    From: "Bastion" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: SPARK '07 - problem z EGR
    Date: Mon, 5 Dec 2011 21:08:06 +0100

    Użytkownik "Pablo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d2453ba0-d610-4b1b-81c7-f2701cce3b3c@ca1g2000vb
    b.googlegroups.com...
    Witam

    > W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
    > komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
    > Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
    > same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
    > wymieniac?

    W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
    Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
    (podwazyc srubokretem)
    i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
    Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
    Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do srodka to
    warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies specjalne smary do
    stosowania w wysokich temperaturach, gdybys zastosowal to pewnie mialbys
    dluzej spokuj.