym zeszlego roku podczas jazdy cos stuknelo i chwile pozniej
    zaczelo stukac, tak jakby walic mlotkiem w cos pod macha, czuc tez
    drgania. Wtedy wywnioskowalem, ze to przegub bo przy jezdzie na luzie
    stukalo tylko przy skrecie. Ale stukalo dziwnie, po ruszeniu samochodu
    po paru dniach cisza i stukac zaczynalo po paru kilometrach, coraz
    glosniej. Stukanie jest rytmiczne i powiazane z predkoscia. Pozniej
    samochodem nie jezdzilem i ruszylem dopiero w sierpniu, nic nie stukalo
    a do dzisiaj zrobilem pewnie z 1000-1500 km.

    Przegub nie stuka raczej caly czas? Moze to cos innego, tylko co?
    Podpowie ktos?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2011-12-05 11:21:50
    Temat: Re: Stukajacy przegub?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-12-2011 11:13, AZ pisze:
    > Pacjent to Toledo I, 1.6i, przebiegu jakies 260 kkm.
    > Przegub nie stuka raczej caly czas? Moze to cos innego, tylko co?
    > Podpowie ktos?

    Może tobie też rozpada się różnicówka? Było ostatnio :)

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2011-12-05 11:25:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-05, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Może tobie też rozpada się różnicówka? Było ostatnio :)

    No wlasnie sie zastanawiam. Tylko czy roznicowka stuka rytmicznie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2011-12-05 11:30:13
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-12-05 11:25, AZ pisze:

    > No wlasnie sie zastanawiam. Tylko czy roznicowka stuka rytmicznie?

    Tak, klaszcze jak u rubika ;-)

    BP NMSP :)

  • 5. Data: 2011-12-05 18:58:54
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > a do dzisiaj zrobilem pewnie z 1000-1500 km.
    >
    > Przegub nie stuka raczej caly czas? Moze to cos innego, tylko co?

    Bo ON to robi dla zmylenia przeciwnika. Urwie sie ciemna noca, w zimie w
    srodku lasu :) Tak, mam to juz za soba :) Koniecznie i DOKLADNIE sprawdz
    przeguby.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiscie, sa lekarze, którzy
    poswiecaja caly swój czas i wiedze

  • 6. Data: 2011-12-05 19:02:46
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    W dniu 2011-12-05 18:58, wowa pisze:
    > Bo ON to robi dla zmylenia przeciwnika. Urwie sie ciemna noca, w zimie w
    > srodku lasu :) Tak, mam to juz za soba :) Koniecznie i DOKLADNIE sprawdz
    > przeguby.
    > Wojtek

    dokladnie czyli powinien je wymontowac, a biorac pod uwage cene
    przegubow nie ma sensu ogladac tylko skoro wyjety to wlozyc nowy...

  • 7. Data: 2011-12-05 19:32:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-05 19:02, Michał sirapacz Gut pisze:
    (...)
    > dokladnie czyli powinien je wymontowac, a biorac pod uwage cene
    > przegubow nie ma sensu ogladac tylko skoro wyjety to wlozyc nowy...

    Biorąc pod uwagę opisane objawy to raczej to nie będzie przegub.

  • 8. Data: 2011-12-05 19:41:09
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    W dniu 2011-12-05 19:32, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-12-05 19:02, Michał sirapacz Gut pisze:
    > (...)
    >
    > Biorąc pod uwagę opisane objawy to raczej to nie będzie przegub.

    piszac dokladnie mialem na mysli dokladne sprawdzenie:) przegubu tez nie
    obstawiam - to pyka caly czas:P

  • 9. Data: 2011-12-05 19:47:09
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > piszac dokladnie mialem na mysli dokladne sprawdzenie:) przegubu tez nie
    > obstawiam - to pyka caly czas:P
    Moj o tym nie wiedział i nie pykał :( Zerwał się gdzieś po pół roku i kilku
    tys km od pierwszych objawów :) Byłem wcześniej u mechanika ale "on tu nic
    nie widzi" :) Moje to był golf III więc podobna konstrukcja.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 10. Data: 2011-12-05 19:54:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-05 19:41, Michał sirapacz Gut pisze:

    > piszac dokladnie mialem na mysli dokladne sprawdzenie:) przegubu tez nie
    > obstawiam - to pyka caly czas:P

    W życiu - strzelający przegub "cały czas" to chyba musi być w jakimś
    stanie agonalnym. Przegub/przeguby pukają/strzelają zazwyczaj przy
    dodawaniu gazu na skręconych kołach i to słychać prawie od razu.
    Inna sprawa, że jak słucham z jakimi przegubami ludzie jeżdżą to
    nie dziwi mnie ogólny stan techniczny wielu samochodów.